کلیپ داغ

فیلم مراسم تشییع خشایار الوند با سخنرانی هنرمندان و چهره ها

مجله اینترنتی کولاک: مراسم تشییع خشایار الوند نویسنده سینما و تلویزیون از مقابل خانه شماره دو سینما امروز شنبه برگزار شد. در این مراسم چهره ها و هنرمندان زیادی حضور داشتند و هر کدام خاطره ای از خشایار الوند در این مراسم نقل کردند.

 

 

کیومرث پوراحمد نویسنده و کارگردان در مراسم تشییع پیکر نویسنده پایتخت گفت: من خشایار الوند را زیاد نمی شناختم ولی او توانسته بود خنده را بر لب مردم بنشاند. خشایار الوند توانست این خنده را در تلویزیون بر لب مردم بیاورد.

بهروز رضوی گوینده و دوبلور گفت : خشایار الوند در دامان سینمای ایران بزرگ شد و قدم به قدم با هنرمندان راه رفت. خشایار الوند از فشار اینکه امسال مردم را چه طور بخنداند سکته کرد. فوت خشایار از فشار کار بود و باعث شد از فکر کردن به خودش غافل ماند.

عزت الله ضرغامی رییس اسبق سازمان صدا و سیما اعلام کرد: هرچه فکر می کنم که کلمه مرحوم را بگویم‌ سخت است. خشایار الوند عزیز با این‌چهره خندانی که داشت تا همین چند روز پیش برای مردم کار می کرد.

همه ما مردگان متحرک هستیم و زنده واقعی خشایار الوند است. ما امروز در کمال ناباوری برای تشییع پیکر یکی از هنرمندان واقعی اینجا جمع شده ایم. خشایار الوند دو ویژگی بارز داشت یکی اینکه تمام وجودش برای شاد کردن دل مردم بود آن هم در این شرایطی که مردم‌ ما بیشتر به نشاط نیاز دارند. خشایار بدون ادعا مشغول این کار بود. دل شاد کردن کار کمی نیست. خشایار الوند یک هنرمند تمام عیار، باسلیقه، همراه بود و تمام عمر خود را برای مردم خنداندن مردم گذاشت.

سیروس مقدم سخنران بعدی بود که در سخنانی گفت: هیچ حرفی برای گفتن ندارم. صبح که با بچه ها برای مراسم می خواستیم حرکت کنیم هنوز منتظر بودیم که خشایار الوند از اتاقش بیرون بیاید و بگوید شوخی است. ما همکار نبودیم، ما حدود ۱۰ سال با هم زندگی کردیم. شوکه هستیم و نمی توانیم این اتفاق را هضم کنیم.

از طرف تیم‌ «پایتخت» و جامعه هنری به همه تسلیت می گویم. ما دیروز همه جمع شدیم که باید چه کار کنیم زیرا یک رکن اصلی تیم خود و فیلمنامه نویسی را از دست دادیم. دوست دارم امشب بخوابم و صبح وقتی بیدار می شوم ببینم تمام این ها خواب بوده است.

امیر مهدی ژوله نویسنده طنزپرداز نیز گفت: همه از ناباوری در این فقدان گفتند. پیمان قاسمخانی روزی که خشایار فوت کرد به من زنگ زد و گفت شنیدم که کسی که به خاطر سکته قلبی می میرد در سردخانه به هوش می آید کاش کسی بود در سردخانه تقلا می کرد خشایار را برگردانیم.

فیلمنامه زندگی خشایار کم ورق بود. او در پرده اول زندگی خود یک قهرمان‌ معرفی کرد ولی در پرده دوم قهرمان را کشت.

سیروس الوند برادر خشایار الوند نیز گفت: سکانس اول برخورد من و خشایار در روزی بود که خشایار در بیمارستان به دنیا آمد. تصویر دوم، شب عروسی خشایار بود که همه ما خوشحال بودیم که به عشقش رسیده است. سکانس آخر در اتاق احیا بود که یک ساعت برای زنده ماندن برادرم تلاش کردند.

وقتی برای شناسایی برادرم رفتم یک مردی گفت می شود من سنگ قبر برادر شما را بسازم چون خیلی برای من عزیز بود. مردم قدردان خشایار هستند. سیمرغ مهم نیست بلکه همین نگاه مردم مهم است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا