سلامت

مزاج افراد چه تاثیراتی بر خواب آن ها می تواند داشته باشد؟

مزاج افراد چه تاثیراتی بر خواب آن ها می تواند داشته باشد؟ بررسی تاثیر مزاج افراد بر میزان و کیفیت خواب افراد همچنین اطلاعات تکمیل تر را اینجا بخوانید. مزاج شناسی مهمترین بخش در فهم طب سنتی ایران و همچنین طب اسلامی است و کاربردهای فراوانی برای تشخیص و درمان مشکلات جسمی و روحی دارد. در حقیقت مزاج تمامی جنبه های زندگی ما، تحت تاثیر طبیعت بدنمان قرار دارد! یعنی نوع غذایی که می خوریم می تواند تاثیرات بسیار مهمی بر تمامی اعضای بدن ما از مغز و اعصاب گرفته تا قلب و معده و کبد و کلیه ها داشته باشد!

مزاج افراد چه تاثیراتی بر خواب آن ها می تواند داشته باشد؟

 

توجه داشته باشید در بعضی از انواع مزاج، خوردن یک غذای نامناسب می تواند عواقب زیادی داشته باشد. افراد از نظر نوع مزاج به چهار دسته تقسیم می شوند که عبارتند از:

افراد صفراوی مزاج

صفرا، ترشحات کبد است که رنگ آن زرد می باشد؛ جزء آتش می باشد و به همین دلیل گرم و خشک است و گرمای زیادی تولید می کند.

افراد سوداوی مزاج

سودا، سرد و خشک می باشد و از جنس خاک و رسوب خون است؛ این ماده در طحال تولید می شود و طحال را فعال می کند. اگر سودا زیاد شود، طعم دهان شور می شود؛ همچنین فرد کابوس می بیند و دچار افسردگی و خستگی شدید می شود.

افراد بلغمی مزاج

در این شرایط، بدن فرد علیه خودش انقلاب می کند! و رماتیسم مفصلی می آورد؛ مثل کشک و آب و یا سفیده تخم مرغ است! این ماده مربوط به سیستم لنفاوی یا سیستم ایمنی بدن است. توجه داشته باشید کسانی که سردی زیاد بخورند، بلغم در آن ها فعال می شود!

افراد دموی مزاج

این ماده از جنس هوا می باشد و گرم تر است؛ و برای رساندن غذا و اکسیژن به سلول ها است. چنانچه زیاد شود، مزه ی دهان شیرین می شود!

مزاج افراد چه تاثیراتی بر خواب آن ها می تواند داشته باشد؟

 

خواب و رویا از دیدگاه طب سنتی، نشان‌ دهنده مزاج فرد می باشد و یا غلبه مزاج در افراد را نشان می‌ دهد. یکی از علامت های غلبه مزاج که کمتر به آن توجه می شود، نوع خواب و رویای افراد است. در حالت غلبه مزاج و پرخوری و زیاد خوابیدن، خواب های شخص پریشان است و عموما تعبیری ندارد!

بررسی نشانه‌ رویا در افرادی که غلبه صفرا دارند:

افراد صفراوی مزاج یا گرم و خشک و یا خواب فردی که غلبه صفرا پیدا کرده است، به صورت خواب‌ های زرد رنگ، خواب‌ هایی همراه با آتش و حرارت، سوختن، حمله ی شیر و یا دیگر حیوانات درنده می‌ باشد!

بررسی نشانه‌ رویا در افرادی که غلبه سودا دارند:

خواب افراد سوداوی مزاج یا کسانی که غلبه سودا در بدن دارند، دارای نشانه‌ هایی مانند پرتاب شدن از پله، سقوط از ارتفاع، خواب‌ های تیره‌ رنگ، خواب حیوانات سیاه‌ رنگ، سگ سیاه و همچنین خواب‌ هایی که ترس شدیدی در فرد به وجود می‌ آورد، است. همچنین برخی اوقات فرد در خواب می‌ خواهد فریاد بزند ولی نمی‌ تواند! بنابراین خوردن چیزهای سیاه، دفع فضولات در خواب، دیدن مکان‌ های تاریک و هوای غبار آلود و سیاه‌ رنگ، حمله مار یا فیل سیاه و… همه و همه نشانه‌ های وجود سودا در بدن فرد است.

 

بررسی نشانه‌ رویا در افرادی که غلبه بلغم دارند:

خواب افراد بلغمی مزاج یا خواب فردی که غلبه بلغم پیدا کرده است، دارای نشانه‌ هایی مانند خواب دیدن برف و یخ و رودخانه، دریا و هر چه سرد و مرطوب است و یا حتی شنا کردن در استخر یا دریا و یا… و همچنین آمدن باران در خواب است.

 

بررسی نشانه‌ رویا در افرادی که غلبه دم دارند:

خواب افراد دموی مزاج یا کسانی که غلبه دم در خون دارند، دارای نشانه‌ هایی مانند خواب‌ هایی که در آن خون ریزی از بدن اتفاق می افتد، خون گیری و یا حتی خواب‌ های قرمز رنگ است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا