چهره هاسلبریتی ایرانی

سید امیر سیدزاده بازیگر نقش نماینده مجلس در پایتخت ۶ کیست؟ + بیوگرافی و مصاحبه

سید امیر سیدزاده بازیگر نقش نماینده مجلس در پایتخت ۶ کیست؟ به همراه بیوگرافی و اطلاعاتی از این بازیگر در سریال پایتخت ۶ و مصاحبه سید امیر سیدزاده. امیر سیدزاده بازیگری ست که در فصل ششم پایتخت نقش نماینده مجلس را دارد و نقی معمولی (محسن تنابنده) در این سریال کار رانندگی وی را بر عهده گرفته است.

امیر سیدزاده بازیگر نقش نماینده مجلس در پایتخت ۶
امیر سیدزاده بازیگر نقش نماینده مجلس در پایتخت ۶

 

 

سید امیر سیدزاده تهیه کننده سینما و تلویزیون ایران است. از مهم‌ترین آثار سید امیر سیدزاده می‌توان به فعالیت در فیلم مادر قلب اتمی، سریال روزهای زیبا و فیلم شماره ۱۷ سهیلا اشاره کرد.

سید امیر سیدزاده کار حرفه‌ای خود را از تلویزیون آغاز کرد و سال ۱۳۸۷ در سریال روزهای زیبا به کارگردانی جواد افشار به عنوان تهیه کننده فعالیت داشته است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند فیلم مادر قلب اتمی، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای سید امیر سیدزاده محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون علی یاور، مریم کاویانی، عنایت بخشی و حسن جوهرچی را تجربه کرد.

سید امیر سیدزاده در سال ۱۳۹۳ دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در تولید اثر مهمی حضور داشته است. اثر مهم سید امیر سیدزاده در این سال، فعالیت در فیلم مادر قلب اتمی به کارگردانی علی احمدزاده محسوب می‌شود.

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی سید امیر سیدزاده فعالیت در فیلم مادر قلب اتمی بوده است. سید امیر سیدزاده سال ۱۳۹۳ فیلم مادر قلب اتمی به عنوان تهیه کننده فعالیت داشته است که توانست با مهارتش، جای خود را میان اهالی فضای سینما مطرح کند. سید امیر سیدزاده توانست با فعالیت در فیلم مادر قلب اتمی تجربه حرفه‌ای موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگران بزرگ و باتجربه‌ای نظیر محمدرضا گلزار، ترانه علیدوستی، مهرداد صدیقیان و پگاه آهنگرانی توانست سطح کاری او را متحول کند.

یکی از ویژگی‌های حرفه‌ای بیوگرافی سید امیر سیدزاده آن هست که در مدت زمان فعالیت خود، هم در تلویزیون و هم در سینما حضور داشته است. سید امیر سیدزاده را باید بیشتر تهیه کننده سینما بدانیم چرا که ۸۵% آثار وی سینمایی و ۱۵% آثارش تلویزیونی است. در واقع سید امیر سیدزاده از مجموع ۷ اثری که در کارنامه دارد، در ۶ اثر در سینما با نام‌های فیلم پاسیو، فیلم شماره ۱۷ سهیلا، فیلم مادر قلب اتمی، فیلم زندگی جای دیگر است، فیلم آمین خواهیم گفت و فیلم سه و نیم فعالیت داشته و در ۱ اثر در تلویزیون با نام سریال روزهای زیبا فعالیت داشته است.

اینستاگرام سید امیر سیدزاده یکی از راه‌های ارتباطی او با مخاطبانش است. سید امیر سیدزاده در اینستاگرام بیش از ۲۱،۱۱۴ نفر دنبال‌کننده دارد و بیش از ۲،۷۸۱ نفر را دنبال می‌کند. همچنین سید امیر سیدزاده تاکنون در اینستاگرام بیش از ۱۵۳ پست بارگذاری کرده است. سید امیر سیدزاده فعالیت خود در اینستاگرام را از تاریخ ۱۳۹۴/۰۸/۲۴ شروع کرده است و تاکنون برای اولین پست او بیش از ۵۳ لایک و ۰ نظر ثبت شده است. شاید جالب باشد بدانید که پرلایک‌ترین یا همان محبوب‌ترین پست اینستاگرامی سید امیر سیدزاده تاکنون بیش از ۴،۱۷۰ لایک خورده است، همچنین برای پرکامنت‌ترین یا همان پربحث‌ترین پست اینستاگرامی سید امیر سیدزاده تاکنون بیش از ۶۰ نظر ثبت شده است.

 

سید امیر سیدزاده در مصاحبه ای در خصوص بازی در این سریال گفته است: آذرماه محسن تنابنده تماسی با من داشتند که من در ایران نبودم و پیشنهاد دادند با توجه به فیزیک جسمانی قصد دارند نقش یک نماینده را در این مجموعه عهده‌دار شوم. در این مجموعه با نماینده پاکدستی، مخاطب مواجه است که به حق قصد خدمت به مردم شهر را دارد.

بخش‌هایی از دیالوگ‌هایی که من سر صحنه می‌گویم بر اساس ری‌اکشن‌های نقی است و بخش زیادی از آن بداهه بود که با تایید مقدم و تنابنده اجرا می‌شد. متاسفانه به دلیل شیوع کرونا و تعطیلی مجلس شورای اسلامی نتوانستیم ایده‌های محسن تنابنده درباره حضور مالکی در مجلس شورای اسلامی را اجرایی کنیم و حضور من به مازندران محدود شد. اما حضور مالکی در بخش‌های دیگر سریال پررنگ‌تر می‌شود.

شروع سریال پایتخت ۶ با واکنش های مثبتی از سوی تماشاچیان روبه رو بوده است. فصل ششم هم به مانند فصل های قبلی، داستان ها و ماجراهای جالبی دارد. بهبود در فصل جدید «پایتخت» زنده و از شاخ آفریقا پیدایش می‌شود اما کاراکتر کلیدی فصل ششم بهتاش فریبا با بازی بهرام افشاری است که با استفاده از فیزیک او، نویسنده این سریال ایده دروازه‌بانی بهتاش برای تیم باشگاهی نساجی مازندران را در نظر گرفته است.

بهرام افشاری در این فصل از «پایتخت» با کلاه پیتر چکی در درون دروازه نساجی مازندران قرار می‌گیرد. بنا بر گفته مقدم قرار بود بخش‌هایی از سریال «پایتخت ۶» در کشور ایتالیا تصویربرداری شود که به نظر می‌رسد با توجه به مشکلاتی که در کشور ایتالیا و ایران برای شیوع ویروس کرونا رخ داده این قسمت از سریال تغییر کرده است.

یکی از اخبار جالب در روزهای تصویربرداری «پایتخت ۶» تصویربرداری این سریال در دیدار دو تیم پرسپولیس و نساجی مازندران است.
دیگر نکته جالب توجه درباره این سریال نقش هومن حاجی‌عبدالهی است که در ظاهر بسیار متفاوتی به نظر می‌رسد که در این فصل از سریال جلوی دوربین رفته است.

تیم بازیگران «پایتخت ۶» نسبت به قسمت قبل تغییر چندانی نداشته و محسن تنابنده، ریما رامین‌فر، احمد مهران‌فر، مهران احمدی، هومن حاجی عبداللهی، بهرام افشاری، نسرین نصرتی، سارا و نیکا فرقانی، عطیه جاوید، سلمان خطی، ابوالفضل رجبی، غلامعلی رضایی بازیگران اصلی این سریال هستند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا