اجتماعیاخبار داغ

علت بازداشت شارمین میمندی نژاد موسس جمعیت امام علی (ع)

علت بازداشت شارمین میمندی نژاد موسس جمعیت امام علی (ع) به همراه دو عضو دیگر این گروه خیریه همچنین ماجرای فعالیت جمعیت امام علی در این مطلب. شارمین میمندی نژاد و مسئول رسانه ای جمعیت امام علی(ع) ساعتی پیش بازداشت شدند.

علت بازداشت شارمین میمندی نژاد
علت بازداشت شارمین میمندی نژاد

به گزارش جماران، حساب توییتری جمعیت امام علی (ع) که در حوزه امور خیریه داوطلبانه فعال است، در خبری با اعلام بازداشت موسس این سازمان مردم نهاد نوشت: ساعتی پیش شارمین میمندی نژاد موسس جمعیت امام علی علیه السلام او را بازداشت شد.

در ادامه این توییت آمده است: مرتضی کی منش مسئول رسانه‌ای جمعیت امام علی (ع) و کتایون افرازه بازرس علی‌البدل جمعیت امام علی (ع) نیز بازداشت شده‌اند.

درهمین خصوص برخی فعالان رسانه ای از پلمپ دفتر این سازمان مردم نهاد خبر داده اند. جمعیت امام علی(ع) فعال در حوزه کمک های داوطلبانه در مناطق محروم و مناطق تحت آسیب های اجتماعی، همواره مورد انتقاد اصولگرایان بوده اند.

« جمعیت امام علی یک سازمان مردم نهاد، کاملا مستقل، غیرسیاسی و غیردولتی است که در سال ۱۳۷۸ به صورت رسمی با شماره ۱۹۰۶۱ به ثبت رسید و فعالیت خود را با مجوز رسمی از وزارت کشور دنبال می‌کند. این جمعیت در حال حاضر ۳۶ خانه ایرانی و ۱۰ نمایندگی فعال در شهر تهران (در دانشگاه‌های صنعتی شریف و تهران و دیگر نقاط شهر ) و نزدیک به ۱۰ هزار عضو فعال در سراسر ایران دارد. عمده فعالیت این انجمن در خصوص کمک به کودکان و زنان نیازمند است.»

۶ اردیبهشت و ۱۳ خرداد حساب‌های شماری از اعضای جمعیت امام علی هدف حملات سایبری قرار گرفت.

زهرا رحیمی، مدیرعامل جمعیت امام علی سال گذشته از افزایش فشار بر این سازمان مردم نهاد خبر داد و گفته بود: «من فکر می‌کنم وزارت کشور هم تحت‌فشار است تا جمعیت را به‌طور قانونی از فعالیت باز دارد.»

 جمعیت امام علی پیشتر در تاریخ ۲۸ فروردین‌ماه ۹۸ نیز از تهدید و بازخواست تلفنی تعدادی از اعضای خود در خلال امدادرسانی به مناطق سیل زده خبر داده بود.

مساله کودک همسری،موضوع منع مجازات اعدام برای کودک مجرمان و لغو بدترین اشکال کار کودک از مطالبات جمعیت امام علی بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا