اخبار داغاقتصادی

سرمایه گذاری در صندوق های بورسی مثل صندوق تعاون چقدر سود دارد؟

در این مطلب از مجله کولاک، توضیحاتی درباره سرمایه گذاری در صندوق های بورسی و همچنین مقایسه آن با سرمایه گذاری در صندوق تعاون خواهیم داشت! با ما همراه باشید. یکی از این سرمایه گذاری ها، سرمایه گذاری در بورس است که در صورتی که به درستی و با مهارت انجام شود، می تواند بازدهی مناسبی را برای سرمایه گذار به ارمغان بیاورد.

سرمایه گذاری در صندوق های بورسی و صندوق تعاون

در این میان شاید همه افراد مهارت ،اطلاعات و یا زمان کافی را برای سرمایه گذاری در بورس در اختیار نداشته باشند! به همین دلیل این افراد بایستی به روش های دیگری در بورس سرمایه گذاری نمایند. .یکی از راه های سرمایه گذاری غیرمستقیم در بورس، سرمایه گذاری در صندوق سرمایه گذاری است.

صندوق سرمایه گذاری یکی از فرصت های مطلوب سرمایه گذاری در گزینه های مختلف سرمایه گذاری مثل بازار سرمایه است؛ خصوصا برای افرادی که قصد سرمایه گذاری غیرمستقیم در بورس را دارند و خود، وقت و یا اطلاعات کافی را برای انجام این کار ندارند.

با این کار فرد سرمایه گذار، امکان دستیابی به بازدهی هایی بالاتر از سود بانکی را بدست خواهد آورد. به طور خلاصه یک صندوق سرمایه گذاری ، مجموعه ای از سهام، اوراق مشارکت و سایر اوراق بهادار است. شما می توانید آن را به صورت شرکتی در نظر بگیرید که در آن افراد مختلف پول های خود را روی هم می گذارند و در سبدی از اوراق بهادار سرمایه گذاری می کنند.

در حال حاضر میزان سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه گذاری در ایران به بیش از ۱۱۵۰۰۰ میلیارد تومان رسیده است!

سرمایه گذاری در صندوق های بورسی و صندوق تعاون

به یاد داشته باشید صندوق‌ های سرمایه ‌گذاری ، انواع مختلفی دارند و هر فرد با توجه به نیازها و روحیات خود، می‌ تواند صندوق مناسب‌ را انتخاب کند.

اولین فاکتوری که در هنگام انتخاب و خرید واحدهای صندوق سرمایه گذاری باید به آن توجه کنیم، میزان ریسک ‌پذیری است! توان ریسک‌ پذیری در افراد مختلف، کاملا متفاوت است! مثلا فردی می ‌تواند روی سرمایه خود ریسک بالا را بپذیرد و این اتفاق زندگی روزمره او را تحت تاثیر قرار نمی ‌دهد؛ در حالی که ممکن است فرد دیگری با کوچک ترین نوسان در بازار، دچار اضطراب شود! پس برای سرمایه گذاری، شناخت روحیات خودمان و میزان توقعی که از بازار داریم، اهمیت زیادی دارد.

دومین فاکتور که در انتخاب بهترین صندوق سرمایه گذاری باید به آن توجه شود، بررسی کارنامه صندوق ‌های سرمایه گذاری و میزان بازدهی دوره‌ ای آن ‌ها است! هر کدام از صندوق ‌های سرمایه‌ گذاری بسته به کارنامه خود و نوع سرمایه‌ گذاری در بازارهای مالی، دارای مزایا و معایبی هستند. قبل از سرمایه ‌گذاری در این صندوق‌ ها بایستی با دقت درباره آن ‌ها مطالعه کنیم تا از تمام جزئیات و شرایط آن‌ ها آگاه باشیم.

شاید این سوال پیش آید که سرمایه گذاری در صندوق های بورسی مثل سرمایه گذاری در صندوق تعاون سودآور است؟

در پاسخ بایستی گفت بله! به یاد داشته باشید در حال حاضر صندوق‌ های سرمایه گذاری به عنوان یکی از ابزارهای نوین مالی توسط کشورهای توسعه یافته جهان بسیار مورد توجه قرار گرفته ‌اند! و اکثر افراد از صندوق‌ های سرمایه گذاری به عنوان جانشین مناسب بانک، برای حفظ سرمایه خود استفاده می کنند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا