اخبار داغسیاسی

محمدرضا حاجی پور رئیس بازداشت شده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی کیست؟

در این مطلب، درباره محمدرضا حاجی پور رئیس بازداشت شده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی بیشتر خواهیم دانست! با ما همراه باشید. جدیدترین خبرهای منتشر شده حاکی از آن است که محمدرضا حاجی پور ، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی به اتهام ارتشا، تبانی و تضییع حقوق بیت المال در بازداشت به سر می برد!

به نقل از دادگستری استان مرکزی، ابوالفضل عامری ، معاون دادستان عمومی و انقلاب اراک با اعلام خبر فوق اظهار داشت: در راستای منویات مقام معظم رهبری و رئیس قوه قضائیه در راستای تعقیب قانونی و مبارزه با مفاسد اقتصادی و با وصول گزارشاتی مبنی بر وقوع تخلفات و جرایم مالی عدیده در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی، دادسرای عمومی و انقلاب اراک در تابستان سال جاری تحقیقات مقدماتی خود را در این زمینه با ارجاع پرونده به معاونت دادستانی اراک آغاز کرد.

معاون دادستان عمومی و انقلاب اراک در ادامه بیان کرد: در این راستا تنی چند از متصرفین و بهره برداران معادن استان و همچنین یکی از معاونان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی بازداشت شدند و پس از تکمیل تحقیقات و جمع آوری ادله کافی، طی چند روز اخیر رئیس این سازمان به اتهام ارتشا، معاونت در ارتشا، اهمال در انجام وظایف و در نتیجه تضییع حقوق بیت المال از طریق عدم اخذ حقوق دولتی در استان، صدور مجوزهای غیرقانونی و تبانی در انجام معاملات دولتی و مزایده‌ها، احضار و نهایتاً با قرار بازداشت موقت یک ماه بازداشت گردید. در پی اعتراض نامبرده به قرار تأمین کیفری مزبور، هم اکنون پرونده در این شعبه به محکمه کیفری دو ارسال شده است.

ابوالفضل عامری همچنین افزود: با توجه به لزوم تکمیل تحقیقات و حفظ ادله در رابطه با بزه‌های انتسابی نسبت به رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی، قرار نظارت دایر بر عدم اشتغال وی در پست‌های ریاست یا معاونت و امور مرتبط با مسائل مالی در اداره صمت صادر گردیده و به استانداری مرکزی نیز اعلام شده است.

در انتها لازم به بیان است این اتفاق در حالی روی داده است که چندی پیش نیز معاون معدنی این سازمان به همراه یکی از معدنکاران به اتهام دریافت رشوه دستگیر شده بود! با توجه به وجود معادن و بحث‌ های گسترده مالی و ارتباط این سازمان با اموال و غیرمنقول، زمینه وقوع جرم در این مجموعه افزایش پیدا می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا