موسیقیموسیقی ایران

سرانجام آلبوم مشترک علیرضا قربانی و همایون شجریان چه شد؟

پس از بارها به تعویق افتادن آلبوم مشترک علیرضا قربانی و همایون شجریان، سرانجام علیرضا قربانی به طور رسمی از انتشار این آلبوم در ماه آبان خبر داد.

در این آلبوم قربانی و شجریان با موسیقی مهیار علیزاده در تجربه‌ای متفاوت کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند و شعر “افسانه” نیما یوشیج را با یکدیگر هم‌خوانی کرده‌اند.

پروژه در ژانر موسیقی ارکسترال است و پروسه‌ی انتخاب اشعار با مشورتِ خوانندگان اثر و ساخت موسیقی و ضبطِ آن حدود یک سال طول کشیده است. یک بخش از این اثر بر روی ابیاتی از “نیما یوشیج” تالیف شده است و بخش دیگر، قطعاتی را با اشعار احمد شاملو، دکتر شفیعی کدکنی، محمدعلی بهمنی، سیمین بهبهانی و علیرضا کلیایی شامل می‌شود.

ضبط ارکس‌تر کاملاً به صورت آنسامبل صورت گرفته و قسمت اعظم موسیقی در استودیوی تلویزیون کشور چک و همراه با ارکس‌تر فیلارمونیک متروپولیتن پراگ انجام شده است. قسمتی از آن نیز در ایران توسط آنسامبل موسیقی معاصر ایرانی به سرپرستی “مهیار علیزاده” و به صورت مشترک در استودیوی ترانه و استودیوی کنگان (کرگدن) ضبط شده‌اند. همچنین گروه آوازی تهران به سرپرستی میلاد عمرانلو عهده‌دار بخش‌های کُر مجموعه بوده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا