اخبار داغسلامت

فرد مبتلا به کرونا چه زمانی در بیمارستان بستری شود؟

 

 رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: پزشک با بررسی آزمایش‌ها، سی.‌تی.‌اسکن و اکسیژن خون پایین‌تر از ۹۰، تصمیم به بستری کردن بیماران کرونایی در بیمارستان‌ می‌گیرد.

پرویز قزلباش ظهر امروز (۳ اردیبهشت‌ماه) در نشست خبری که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، با تاکید بر اینکه افراد مبتلا به کرونا نمی‌توانند وارد فاز سوم بالینی تزریق واکسن مشترک ایران و کوبا شوند، اظهار کرد: افرادی که وارد مطالعه تزریق واکسن کوبایی و ایرانی می‌شوند تا هفت ماه بعد از تزریق، تحت پوشش حوزه بهداشت و درمان و نیز بیمه قرار خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه اعمال محدودیت‌های کرونا قطعاً در کنترل این بیماری بسیار موثر است، افزود: محدودیت‌های کرونایی هر چه قدر اصولی‌تر، جدی‌تر و مداوم‌تر باشد، پیک بیماری زودتر، سریع‌تر و با تلفات کمتر خواهد بود. گفتنی است در شرایطی که وارد پیک می‌شویم، این محدودیت‌ها است که نقش اصلی را در کنترل بیماری دارد.

این مسئول، از روند افزایشی بیماران سرپایی و بستری مبتلا به کرونا در استان زنجان خبر داد و تصریح کرد: با ارزیابی که انجام شده، سیستم بستری سرپایی و موقت بسیار رضایت‌بخش گزارش شده و در حوزه سرپایی نیز در حال رصد روند خطی شدن آن هستیم.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان با بیان اینکه داروی رمدسیویر تحت پوشش بیمه است، گفت: داروی تزریقی رمدسیویر جزو داروهای اصلی برای درمان بیماری به کار می‌رود و در درمان بیماری موثر بوده و روند مرگ و میر را کاهش می‌دهد. گفتنی است نباید فراموش کنیم که برای درمان بیماری کرونا، داروی مشخصی وجود ندارد.

قزلباش در رابطه با اکسیژن خون، اظهار کرد: اگر میزان اکسیژن خون بیماران ۹۰ تا ۹۳ باشد، بیمار به صورت سرپایی درمان می‌شود و اگر کمتر از ۹۰ باشد، بستری در خانه توصیه نمی‌شود.

وی با بیان اینکه پزشک فقط بر اساس اکسیژن خون تصمیم به بستری نمی‌گیرد، بلکه آزمایش‌ها و سی‌.تی.‌اسکن در کنار میزان اکسیژن خون موثر است، خاطرنشان کرد: بعد از بهبودی از بیماری باید دلیل تنگی نفس را بدانیم شاید بیماری زمینه‌ای باشد و در صورت ادامه تنگی نفس به پزشک مراجعه شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا