اخبار داغفرهنگی

ساعات بازگشایی حرم امام رضا و اماکن مقدسه از خرداد ماه + جزئیات

ساعات بازگشایی حرم امام رضا و اماکن مقدسه از خرداد ماه به همراه جزئیات زمان زیارت در بقاع متبرکه در ایام کرونا از خرداد ماه ۹۹ و مطالب تکمیلی در اینجا. رئیس جمهور گفت: مقرر شد اماکن مقدسه از فردا یک ساعت بعد از طلوع آفتاب بازگشایی و یک ساعت قبل از غروب آفتاب بسته شود.

ساعات بازگشایی حرم امام رضا
ساعات بازگشایی حرم امام رضا

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: در جلسه پیش در بازگشایی اماکن مقدسه، بحث باز شدن صبح و تعطیلی و سپس بازگشایی در عصر بود اما دوستان متولی گفتند کار سخت است. بنابر این قرار شد یک ساعت بعد از طلوع آفتاب بازگشایی و یک ساعت قبل از غروب آفتاب بسته شود و خدام نسبت به این امر هماهنگی خواهند کرد و از فردا صحن‌ها هم همزمان گشایش می‌یابد.

وی بیان داشت: از دهم خرداد همه کارمندان از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۴:۳۰ بعد از ظهر؛ بنا براین از هفته آینده تمام کارمندان دولت سرکار خواهند آمد.

پیش از این معاون هماهنگی و مدیریت امور زائرین استانداری خراسان رضوی گفت: براساس دستورالعمل‌های صادر شده از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا، اماکن اقامتی و رستوران‌ها بعد از عید فطر بازگشایی می‌شوند و طبق پروتکل‌های بهداشتی موجود مجاز به فعالیت هستند البته همه این‌ها منوط به بازگشایی حرم خواهد بود.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائرین استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه مراکز اقامتی استان در این مدت همکاری خوبی داشتند و همچنان با استانداری هماهنگ هستند گفت: امیدواریم با اعلام شرایط جدید هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها، مسافرخانه‌ها و مهمان‌پذیر‌ها بتوانند مجدد به فعالیت‌های خود برگردند.

وی با اشاره به اینکه در صورت بازگشایی حرم مطهر و ورود زائران استانداری، آمادگی لازم برای مدیریت سفر‌ها و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا را دارد افزود: در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان مصوباتی در خصوص نظارت دستگاه‌های متولی از قبیل بهداشت و درمان، اتحادیه‌ها و دستگاه‌های ناظر داشتیم تا کنترل و نظارت خود را بر اماکن تقویت کنند همچنین یک گروه ویژه نظارتی متشکل از نماینده‌های تام‌الاختیار این دستگاه‌ها تشکیل شده تا به محض آغاز فعالیت اماکن اقامتی و رستوران‌ها نظارت‌ها به‌طور جدی انجام شود و در صورت تخطی این مراکز از دستورالعمل‌های بهداشتی از فعالیت آن‌ها جلوگیری شود.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائرین استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: در گذشته از استان‌های با وضعیت قرمز رام‌های قطار و پرواز‌ها متوقف شده بود، اما اکنون براساس مصوبه ستاد ملی کرونا ممنوعیت خاصی برای تردد بین استان‌ها وجود ندارد و فقط توصیه‌های بهداشتی است که از مردم خواسته‌اند تا از مناطق قرمز سفری نداشته باشند و از استان خود خارج نشوند. براتی تأکید کرد: در ورودی‌های استان کنترل‌هایی انجام می‌شود تا از شیوع ویروس کرونا پیشگیری شود

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا