چهره هاسلبریتی خارجی

علت عذرخواهی جان سینا از کشور تایوان

جان سینا در پلتفرم شبکه اجتماعی چینی “ویبو” به دلیل کشور دانستن تایوان در یکی از مصاحبه‌هایش عذرخواهی کرد. سینا پس از آن مصاحبه برای “سریع و خشن ۹” (F9) در کشور چین با اعتراضاتی مواجه شده بود. او به شبکه تایوانی TVBS گفته بود: “تایوان اولین کشوری است که می‌تواند فیلم “سریع و خشن ۹” را ببیند.”  این جمله سینا بسیاری از چینی‌هایی که تایوان را منطقه‌ای جدایی‌طلب می‌دانند را خشمگین ساخت.

جان سینا

سینا در “ویبو” به زبان چینی می‌گوید: “به خاطر اشتباهی که مرتکب شدم عذر می‌خواهم. حالا باید بگویم، بسیار بسیار بسیار بسیار مهم است که [بدانید] من چین و مردم چین را دوست دارم و احترام حتی بیشتری برای آن‌ها قائلم.” این بازیگر در ویدیوی ارسالی خود نامی از تایوان یا آن مصاحبه جنجالی نمی‌برد و تنها می‌گوید مصاحبه‌های زیادی انجام داده و مرتکب این اشتباه شده.

به گزارش ۳۰نما، سی‌ان‌ان می‌نویسد: “تایوان یک جزیره خودگردان دمکراتیک است، اما علی‌رغم اینکه از ۷۰ سال قبل و پس از پایان جنگ داخلی به شکل جداگانه مدیریت می‌شوند، چین این جزیره را بخشی از قلمرو خود می‌داند. پکن هرگونه ادعا در مورد استقلال تایوان را عبور “خط قرمز” به حساب می‌آورد و از قدرت اقتصادی‌اش برای جهت‌دهی به اظهارنظرها در مورد این مسئله در سراسر جهان استفاده می‌کند.”

ویدیوی سینا در “ویبو” به نوشته سی‌ان‌ان بیش از ۷۰۰۰ واکنش را به دنبال داشته است. بعضی از منتقدین هنوز از مصاحبه سینا رنجیده خاطرند از بازیگر می‌خواهند: “لطفاً به چینی بگو “تایوان بخشی از چین است” وگرنه عذرخواهی تو را قبول نمی‌کنیم.” کاربر دیگری می‌نویسد: “نمی‌فهمم چرا تا این حد با او که موضع سیاسی روشنی ندارد اما از مردم چین منفعت می‌برد مدارا می‌کنند.”

فیلم “سریع و خشن ۹” توسط یونیورسال در بازارهای بین‌المللی اکران خواهد شد. این فیلم ۲۵ ژوئن به بازار آمریکا می‌رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا