اجتماعیاخبار داغ

علت فوت سید قاسم موسوی قهار ذاکر و مناجات خوان سحر+ بیوگرافی کامل

زمان مراسم تشییع و ختم سید قاسم موسوی قهار

علت فوت سید قاسم موسوی قهار مشخص شد. موسوی قهار؛ مداح، ذاکر و مناجات خوانی بود که از مدتی قبل به بیماری دچار شده بود. وی سحرگاه روز ۱۸ آذرماه بعد از مدت‌ها تحمل بیماری به دیار باقی شتافت.  پیکر موسوی قهار فردا سه‌شنبه ۱۹ آذرماه تشییع می‌شود. این مراسم احتمالا از خانه مداحان اهل بیت(ع) واقع در دروازه شمیران و یا مسجد بلال سازمان صداوسیما انجام می‌شود.

علت فوت سید قاسم موسوی قهار
علت فوت سید قاسم موسوی قهار

این مداح اهل بیت(ع) وصیت کرده بود تا در حرم عبدالعظیم حسنی(ع) به خاک سپرده شود که در حال حاضر مسئولان شورای عالی قرآن در حال پیگیری تحقق این امر هستند. البته در صورت محقق نشدن این امر، این مداح اهل بیت(ع) در روضهالحسین(ع) قطعه مداحان اهل بیت(ع) بهشت زهرا تدفین می‌شود.

بسیاری از مردم ایران با نواهای سیدقاسم موسوی قهار آشنا هستند. صدای او در حال خواندن دعای سحر سالها از رادیو و تلویزیون پخش می شد. موسوی قهار متولد ۱۳۲۷ در شهر خمین استان مرکزی است. دعای سحر ماه رمضان معروفترین اجرای او بود که به محبوبیت فراوانی دست یافت و بعد از سال‌ها هنوز از شبکه های مختلف صدا و سیما پخش می‌شود..

بعد از انقلاب که رویه برنامه های صدا و سیما تغییر پیدا کرد و با کنار گذاشتن بسیاری از مجریان و کارکنان دولت پهلوی افراد جدیدی با سبک و سیاق مذهبی وارد صدا و سیما شدند که آقای سید قاسم موسوی قهار یکی از این چهره ها بود که به عنوان مناجات خوانی سحر نامش بر سر زبان ها افتاد و صدایش هر روز از تلویزیون و رادیو شنیده می‌شد.

ایشان با لقب قهار در بین مردم به محبوبیت و شهرت دست یافت در سال ۱۳۵۹ یک سرودی به نام شهید من را در مقابل امام خمینی اجرا کرد که با با تحسین ایشان روبرو شد.

وی چند سالی به دلیل بیماری که در ناحیه حنجره خود داشت تحت درمان قرار گرفته بود. چندی قبل تیروئید او جراخی شد. موسوی قهار به مدت ۲ سال نتوانسته کار خود را در صدا و سیما ادامه بدهد و مجدداً سلامتی خود را به دست آورد اما در در نهایت دار فانی را وداع گفت.

این ذاکر اهل بیت سالها پیش ازدواج کرده و دارای فرزند پسر به نام علی و دختر نیز می باشد و صاحب نوه نیز است. وی علاوه بر خواندن ادعیه مشهور مربوط به ماه رمضان، دعاهای بسیاری از جمله:دعای کمیل، عرفه، سمات، مجیر، فرج، جوشن کبیر، ابوحمزه ثمالی، مناجات شعبانیه، صلوات شعبانیه و… را اجرا نموده‌است. سروده‌های موسوی قهار نیز در قالب ۳ جلد کتاب شعر به چاپ رسیده‌است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا