سینماسینمای‌جهان

اسامی بازیگران فیلم یک روز بارانی در نیویورک ساخته وودی آلن+ خلاصه داستان

اسامی بازیگران فیلم یک روز بارانی در نیویورک ساخته وودی آلن همچنین خلاصه داستان فیلم A Rainy Day in New York به همراه اطلاعات تکمیلی در این مطلب. جدیدترین فیلم وودی آلن یک روز بارانی در نیویورک نام دارد. اکران فیلم یک روز بارانی در نیویورک مدت‌ها به‌تعویق افتاد تا بالاخره در ۲۶ جولای ۲۰۱۹ منتشر شد. وودی آلن در این فیلم به‌عنوان بازیگر حضور ندارد و به‌نویسندگی و کارگردانی اکتفا کرده است!

بازیگران فیلم یک روز بارانی در نیویورک
بازیگران فیلم یک روز بارانی در نیویورک

بازیگران

وودی آلن در این فیلم به‌عنوان کارگردان و نویسنده حضور داشته؛ اما بازیگر نبوده است. در ادامه بازیگران اصلی فیلم را معرفی می‌کنم:

تیموتی شالامی در نقش گتسبی ولز (شخصیت اصلی فیلم)

ال فانینگ در نقش اشلی انرایت (دوست‌دختر گتسبی و دانشجوی خبرنگاری)

سلنا گومز در نقش شان تایرل (دانشجو و بازیگر آماتور)

جود لاو در نقش تد دیویدف

دیه‌گو لونا در نقش فرانچسکو وگا

لیو شرایبر در نقش رونالد پولار

داستان

اشلی انرایت دانشجوی عاشق خبرنگاری فرصت این را پیدا کرده که در نیویورک با کارگردان معروفی به‌نام رونالد پولار مصاحبه کند. گتسبی ولز، دوست‌پسر اشلی، که خود نیویورکر است؛ خوشحال از این ماجرا، برنامه‌ای چیده تا با پولی که از قمار به‌دست آورده، روزهای رویایی‌ای را با هم در نیویورک بگذرانند. اما همه‌چیز طبق برنامه‌ریزی گتسبی پیش نمی‌رود؛ چون وودی آلن به ما ثابت کرده که نیویورک همیشه برنامه‌های خاص خودش را دارد!

عمده داستان فیلم یک روز بارانی در نیویورک همان‌طور که از عنوان پیداست، و مثل اکثر فیلم‌های وودی آلن در شهر نیویورک می‌گذرد. گتسبی جوان همان وودی آلن است که در کوچه پس‌کوچه‌ها و خیابان‌های نیویورک‌سیتی قدم می‌زند. البته شالامی ثابت کرد که لیاقت پوشیدن لباس جناب وودی آلن را نداشته است؛ که این مسئله را در ادامه بیش‌تر توضیح می‌دهم!

خلاصه این‌که اشلی در پی مصاحبه با رونالد پولار، کارگردان ساختارشکن و آوانگارد می‌رود؛ و در این مسیر با شخصیت‌های دیگری آشنا می‌شود. گتسبی هم با افرادی از دوران نوجوانی‌اش برخورد می‌کند و این دو جریان، ماجرای فیلم  A Rainy Day in New York را پیش می‌برند.

حواشی فیلم

آمازون استودیوز در پی جنبش MeToo که به مسئلۀ تجاوز و… ارتباط داشت؛ این فیلم را در اقدامی غیرحرفه‌ای از مسیر اکران خارج کرد. دلیل آن‌ها برای این‌کار متهم بودن وودی آلن به تجاوز و سو استفاده جنسی بود؛ اتهامی که هیچ‌گاه در دادگاه به‌اثبات نرسید. در پی این حرکت غیرحرفه‌ای، بازیگران جوان و قدرنشناس فیلم هم به وودی آلن پشت کردند و در فضایی جوزده و نمایشی درآمدشان از فیلم را به خیریه‌ها بخشیدند.

برای همین بود که بالاتر نوشتم تیموتی شالامی لیاقت بازی در نقش یک وودی آلن جوان در نیویورک بزرگ را نداشت. شالامی و فانینگ احتمالا در رویاهایشان هم نمی‌دیدند که روزی در فیلمی از وودی آلن اسطوره‌ای بازی کنند. ولی قدرنشناس بودند و احتمالا این لکه ننگ تا آخر عمر بازیگری‌شان در پیشانی آن‌ها خواهد ماند. (البته من کمی بیش از حد عصبانی‌ام!)

اسکارلت جوهانسون دوست‌داشتنی که در فیلم‌های مچ پوینت، اسکوپ و ویکی کریستینا بارسلونا با وودی آلن همکاری کرده؛ و خاویر باردم که دیگر بازیگر فیلم Vicky Cristina Barcelona بود؛ در این قضیه از وودی حمایت کردند و جوزدگی آن چند بازیگر جوان را بیش از پیش مشخص.

 


⇐ برای دیدن مطالب بیشتر به لینک های: فیلم جدید خارجی و باکس آفیس هفتگی ۲۰۲۰ مراجعه کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا