سیاسی

شهید حسین پورجعفری که دختر سردار سلیمانی در دانشگاه تهران از او نام برد که بود؟

شهید حسین پورجعفری متولد سال ۱۳۴۵ در کرمان است. این شهید بزرگوار از دوران دفاع مقدس همراه سردار سلیمانی بوده است و در سال ۷۶ با سردار سلیمانی وارد نیروی قدس سپاه شد و در سال‌های اخیر نیز دستیار ویژه شهید سلیمانی بوده است. از شهید پورجعفری دو دختر و دو پسر به‌یادگار مانده است.

شهید حسین پورجعفری که دختر سردار سلیمانی در دانشگاه تهران از او نام برد که بود؟

سرداری که در تمامی عملیات‌های سخت در کنار حاج قاسم بود، در کنار حاج قاسم ماند و رفاقت را تمام کرد تا جایی که در آخرین سفر هم حاج قاسم را تنها نگذاشت.

وقتی حرف از وفاداری می‌شود همه یاد علمدار کربلا می‌افتند، یاد شیرمردی که تا آخرین لحظه وفادار بود… هر چند شبیه چنین انسان‌هایی در روزگار ما کم است اما نایاب نیست.

حکایت رفاقت و دوستی برخی از انسان‌ها در این روزگار با بقیه متفاوت است؛ بعضی‌ها فقط رفیق گرمابه و گلستان نیستند، رفیق روزهای سختند و به راستی در این روزهاست که دوستان واقعی شناخته می‌شوند.

باورش سخت است اینکه دو نفر ۴۰ سال کنار هم باشند و پا به پای هم تمامی روزهای سخت و مشکلاتش را پشت سر بگذارند.

باورش سخت است، ۴۰ سال با هم بخندند، با هم بگریند، با هم از آرمان‌ها و آرزوهایشان بگویند، در کنار هم بجنگند، قبل از هر عملیات با هم خداحافظی کرده و حلالیت بطلبند و بعد از هر عملیات با یاران رفته وداع کنند.

باورش سخت است؛ ۴۰ سال در کنار هم بودن، در کنار هم ماندن و سرانجام با هم و در کنار هم پرکشیدن و آسمانی شدن.

حکایت امروز ما حکایت سرداری است که نامش حسین بود؛ بامداد سیزدهم دی‌ماه وقتی همه ما در خواب بودیم در حمله بالگردهای آمریکایی به کاروان الحشدالشعبی در نزدیکی فرودگاه بغداد آسمانی شد.

سردار پورجعفری

سردار محمدرضا حسنی‌سعدی مدیرکل سابق بنیاد شهید استان کرمان از سردار شهید سرتیپ پاسدار حسین پورجعفری دستیار ویژه حاج قاسم سلیمانی برایمان این گونه می‌گوید.

سردار حسین پورجعفری امین، امانتدار و رازدار حاج قاسم بود و در تمامی عملیات‌های خطرناک در خارج از مرزها در کنار و همراه سردار سلیمانی بود و به نوع در سردار ذوب شده بود.

شهید پورجعفری در خاطراتش می‌گفت: روزی با حاج قاسم به منطقه رفتیم، سردار لب بالکن دوربین گذاشته و در حال شناسایی منطقه بود.

وی ادامه داد: یک بلوک سیمانی دیدم که پایین افتاده بود؛ رفتم و بلوک را آوردم آن را جلوی حاج قاسم گذاشتم و با خودم فکر کردم اگر تک تیرانداز تیری زد به حاجی نخورد.

شهید ادامه داد: تا بلوک را گذاشتم تیری به بلوک خورده و تیکه تیکه شد؛ خوشبختانه برای حاجی اتفاقی نیافتاد.

سردار محمدرضا حسنی‌سعدی با بیان اینکه هیچ کس جای شهید پورجعفری را برای حاج قاسم نمی‌گرفت گفت: سردار حسین پورجعفری رفاقت را کامل کرد و در آخرین سفر هم سردار را تنها نگذاشت.

به گزارش تسنیم سردار سرتیپ پاسدار حسین پورجعفری دستیار ویژه حاج قاسم سلیمانی و یادگار دوران دفاع مقدس و از جانبازان جنگ تحمیلی بود و پس از یک عمر مجاهدت مخلصانه در نهایت در کنار سرداری که سال‌ها در رکابش بود از این زمین خاکی پرکشید.

سال ۱۳۴۵ در گلباف کرمان به دنیا آمد و بیش از ۴۰ سال سردار سلیمانی را همراهی کرده و سرانجام نیز در کنار فرمانده خود به شهادت رسید.

مراسم تشییع و تدفین این شهید بزرگوار نیز همراه با آئین تشییع پیکر شهید حاج قاسم سلیمانی در کرمان برگزار می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا