موسیقیموسیقی ایران

ماکان بند با ۴۰۰ اجرا؛ رکورددار برگزاری کنسرت در ایران!

تا قبل از حامد همایون در برگزاری کنسرت رکورد داشت اما حالا این عنوان به گروه ماکان رسیده که با ۴۰۰ اجرا رکورددار برگزاری کنسرت در تمام شهرهای ایران است! این عدد خیره کننده نشان دهنده محبوبیت این گروه موسیقی است. گروهی که خوانندگان اصلی آن را “امیر مقاره” و “رهام هادیان” تشکیل می دهند.

رکورددار برگزاری کنسرت
رکورددار برگزاری کنسرت

“شهروند” در گزارشی در همین خصوص چنین نوشته: ظاهرا گروه ماکان در دو‌سال گذشته با بیش از ۴۰۰ اجرا در تهران و شهرستان‌ها رکورد حامد همایون را هم ردکرده است. عجیب هم نیست، چون فارغ از توجه به کیفیت، تقاضا برای موسیقی سرگرمی‌ساز و پاپیولار همیشه وجود داشته است و البته همیشه هم پشت سر آن حرف و حدیث‌های زیادی بوده است. طرفداران این نوع موسیقی بیشتر در بازه سنی ۱۰ تا ۳۰‌سال هستند و در موسیقی و ترانه فقط ریتم، ملودی و البته کلماتی هماهنگ با دایره لغات روزمره‌شان را دنبال می‌کنند.

در ایران هم نمونه‌هایشان زیاد است. شاید پررنگ‌ترین مثال‌های آن ماکان‌بند، حامد همایون، محسن ابراهیم‌زاده یا هوروش‌بند باشند؛ گروه‌هایی که در مدت زمان بسیاری کمی با یک قطعه هیت، نظر مخاطبان را به خود جلب کردند. بعد هم در گوشه و کنار شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها خبرهایی درباره رکوردداربودن آنها پیچید و دست‌به‌دست شد.

پارسال گفته شد که حامد همایون با بیش از ۲۰۰ اجرا رکورد گینس را در برگزاری کنسرت رد کرده است و همان‌ سال قطعه ماه پیشونی از هوروش‌بند در جشن موسیقی ما به‌عنوان قطعه برگزیده موسیقی پاپ از نگاه مردم انتخاب شد. چند روز قبل هم یکی از خبرنگاران و فعال حوزه موسیقی در توییتر خود درباره گروه ماکان نوشت: “این گروه بعد از انتشار آلبوم دیوونه‌بازی در دو‌سال گذشته، با ۴۳۳ سانس اجرا در تهران و شهرستان و خارج از کشور، رکورد قبلی را که در اختیار حامد همایون بود، شکست.”

بله! این گروه که‌ سال گذشته به علت یک اشتباه در نام‌بردن از دستگاه‌های موسیقی ایرانی حسابی جنجالی شد، در دو‌سال گذشته در مراکز تمامی استان‌ها و شهرهایی چون کیش، بندرعباس، قشم، انزلی، بوکان، شهرکرد، سلماس، مهاباد، بوشهر، اراک، ساوه، سیرجان، کرمان، زرند و … کنسرت برگزار کرده است و ظاهرا تنها مخاطبانشان در قم و مشهد از اجراهایشان محروم مانده‌اند!

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا