گوناگون

سریال نون خ ۲ در کجا ساخته شده است ؟ معرفی روستای محل ساخت نون خ

سریال نون خ ۲ در کجا ساخته شده است همچنین معرفی روستای محل ساخت نون خ به همراه جزئیات و اطلاعات تکمیلی درباره لوکیشن این سریال. فصل دوم سریال طنز نون خ روی آنتن شبکه یک سیما رفته است. سریالی که در حال و هوای استانی کرد نشین یعنی کرمانشاه ساخته شده و سعید آقاخانی کارگردان و بازیگر اصلی آن است.

سریال نون خ ۲ در کجا ساخته شده
سریال نون خ ۲ در کجا ساخته شده

روستایی که سریال نون-خ در آن ساخته شده پریان نام دارد. پریان روستایی در بخش دینور از شهرستان صحنه استان کرمانشاه است. این روستا که در ۶۳ کیلومتری شهرستان صحنه قرار دارد، یکی از اجزای دهستان کندوله به شمار می‌رود.

این روستا در دامنه کوهی است که نامش پشت پری (پشت پریان) بوده و جزء دهستان کندوله است. ریشه نام این روستا را برگرفته از واژه هورامی «پر»به معنی «سرشار» و همچنین «یانه» دانست که در زبان هورامی به معنی خانه است.

روستای پریان در دامنه کوه پشت پری و در جنوب غرب کوه بزرگ زران بود. این روستا در شمال غرب دشت بزرگ دینور قرار گرفته است. روستای پریان با حدود ۵۰ خانوار و جمعیتی حدودا ۱۵۰ نفری که اکثر آنها کشاورز هستند دارای طبیعتی بی نظیر است که به عنوان یکی از روستاهای مقصد گردشگری استان کرمانشاه است.

سوغات پریان انواع انگور، توت، بادام، گردو و عسل است. مردم این روستا به کار پرورش زنبورعسل هم مشغول هستند. بیشتر باغ‌های این روستا در جنوب غرب آن واقع شده و معروف‌ترین آنها به نام‌های «مزره» (مزرعه) و «نیساره» که برگرفته از نام باستانی نیسا به معنی «آرامشگاه پایین» است.

بافت منحصر به فرد و زیبای روستا که تقریبا شبیه به روستاهای منطقه اورامانات است، خانه‌هایی که سالهاست بدون تغییر مانده‌اند و مردم خونگرم این روستا نیز می‌تواند از دلایل انتخاب پریان باشد که هوشنگ امیری به آن اشاره می‌کند.

رونق گردشگری و بازدید مردم شهرهای اطراف و حتی استان‌های دیگر از این روستا و لوکیشن های سریال محبوب “نون خ” از مواردی است که اکثر اهالی این روستا به آن معتقدند و می گویند از زمانی که در رسانه ها خبر فیلمبرداری سریال نون خ  و حضور عوامل این سریال در روستای پریان منتشر شد، هر روزه تعداد بسیار زیادی از مردم شهرهای استان کرمانشاه و حتی استان‌های همچون همدان ، تهران و ارومیه به پریان می آیند و از نزدیک با بازیگران این فیلم دیدار می‌کنند و هر روز که می گذرد این تعداد بیشتر می شود.

نکته مهمی که باید به آن اشاره کرد تاثیرات بسیار مثبت سریال “نون خ” بر رونق صنعت گردشگری در استان کرمانشاه است.

از آنجائیکه در سال پیشرو مهمترین اتفاق گردشگری استان کرمانشاه یعنی رویداد گردشگری بین المللی کرمانشاه ۲۰۲۰ رقم خواهد خورد و این اتفاق مهم با پخش سراسری سریال “نون خ” در رسانه ملی همزمان است، بدون شک می‌تواند بهترین فرصت برای مسئولان استان باشد که بتوانند استان کرمانشاه را به عنوان یک مقصد ناب گردشگری و مناطق روستایی را به عنوان مقاصد بومگردی معرفی کنند که نتایج بی نظیر آن بر اقتصاد مردم منطقه و استان کرمانشاه بسیار تاثیر گزار خواهد بود .

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه  با رایزنی های متعدد و ایجاد بسترهای مناسب برای عوامل سریال توانسته اند فرصت بسیار خوبی را برای رونق گردشگری استان فراهم کنند و از این به بعد مسئولان گردشگری، مردم و رسانه‌ها هستند که باید راه‌های پیشبرد پروژه کرمانشاه ۲۰۲۰ را هموار سازند تا صنعت گردشگری را بعنوان محور اصلی رونق چرخ اقتصادی استان به حرکت در آورند و خیل عظیم جوانان بیکار استان را از بن بست های مالی و غول بیکاری رهایی بخشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا