چهره هاسلبریتی خارجی

مجسمه مومی کدام چهره‌های بالیوودی در موزه مادام توساد قرار دارد؟

مجله اینترنتی کولاک ، ترجمه: سمیرا فیض آبادی: یکی از توریستی‌ترین و دیدنی‌ترین اماکن شهر لندن، موزه مادام توساد است. نام این موزه برگرفته از نام هنرمندی فرانسوی به نام  «ماری توساد» است که هنر او ساخت مجسمه های مومی بی نظیر بوده است.

موزه مادام توسو
موزه مادام توسو

این موزه اولین بار در سال ۱۹۳۵ میلادی در لندن راه اندازی شد و امروزه موزه مادام توساد در سطح جهان، در کشورهای مختلفی همچون هند، ژاپن، آلمان، چین و انگلیس هم گشوده شده است. بزرگترین و دیدنی‌ترین موزه مادام توساد در لندن قرار دارد و موزه‌های کوچک‌ترین با همین عنوان در برخی شهرهای جهان به چشم می‌خورند.  مدتی است یکی از این موزه‌ها در هند، دهلی نو هم دیده می‌شود. در گالری‌های مشهور این موزه‌ها،  مدل‌های مومی از سلبریتی‌ها و رهبران برجسته جهان قابل مشاهده هستند. بسیاری از چهره‌های برجسته بالیوود این افتخار را داشته‌اند که مجسمه مومی آنها ساخته شده و در این موزه‌های مشهور قابل رویت باشد. در اینجا لیست بازیگرانی که مجسمه آنها ساخته شده می‌آوریم. با ما همراه باشید.

۱-آمیتاب پچن

شاهنشاه بالیوود، آمیتاب بچن که به «مرد جوان عصبانی» ‌بالیوود معروف است اولین سلبریتی هند و همچنین آسیا بود که مجمسه مومی او برای موزه مادام توساد لندن ساخته شد.  مجسمه مومی این بازیگر کهنه کار و مطرح بالیوود موزه‌های شهرهای دیگری همچون هنگ کنگ، بنگکوک، سنگاپور، واشنگتن و سانفرانسیسکو هم وجود دارد.

۲- شاهرخ خان

در سال ۲۰۰۷، اولین مجسمه مومی شاهرخ خان برای موزه مادام توساد لندن ساخته شد. مجسمه‌های دیگری از این بازیگر مشهور هندی در موزه‌های مادام توساد برلین،  سیدنی، سنگاپور و… قابل مشاهده است. در سال ۲۰۱۵ مجسمه اصلی شاهرخ خان در لندن مطابق شخصیت او در فیلم «فن»  دچار تغییرات شد.

۳- سلمان خان

 

در سال ۲۰۰۴، طبق یک نظرسنجی، سلمان خان به عنوان هفتمین مرد جذاب و خوش چهره جهان در مجله «مردم» آمریکا معرفی شد. بعد از آن در سال ۲۰۰۸ مجسمه مومی او در موزه مادام توساد لندن ساخته شد. در سال ۲۰۱۲ یک مجسمه مومی دیگر از بازیگر مطرح در موزه نیویورک ساخته شد.

۴- آیشواریا رای

آیشوریا رای بچن اولین بازیگر زن هندی بود که مجسمه مومی او در سال ۲۰۰۴ برای موزه مادام توساد لندن ساخته شد. البته نقدهایی بر مجسمه او وارد شد و برخی معتقد بودند مجسمه ساخته شده کاملا شبیه به او هم نیست. از این ملکه‌ی زیبا و جذاب هندی یک مجسمه واقعی‌تر دیگر در موزه مادام توساد سان فرانسیسکو ساخته شده است. متاسفانه آیشواریا خودش هنوز از این مجسمه بازدید نکرده است.

۵- کرینا کاپور خان

کرینا کاپور دوم بازیگر زن هندی بود که بعد از آیشواریا رای مجسمه مومی او برای موزه مادان توساد لندن در سال ۲۰۱۱ ساخته شد. پوشش و ظاهری که برای این مجسمه درنظر گرفتند او آیتم آهنگ موفق «موجا هی موجا» از فیلم «جب وی مت» انتخاب شد. در سال ۲۰۱۴ یک مجسمه دیگر از او برای موزه مادام توساد سنگاپور ساخته شد که ظاهر او این بار از آهنگ «چمک چلو» فیلم «را.وان» انتخاب شده بود.

۶- کاترینا کایف

 

در سال ۲۰۱۵، مجسمه مومی بازیگر پرطرفدار هندی کاترینا کایف که اهل بریتانیا است برای این موزه ساخته شد. ۲۰ هنرمند با هم برای ساخت این مجسمه همکاری کردند. اگرچه نظرات متفاوت در خصوص ماهیت بازیگری کاترینا وجود دارد و برخی بازی او را خیلی قدرتمند نمی‌دانند اما بعد از ۱۵ سال فعالیت در سینمای هند جایگاه قدرتمندی برای خود ایجاد کرده و یکی از بازیگرانی است که دستمزد بالایی دریافت می‌کند.

۷- آنیل کاپور

آنیل کاپور با بازی در نقش یک مجری مسابقه در فیلم اسکاری «میلیونر زاغه نشین» به شهرت جهانی رسید. چندی پیش مجسمه مومی او موزه مادام توساد، سنگاپور ساخته شد. این مجسمه خیلی طبیعی و واقعی است و حتی بیشتر از خودش به او شباهت دارد!!

۸- وارون داوان

اخیرا  مجسمه مومی بازیگر نسل جدید و کمدی کار جذاب بالیوود، وارون داوان در موزه مادام توساد هنگ کنگ رونمایی شد. پوز مجسمه او مربوط به یکی از آیتم اهنگ‌های او به نام «ستردی ستردی» است. پدر و مادر وارون، دیوید داوان و کارونا داوان او را برای رونمایی از این مجسمه همراهی کردند.

۹- مادوری دیکشیت

در سال ۲۰۱۲، ا مجسمه موبی مادوری دیکشیت، دیوای جذاب بالیوود در موزه مادام توسادلندن رونمایی شد. یکی از ساری‌های زیبا به طرحای مانیش مالهوترا بر تن این مجسمه مومی به چشم می‌خورد.

۱۰- ریتیک روشن

مجسمه مومی این بازیگر جذاب هندی در سال ۲۰۱۱ رونمایی شد. در آن موقع ریتیک روشن جوان‌ترین بازیگر هندی بود که مجسمه او در موزه مادام توساد لندن ساخته شد.

۱۱- کاجول

مجسمه مومی کاجول در سال ۲۰۱۷ به این موزه ملحق شد. مجسمه او در موزه مادام توساد سنگاپور مشاهده می‌شود. او برای رونمایی از مجسمه‌ای برای اولین بار دخترش نیسا را با خود همراه کرده بود.

۱۲- انوشکا شرما

این بازیگر جوان و مطرح بالیوود هم سال ۲۰۱۸ میلادی از مجسمه مومی خود در موزه مادام توساد سنگاپور رونمایی کرد.

۱۳- پریانکا چوپرا

۴ مجسمه از پریانکا چوپرا در موزه‌های مختلف مادام توساد قابل مشاهده است. پریانکا اولین بازیگر هندی است که چهار مجسمه از او در چهار موزه متفاوت مادام توساد ساخته شده است. اولین مجسمه او در موزه مادام توساد لندن  بود و دومین مجسمه در موزه نیویورک قابل مشاهده است.

مجسمه مومی چهره های دیگری همچون سری دیوی، دیپیکا پادوکن، رنبیر کاپور، شاهد کاپور، ماهش بابو، کارن جوهر و پرابو دیوا در موزه‌های مادام توساد نقاط مختلف جهان مانند دهلی و سنگاپور قابل مشاهده می‌باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا