گوناگون

معافیت معالیاتی حقوق بگیران در سال ۹۹ تغییر خواهد کرد ؟

معافیت معالیاتی کاکنان دولتی و غیر دولتی طبق گفته عضو کمیسیون طبق لایحه دولت مشخص شد.

علی ادیانی  با بیان اینکه کمیسیون تلفیق تبصره ۶ لایحه بودجه دولت را بررسی و در پایان بند مربوط به دریافت پلکانی مالیات حذف شد، گفت: با توجه به عدم وصول نظر شورای نگهبان در خصوص طرح اصلاح ایین نامه داخلی مجلس به نظر میرسد رای گیری انجام شده در این مورد قابل قبول نبوده و تبصره ۶ حالت مراعا پیدا کرده است.

آیا در سال 99 معافیت مالیاتی حقوق بگیران تغییر خواهد کرد؟

وی با بیان اینکه بر اساس تبصره ۶ سقف معافیت معالیاتی حقوق کارمندان دولتی و غیر دولتی ۳۶ میلیون تومان در سال و ۳ میلیون تومان در ماه است، گفت: طبقه مصوبه کمیسیون این بند همچنان پا برجا مانده و تغییری در آن اعمال نشد.

ادیانی ادامه داد، بر این اساس معافیت مالیات بر حقوق کارمندان بخش دولتی و خصوصی در سال آینده در هر ماه ۳ میلیون تومان است اما بر اساس رای گیری انجام شده در کمیسیون تلفیق دریافت پلکانی مالیات حقوق لغو شده بود که بایستی منتظر نظر شورای نگهبان درخصوص آیین نامه داخلی مجلس ماند.

به گفته این عضو کمیسیون تلفیق، ۴ ماه قبلی طرحی از سوی نمایندگان تصویب شد که بر اساس آن هر نوع قانون گذاری که مغایر قوانین مادر باشد به دو سوم آرا نیاز دارد. این اصلاحیه به شورای نگهبان رفته و نظر نهایی آن به مجلس نرسیده است. روز گذشته نیز در مورد تبصره ۶ رای گیری شد و در این بین حذف مالیات پلکانی رای اورد اما نه به اندازه دو سوم اعضای کمیسیون.

وی افزود، از آنجا که این حذف مغایر قانون مالیاتهای مستقیم است برای تغییر نیاز به دو سوم ارا بود.

ادیانی تاکید کرد، به هر حال در حال حاضر تبصره ۶ به اعتقاد بنده به حالت مراعا درآمده است اما آنچه که مشخص است سقف معافیت مالیات حقوق کارمندان دولت و غیر دولت ۳ میلیون تومان در ماه است و از این حیث تغییری انجام نشده است.

این عضو کمیسیون تلفیق گفت: ابهامی که برای برخی ایجاد شده است مربوط به معافیت مالیاتی مشاغل است که در انتهای تبصره امده است. بر این اساس سقف این معافیت ۲۸٫۸ میلیون تومان در سال است که در اینجا هم تغییری نسبت به لایحه دولت ایجاد نشده است.

بودجه ایران ,

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا