اجتماعی

مردم سیستان و بلوچستان که از سیل به درخت پناه برده اند! + عکس

در این مطلب، مردم سیستان و بلوچستان که از سیل به درخت پناه برده اند را خواهیم دید؛ با ما همراه باشید. عکسی عجیب از سیل سیستان و بلوچستان در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود! مردمی که از خطر سیل به درختی پناه برده اند…

بخش وسیعی از استان سیستان و بلوچستان را سیل در بر گرفته است و براساس گزارش ها، ارتباطات در برخی از منطقه ها قطع شده است! مدرسه ها در برخی از شهرهای این استان تعطیل اعلام شده است؛ شهرهایی از جمله چابهار، سراوان، کنارک و دشتیاری. در شهر جاسک نیز به دلیل احتمال بروز سیل، چهار روستا تخلیه شده است. بر اثر بارندگی‌ های چند روز اخیر در سیستان و بلوچستان رودخانه‌ های فصلی طغیان کردند و تعدادی از راه‌ های ارتباطی مسدود و منازل شماری از مردم در ۱۳ شهرستان در جنوب استان دچار آبگرفتگی شد.

رسول راشکی ، مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان افزود: تاکنون به یک هزار و ۱۷۳ فرد آسیب دیده از سیلاب در قالب ۲۸۵ خانواده در ۲۷ روستا در سطح استان توسط جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان امداد رسانی انجام شده است. وی ادامه داد: نیروهای امدادی هلال احمر علاوه بر اسکان مردم درگیر طی این مدت ۲۷۳ تخته پتو، ۱۴۲ تخته موکت، ۸۰ دستگاه چادر و مقادیری نایلون و مواد غذایی بین افراد آسیب دیده در سطح استان سیستان و بلوچستان توزیع کردند.

رسول راشکی درباره خبر سیل وحشتناک در سیستان و بلوچستان و با اشاره به اینکه تاکنون ساکنان ۶ روستا گرفتار در سیلاب در شهرستان کنارک تخلیه و به مناطق امن منتقل شده‌ اند، تصریح کرد: همچنین مأموران هلال احمر تاکنون جان ۲۱ نفر از گرفتاران در طغیان رودخانه‌های محلی را نجات داده‌اند و ۸ خودروی گرفتار در سیلاب را نیز رها کردند.

سیستان و بلوچستان را دریابیم.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا