سریالسریال خارجی

فصل پنجم سریال سرقت پول کی پخش می شود؟ + بازیگران و خلاصه داستان Money Heist‎

فصل پنجم سریال سرقت پول کی پخش می شود؟ به همراه بازیگران و خلاصه داستان سریال سرقت پول Money Heist‎ همچنین معرفی کامل سریال و نکات خواندنی. سریال «خانه کاغذی» یا «سرقت پول» به زبان اسپانیایی و برای پخش از شبکه نتفلیکس ساخته شده است و چهارمین فصل آن در ماه اپریل برای پخش روی پلتفرم این شبکه قرار گرفت.

فصل پنجم سریال سرقت پول
فصل پنجم سریال سرقت پول

الکس پینا، سازنده این سریال، در خبری اعلام کرد که فصل بعد این سریال، آخرین فصل خواهد بود و در ۱۰ قسمت ساخته می‌شود. فصل جدید قرار است از سوم آگوست در کشور اسپانیا جلوی دوربین برود. همچنین پاتریک کریادو و میگل آنجل در فصل جدید به تیم بازیگران اضافه می‌شوند و در کنار بازیگران قبلی جلوی دوربین خواهند رفت.

الکس پینا درباره فصل پنجم سریال کفت: «نزدیک به یک سال فکر می‌کردیم که چطور با این باند خلافکار خداحافظی کنیم چطور پروفسور را در مخمسه قرار دهیم و چطور شخصیت‌ها را در موقعیتی غیر قابل بازگشت قرار دهیم و نتیجه آن فصل پنجم است که به خشن‌ترین سطح ممکن می‌رسد و در عین حال مهیج‌ترین قسمت خواهد بود.»

اولین قسمت سریال money heist سال ۲۰۱۷ پخش شد ‌و در دوران قرنطینه ناشی از ویروس کرونا، با حدود ۶۵ میلیون بازدید از سراسر دنیا به پربیننده‌ترین سریال شبکه نتفلیکس تبدیل شد.

نکات خواندنی

این سریال در مادرید اسپانیا فیلم‌برداری شده‌است. بخش‌های قابل توجهی از فصل ۳ و ۴ نیز در پاناما، تایلند و ایتالیا (فلورانس) جلوی دوربین رفت. این روایت به روشی شبیه به زمان واقعی گفته می‌شود و به پیچیدگی‌ها متکی به فلاش‌بک، پرش‌های زمانی، انگیزه‌های شخصیت پنهان و راوی غیرقابل اعتماد است. این سریال با گفتن از منظر یک زن، توکیو (اورسولا کوربیرو) و داشتن یک هویت قدرتمند اسپانیایی، ژانر سرقت را برمی‌اندازد، جایی که دینامیک عاطفی جرم و جنایت استراتژیک کامل را جبران می‌کند.

سریال سرقت پول (خانه کاغذی) جوایز مختلفی از جمله بهترین سریال‌های درام را در ۴۶مین دوره جوایز بین‌المللی امی و همچنین تحسین منتقدان برای طرح پیچیده آن، درام‌های بین فردی، کارگردانی و تلاش برای نوآوری تلویزیون اسپانیا دریافت کرد. آهنگ ضد فاشیستی ایتالیایی «بلا چاو» که چندین بار در طول این سریال پخش می‌شود، در سال ۲۰۱۸ به یک سریال تابستانی در سراسر اروپا بدل شد. تا سال ۲۰۱۸، این سریال پربیننده‌ترین سریال غیر انگلیسی و یکی از پرتماشاگرترین آن‌ها در نتفلیکس،[۱] با طنین خاصی از بینندگان اروپای مدیترانه و جهان لاتین بود.

داستان کلی سریال

مجموعه‌ای در مادرید، مرد مرموز موسوم به «پروفسور» گروهی ۸ نفره را انتخاب می‌کند، که شهرها را برای اسامی کد انتخاب می‌کنند، برای انجام یک نقشه جاه‌طلبانه که شامل ورود به ضرابخانه سلطنتی اسپانیا است و با ۲٫۴ میلیارد یورو فرار کنند. این تیم پس از گروگان گرفتن ۶۷ نفر در داخل ضرابخانه، قصد دارد ۱۱ روز در آنجا بماند تا در برخورد با نیروهای نخبه پلیس، این پول را چاپ کند. در حوادث موفقیت دزدی اولیه، این گروه مجبور به پنهان کردن می‌شوند و خود را برای دزدی دوم آماده می‌کنند، این بار در بانک اسپانیا، زیرا دوباره با گروگان‌ها و نیروهای پلیس سر و کار دارند.

معرفی بازیگران و نقش ها

  • آلوارو مورته به عنوان سرخیو مارکینا (پروفسور / سالوادور «سالوا» مارتین): مغز متفکر گروه که توسط او جمع شده و برادر برلین.
  • اورسولا کوربیرو به عنوان سیلن اولیویرا (توکیو): یک دزد فراری تا زمانی که پروفسور نتوانسته در برنامه خود شرکت کند، مورد تعقیب قرار گرفت. او همچنین به عنوان یک راوی غیرقابل اعتماد عمل می‌کند.
  • ایتسیار ایتانیو به عنوان راکل موریلو (لیسبون): بازرس نیروی انتظامی ملی که مسئولیت این پرونده را بر عهده دارد تا زمانی که در فصل ۳ به گروه بپیوندد.
  • پدرو آلنسو به عنوان آندرس د فونویوزا (برلین): یک دزد جواهر مبتلا به بیماری و شخص دوم و برادر پروفسور.
  • پاکو توس به عنوان آگستین راموس (مسکو؛ فصل ۱–۲؛ فصل ویژه ۳–۴): یک معدن‌کار پیشین جنایتکار و پدر دنور.
  • آلبا فلورس به عنوان آگاتا خیمنز (نایروبی؛ فصل ۱–۴): یک متخصص جعل مسئول چاپ پول برای این گروه.
  • میگل هران به عنوان آنیبال کورتس (ریو): یک هکر جوان.
  • هایمه لورنته به عنوان ریکاردو / دنیل[الف] راموس (دنور): پسر مسکو که در دزدی به او می‌پیوندد.
  • استر آسبو به عنوان مونیکا گزتامبیده (استکهلم): یکی از گروگان‌هایی که دبیر و معشوقه آرتورو رومن است، فرزند خود را از راه ازدواج بیرون آورده‌است. در طول سرقت، او عاشق دنور می‌شود و به یک همدست گروه تبدیل می‌شود.
  • انریکه آرسه به عنوان آرتورو رومن: یک گروگان و مدیر سابق ضرابخانه سلطنتی اسپانیا.
  • ماریا پدراسا به عنوان آلیسون پارکر (فصل ۱–۲): یک گروگان و دختر سفیر انگلیس در اسپانیا.
  • دارکو پریچ به عنوان میرکو دراگیج (هلسینکی): یک سرباز کهنه سرباز صرب و پسر عموی اوسلو.
  • کیتی مانبر به عنوان ماریوی فوئنتس (فصل ۱–۲; فصل ویژه ۳–۴): مادر راکل.
  • هویک کوچکریان به عنوان بوگوتا (فصل ۳–۴): متخصص متالورژی که به سرقت بانک اسپانیا پیوسته‌است.
  • رودریگو د لا سرنا به عنوان مارتین بروته (پالرمو / مهندس؛ فصل ۳–۴): یکی از دوستان قدیمی آرژانتینی برلین که سرقت بانک اسپانیا را با او برنامه‌ریزی کرده بود و جای خود را به عنوان فرمانده به عهده گرفت.
  • نجوا نیمری به عنوان آلیسیا سیرا (فصل ۳–۴): یک بازرس باردار از نیروی انتظامی ملی پس از عزیمت راکل از نیرو، مسئولیت این پرونده را برعهده گرفت.
  • لوکا پروش به عنوان مارسی (فصل ۴؛ فصل ویژه ۳): عضو باندی که به سرقت‌های بانک اسپانیا پیوسته‌است.
  • بلن کوئستا به عنوان هولیا (مانیل; فصل ۴; فصل ویژه ۳): فرزندخوانده مسکو و دوست دوران کودکی دنور. او یک ترازن است که به این باند می‌پیوندد و در جریان سرقت از بانک اسپانیا یکی از گروگان‌ها قرار می‌گیرد.
  • فرناندو کایو به عنوان سرهنگ لوییس تمایو (فصل ۴; فصل ویژه ۳): عضو اطلاعاتی اسپانیا که نظارت بر کار آلیسیا در این پرونده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا