چهره هاسلبریتی خارجی

عالیا بات بهترین بازیگر زن سینما هند کیست؟ بیوگرافی کامل + زندگی شخصی و اینستاگرام

مجله اینترنتی کولاک، ترجمه: سمیرا فیض آبادی: عالیا بات بدون شک بااستعدادترین و مشهورترین بازیگران زن تراز اول و حال حاضر سینمای هند محسوب می‌شود. طبق اعلام مجله معتبر فوربز او طی چند سال گذشته جزء بازیگرانی بوده که در بالیوود دستمزد بالایی دریافت می‌کرده و حالا در میان بازیگران زن بالیوود بیشترین میزان دستمزد را او دریافت می کند. این بازیگر جوان اصالتا هندی است اما دو تابعیتی بوده و شهروند انگلیس هم می‌باشد. او توانمندی‌های خودش را با اجراهای بی نظیری که در آثار متعدد سینمایی ارائه اثبات کرد و حالا یک بازیگر تثبیت شده و درجه یک در صنعت سینمای هند می‌باشد که بسیاری از کارگردان شماره یک بالیوود در پی همکاری با او هستند. ماهش بات فیلمساز برجسته بالیوود پدر او و سونی رضدان بازیگر قدیمی بالیوود مادر اوست و عالیا ثابت کرد که خون پدرش در رگ‌های او جاری است و ژن هنرمندی دارد. عالیا بات در سال ۱۹۹۹ زمانی که کودک بود در فیلم «Sangharsh» برای اولین بار جلوی دوربین قرار گرفت و نقش کودکی پریتی زینتا را در این فیلم ایفا کرد. عالیا بات علاوه بر بازیگری در حیطه مدلینگ هم فعالیت دارند و چهره تبلیغاتی برندهای مطرحی است. جدای از تمام اینها او استعداد بی نظیری هم در خوانندگی دارد.

عالیا بات ۱۵ مارس سال ۱۹۹۳ در بمبئی در خانواده‌ای هنرمند به دنیا آمد. پدر او ماهش بات، اصالتا گوجراتی است کشمیری است و ریشه اجداد او به آلمان می‌رسد. کارگردان قدیمی بالیوود نانابای بات پدربزرگ پدری او است. عالیا یک خواهر بزرگتر از خود به نام شهین دارد و دو خواهر و برادر ناتنی به نام‌های پوجا بات و راهول بات دارد. عمران هاشمی، بازیگر شناخته شده هندی و موهیت سوری کارگردان برجسته هندی از بستگان او هستند. موکش بات نیز عموی اوست. عالیا بات از کودکی عاشق بازیگری بوده و به جای ادامه تحصیل تصمیم گرفت وارد عرصه بازی و سینما شود چراکه رویای او ورود به بالیوود بوده است.

از آنجایی که پدر عالیا کمپانی فیلمسازی دارد و چهره‌های بسیاری را به عرصه سینما معرفی کرده ورود عالیا بات به سینما از طریق پدرش کار بسیار آسانی بود اما او دلش نمی خواهد از طریق کمپانی پدرش وارد این عرصه شود و دوست داشت تست بدهد و به دیده شدن توانایی‌هایش در این حرفه پذیرفته شود. این بازیگر ۲۶ ساله هندی در سال ۲۰۱۲ برای فیلمی به تهیه کنندگی کارن جوهر، فیلمساز نامی و سرشناس هند به نام « Student of the Year» تست داد و برای بازی در نقش یک دانشجو، یک دختر پولدار و بااستایل پذیرفته شد و نقش مقابل دو تازه وارد دیگر؛ سیدارت مالهوترا و وارون داوان را بازی کرد. این فیلم و بازی هر سه بازیگر جوان و تازه وارد به چشم آمد و فروش خوبی در گیشه بدست آورد. سال ۲۰۱۴ برای بات سال ویژه و ماندگاری است. ۳ اثر به نام‌های «بزرگراه»، «دو ایالت» و «عروس هامپتی شرما» در سال ۲۰۱۴ از این بازیگر تازه نفس اکران شد که هر سه کارهای موفق بودند و جایگاه او به عنوان یک بازیگر پولساز و توانا تثبت شد.

عالیا بات در فیلم «بزرگراه» به کارگردانی امتیاز علی برخلاف فیلم اولش که نقش دختری ثروتمند و امروزی را بازی کرده بود، نقش یک دختر ساده و بی آلایش را بازی کرد و جسارت در انتخاب چنین نقش و ایفای آن به خوبی مورد تحسین منتقدین سینما واقع شد و حتی توانست جایزه بهترین بازیگر جشنواره فیلم فیر از نگاه منتقدین را دریافت کند. در همین سال او در یک فیلم کوتاه درخصوص حقوق و امنیت زنان به نام « Going Home» به کارگردانی ویکاس بهل نیز بازی کرد.
عالیا بات از همان زمان تاکنون یک صمیمت و نزدیکی عمیقی با کارن جوهر پیدا کرد و همیشه در تمام محافط سینمایی خودش را مدیون کارن جوهر دانسته که به او فرصت دیده شدن داده و همیشه از او حمایت کرده است و اگر نگاهی به کارنامه کاری این بازیگر جوان بیندازید متوجه خواهید شد در اکثر فیملمهایی که نقش آفرینی کرده کارن جوهر تهیه کننده آن بوده است.
این بازیگر جوان در سال ۲۰۱۵ در فیلمی عاطفی کمدی به نام «شاندار» با شاهد کاپور همبازی شد که متاسفانه این فیلم فروش خوبی در گیشه نداشت و یک کار شکست خورده لقب گرفت.

در سال ۲۰۱۶ در یک درام خانوادگی به نام « Kapoor & Sons» مقابل سیدارت مالهوترا و فواد خان نقشی مکمل، نقش دختری شاد و سرزنده را بازی کرد. ریشی کاپور دیگر بازیگر برجسته این فیلم بود که توانست هم مورد توجه منتقدین قرار بگیرد و در هم در گیشه فروش خوبی داشته باشد. پس از آن در همان سال در فیلمی جنایی درام ساخته آبیشک چوبهی به نام « Udta Punjab» یک بار دیگر با شاهد کاپور همبازی شد که در آن نقش یک دختر فقیر مهاجر را بازی کرده است. این فیلم با چالش های بسیاری مواجه شد و پنجابی ها خواستار منع اکران این فیلم شده بودند که با سانسور کردن برخی سکانس‌ها بالاخره اکران شد و خیلی‌ها این فیلم را بهترین اجرای عالیا بات تا آن تاریخ دانستند. بعد از آن در همان سال در فیلمی به نام «زندگی عزیز» نقش یک عکاس را در کنار شاهرخ خان ایفا کرد و یک بار دیگر بازی او مورد تحسین منتقدین قرار گرفت و در گیشه هم فروش خوبی داشت و جایزه بهترین بازیگر جشنواره استار اسکرین و فیلم فیر را دریافت کرد.

موفقیت او در سال ۲۰۱۷ با فیلم « Badrinath Ki Dulhania» که اثری عاطفی کمدی بود ادامه پیدا کرد. او در این فیلم برای سومین بار با وارون داوان، زوج هنری موفقش همبازی شد. داستان این فیلم درمورد یک دختر مستقل روستایی است که حاضر نیست در مقابل خواسته‌های نابجای نامزدش تسلیم شود. پس از آن در همان سال در اثری مهیج به نام «راضی» ساخته مگنا گلزار نقش اصلی فیلم را بازی کرد. او در این فیلم نقش یک جاسوس کشمیری را بازی کرد که با یک افسر ارتشی پاکستانی (با بازی ویکی کوشال) ازدواج می کند. داستان در سال ۱۹۷۱ میلادی طی برهه جنگ هند و پاکستان اتفاق می‌افتد و برگرفته از یک رمان به نام « Calling Sehmat» می‌باشد. عالیا بات در این فیلم اجرای بی نظیری داشت و توانست یک بار دیگر جایزه بهترین بازیگر زن نقش اول را از جشنواره فیلم فیر برای «راضی» دریافت کند. این فیلم به یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های زن محور تاریخ سینمای هند تبدیل شد و موفقیت این فیلم در گیشه عالیا بات را به موفق‌ترین بازیگر زن حال حاضر سینما تبدیل کرد.

بات در سال ۲۰۱۹ کمپانی تولید فیلم خود به نام « Eternal Sunshine Productions» را تاسیس کرد. او در سال ۲۰۱۹ در فیلمی تحسین شده و دیدنی به نام « Gully Boy» به کارگردانی زویا اختر بازی کرد. عالیا در این فیلم نقش مقابل رنویر سینگ را ایفا کرد. این فیلم اثری موزیکال درمورد زندگی یک رپر خیابانی با بازی رنویر سینگا است که به یک ستاره تبدیل می‌شود و عالیا نقش دوست دختر مسلمان و متعصب رنویر را بازی کرده است. این فیلم در جشنواره فیلم فیر با برنده شدن ۱۳ عنوان جایزه یک رکورد تاریخی ثبت کرد. درحالیکه رنویر سینگ جایزه بهترین بازیگر مرد را برای این فیلم دریافت کرد عالیا بات هم جایزه بهترین بازیگر زن فیلم فیر را برای بازی در این فیلم دریافت کرد و موقعیت و جایگاه خود در صنعت سینمای هند را بیش از پیش تثبت کرد. فیلم بعدی او در سال ۲۰۱۹ یک اثر تاریخ درام به نام « Kalank» بود که پرهزینه‌ترین فیلم عالیا محسوب می‌شد، فیلمی که با بودجه بسیار سنگینی ساخته شد. داستان فیلم در دهه ۱۹۴۰ میلادی اتفاق می‌افتد و عالیا برای بازی در این فیلم برای اینکه زبان بدن زنان آن دوره را یاد بگیرد فیلم‌هایی همچون «مغول اعظم» و «عمرو جان» را تماشا کرد. علی رغم اینکه این فیلم به تولید کارن جوهر، کاری پرستاره و پرهزینه بود در گیشه شکست خورد.

عالیا بات چندین فیلم تولید شده دارد که هنوز تاریخ اکران آنها به طور قطعی مشخص نشده است. وی در فیلم « Sadak 2» به تولید کمپانی پدرش با آدیتیا روی کاپور، سانجی دات و پوجا بات همبازی شده است که سری دوم فیلم جنایی « Sadak» محصول سال ۱۹۹۱ میلادی است. (سانجی دات و پوجا بات بازیگر اصلی سری اول این فیلم بودند). همچنین در فیلمی فانتزی به نام « Brahmāstra» به کارگردانی ایان موکرجی با رنبیر کاپور همبازی شده و چندین بار تاریخ اکران این فیلم به تعویق افتاده است. او در یک فیلم تلگو زبان به نام « RRR» مقابل رام چران هم بازی کرده است که در مرحله پس تولید است. « Gangubai Kathiawadi» یک اثر زندگی نامه طور جنایی به کارگردانی سنجی لیلا بانسالی یکی دیگر از فیلم هایی است که در آن ایفای نقش کرده و باید منتظر اکران آن باشیم. او تعهد بازی در یک فیلم تاریخی پرستاره دیگر به نام «تخت» به کارگردانی کارن جوهر را دارد که با چهره های مطرحی همچون کارینا کاپور، رنویر سینگ و ویکی کوشال همبازی می باشد.

زندگی خصوصی

عالیا بات در کودکی و نوجوانی کمی چاق بود اما از آنجایی که رویای بازیگر شدن داشت به گیاه خواری روی آورد و با رژیم و برنامه های ورزشی مکرر به اندامی متناسب دست پیدا کرد. عالیا بدن بسیار ورزیده ای دارد و می تواند دستش را از ناحیه کتف بچرخاند! او در یکی از گفتگوهایش در برنامه «کافی ویت کارن» گفت بود از سن خیلی کمی تجربه دوست پسر داشتن را دارد و وقتی کلاس ششم بود با یکی از همکلاسی هایش دوست بود. عالیا بات در چندین فیلم با وارون داوان همبازی شده و شایعاتی وجود دارد که مدتی با او در رابطه بوده است. عالیا بات بعد از همبازی شدن با سیدارت مالهوترا در فیلم های «دانش آموز سال» و «کاپور و پسران» با سیدارت مالهوترا وارد رابطه شد که البته هیچ کدام از آنها در آن برهه این رابطه را تائید نمی کردند. عالیا در یکی از گفتگوهایش با کارن جوهر اظهار داشته بود که از کودکی کراش (علاقه) زیادی به رنبیر کاپور داشته و خیلی دوست دارد با او همبازی شود و این آرزوی او در سال ۲۰۱۸ با فیلم « Brahmāstra» به واقعیت تبدیل شد. عالیا بات بعد از نزدیک شدن به رنبیر رابطه اش با سیدارت مالهوترا را به هم زد و در سال ۲۰۱۷ با رنبیر کاپور وارد رابطه تازه ای شد و همچنان با رنبیر است و غالبا در مناسبت های گوناگون در کنار خانوداده رنبیر دیده می شود. پیش از مرگ ریشی کاپور، پدر رنبیر خبر ازدواج آنها در سال ۲۰۲۰ شنیده می شد. عالیا بات معتقد بود به این زودی ها به ازدواج فکر نخواهد کرد و سال های سال اولویت زندگی او کار و زندگی خواهد بود اما حالا که در کنار فرد ایده آلش قرار دارد به ازدواج فکر می کند.

اینستاگرام عالیا بات

عالیا بات یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین بازیگر نسل جدید سینمای هند است. او ۴۷ میلیون فالوئر در اینستاگرام دارد که عدد شگفت انگیزی است.

آدرس:

https://www.instagram.com/aliaabhatt/?hl=en

عکس های عالیا بات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا