تلویزیون

سید حسین موسوی کیست ؟ ماجرای جالب روحانی مهمان برنامه دعوت ۲۱ اردیبهشت ۹۹

سیدحسین موسوی کیست ؟ ماجرای روحانی مهمان برنامه دعوت ۲۱ اردیبهشت ۹۹ همچنین اطلاعاتی از حجت الاسلام سید حسین موسوی طلبه جهادگر در این مطلب. سید حسین موسوی مهمان برنامه «دعوت» در شانزدهمین شب از ماه مبارک رمضان بود. او طلبه و جهادگر است، اما از کودکی آرزو داشت، خواننده شود!

سید حسین موسوی کیست
سیدحسین موسوی کیست

موسوی داستانش را این‌طور آغاز کرد: آرزوی کودکی من خواننده شدن، بود. حتی فکر می‌کردم از ایران می‌روم و خواننده می‌شوم. تمرین داشتم و صدای خواننده‌های آن زمان را شبیه خودشان تقلید می‌کردم. شیطنت‌های زیادی داشتم. درس نمی‌خواندم و مدام تجدید می‌شدم. مادر هم از کارهایم ناراحت بود. حتی از مدرسه هم اخراج شدم.

او با اشاره به تغییراتی که در دوران بلوغ (سن تکلیف) از منظر توجه بیشتر انسان به مذهب در او رخ می‌دهد، ادامه داد: از ۱۶ سالگی حال و هوای مسجد به سرم افتاد، اما خوش‌پوش بودم و به‌ظاهرم اهمیت می‌دادم و مو‌های بلندی هم داشتم. در همسایگی ما جوانی بود که من را با خود به جلسات مناجات‌خوانی برد. در آن جلسات من برای اولین‌بار معنویت را احساس و باور کردم که می‌توان با خدا حرف زد. آن شب برای من شب خاصی بود.

او افزود: بعد از اخراج از مدرسه در حالی که ناراحت بودم و احساس بدی داشتم برای نماز به مسجد رفتم. آن‌جا متوجه شدم امام جماعت مسجد تغییر کرده و طلبه جوانی برای اقامه نماز آمده است. به او گفتم دوست دارم طلبه شوم و او کمکم کرد تا وارد حوزه علمیه شوم.

روحانی مهمان «دعوت» از چالش‌های دوران تحصیل در حوزه‌علمیه تعریف کرد: مدام درس می‌خواندم و تلاش می‌کردم، اما در اولین آزمون نمره ۱۱ گرفتم. یکی از اساتید با صراحت به من گفت این کار را رها کن و به بازار برو! ۲۸ صفر بود و من از حرف استاد دلشکسته بودم، قبل از اذان صبح بیدار شدم و نماز شب خواندم، اشک ریختم و دعا کردم. بعد از آن شب تلاشم را بیشتر کردم و در سال چهارم طلبگی ممتاز شدم.

زهرا رحیم‌زاده؛ همسر طلبه که او نیز مهمان مهمان برنامه «دعوت» بود از ماجرای ازدواجشان گفت: ۱۷ ساله بودم که برای خواستگاری آمدند. قسمت شد و ازدواج کردیم. مهریه‌ام هم ۱۴ سکه بود.

مهمانان دیگر برنامه سید شاهین موسوی؛ پدیده بوکس جهان و سید مهرداد زمانی؛ عضو تیم‌ملی جودو و قهرمان آسیا بودند که به همراه روحانی حاضر در برنامه در کار‌های جهادی فعالیت می‌کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا