معجزه کنجد برای تقویت نیروی جنسی و چاق شدن صورت

جدول یاب، محمد سیمری : یکی از باستانی‌ ترین خوراکی‌ های روی کره‌ ی زمین، کنجد می باشد؛ گیاهی که به سبب مصارف گوناگون دانه ها و همچنین روغن آن در فرهنگ سرزمین‌ های شرقی، مدیترانه‌ ای و همچنین آفریقایی ارزش بالایی دارد! کنجد که با نام های دیگری چون سمسم و جلجلان نیز شناخته می شود، به سبب دارا بودن روغن قابل استخراج از اهمیت بالایی برخوردار است و همیشه توسط پزشکان به سبب دارا بودن کلسیم سفارش می شود.

بد نیست بدانید کنجد، گیاه بومی سرزمین هندوستان است و از آنجا به نقاط دیگر دنیا راه یافته است! البته کشور چین یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان کنجد دنیا به شمار می آید. میوه این گیاه به صورت کپسول و محتوی دانه های کوچک، مسطح و بیضی شکل است که کنجد نامیده می شود. دانه های کنجد ممکن است به رنگ سفید، قهوه ای یا سیاه باشد که از بین این سه نوع، کنجد سفید از نظر ارزش غذایی و کیفیت روغن از انواع دیگر مرغوب تر است.

لازم به بیان است خوردن این گیاه از قدیم در ایران معمول بوده است! نانوایان مغز آن را روی نان های خود می پاشیدند! همچنین حلواسازان نیز آن را به کار می بردند که متاسفانه این اتفاق امروزه ترک شده است. روغن کنجد دیر فاسد می شود و سابقا خوردن آن بسیار معمول بوده و هنوز هم معمول است. آب برگ کنجد برای تقویت مو و بلند شدن آن تاثیر ایده آلی دارد و برای این کار بایستی آب آن را با کوبیدن یا فشار گرفت و به سر مالید. جالب تر اینکه پهلوانان قدیم کنجد را برای زیاد کردن زور، می خوردند و امروز هم در بین قهرمانان ترکیه قابل توجه است و دارای ارزش زیادی  است.

یک قاشق غذا خوری از دانه‌ های کامل کنجد دارای:

۵۲ کالری،

۴ گرم چربی،

۱ گرم کربوهیدرات،

۲ گرم پروتئین،

۴ میلی‌ گرم مس (۱۸ درصد از نیاز روزانه)،

۲ میلی‌ گرم منگنز (۱۱ درصد از نیاز روزانه)،

۸۷ میلی‌ گرم کلسیم (۹ درصد از نیاز روزانه)،

۳۱ میلی‌ گرم منیزیم (۸ درصد از نیاز روزانه)،

۳ میلی‌ گرم آهن (۷ درصد از نیاز روزانه)،

۵۷ میلی‌ گرم فسفر (۶ درصد از نیاز روزانه)،

۷ میلی‌ گرم روی (۵ درصد از نیاز روزانه)،

و درنهایت ۱ میلی‌ گرم تیامین (۵ درصد از نیاز روزانه) می باشد.

توجه داشته باشید دانه‌ های کنجد حاوی روغن بسیار با ارزشی است. این دانه‌ ها، چیزی در حدود ۵۵ درصد چربی و ۲۰ درصد پروتئین دارند و به همین دلیل یک منبع بسیار غنی از اسیدهای چرب ضروری و بعضی از اسیدهای آمینه‌‌ به شمار می آیند. هزاران سال است که در طب سنتی از دانه کنجد برای پیشگیری و درمان بیماری های قلبی، دیابت و آرتروز استفاده می شود.

فواید استفاده از کنجد برای سلامتی بدن

دانه‌ های کنجد دارای ۵۰ تا ۶۰ درصد روغن و دو آنتی‌ اکسیدان بسیار مفید از خانواده‌ ی لیگنان‌ ها به نام‌ های سسامین و سسامولین هستند. دقت داشته باشید از نظر طب قدیم ایران، کنجد دانه ای گرم است. جالب است بدانید هندی ها بیش از سایر اقوام برای این گیاه، ارزش و اعتبار قائل هستند! هندی ها کنجد را زیاد کننده ی قدرت و عامل طول عمر می شناسند و روی این اصل آن را در تشریفات مذهبی زیاد می خورند؛ برای نمونه همانطور که ما ایرانی ها خرما و انجیر خیرات می کنیم، آن ها نیز کنجد و شیرینی هایی را که با کنجد درست کرده اند، خیرات می کنند و بدون تردید علت طول عمر در بین مرتاضین و بعضی از دهاتی های هندی خوردن کنجد است!

کنجد بسیار مغذی است. این دانه ی گیاهی از ایجاد چین و چروک بر روی پوست آدمی جلوگیری می کند؛ بدین صورت که روغن موجود در دانه های کنجد از آسیب اشعه ی ماورای بنفش خورشید پیش گیری به عمل می آورد. مهم تر از آن، کنجد برای چاق شدن و تقویت نیروی جنسی بسیار موثر است. کارشناسان غذایی مصرف کنجد را به علت داشتن فسفر و مس فراوان برای تقویت هوش و همچنین بینایی مفید می دانند!

جالب است بدانید براساس مطالعات و پژوهش های انجام یافته، یک مشت دانه کنجد بیش تر از یک لیوان شیر، دارای کلسیم است! هم چنین وجود روی در این دانه ها، چگالی مواد معدنی استخوان ها را افزایش می دهد. علاوه بر این، وجود منیزیم و کلسیم به عنوان دو ماده ی معدنی در این دانه ی گیاهی باعث کاهش استرس و اضطراب می شود. هم چنین، ویتامین های تیامین و تریپتوفان در دانه ی کنجد، نقش آرامش بخش را بر عهده دارد و در تولید سروتونین نیز بسیار موثر هستند؛ لازم به ذکر است که سروتونین می تواند در کاهش درد، بهبود خلق و خو و همچنین خواب مفید باشد.

توجه داشته باشید فیتوسترول در دانه های کنجد بیش تر از سایر آجیل ها است. شاید این سوال برای تان پیش آید که فیتوسترول چیست؟ در پاسخ می توان گفت فیتوسترول ها همچون اسید فیتیک و منیزیم از جمله ی ترکیبات ضد سرطانی ارزشمند به شمار می آیند. بد نیست بدانید این دانه ی گیاهی معجزه آسا در اکثر کشورهای فقیر دنیا به عنوان جانشین گوشت استفاده می شود!

فواید استفاده از روغن کنجد

مقدار روغن موجود در این دانه ی گیاهیی چیزی در حدود ۵۰% است. روغن کنجد سرشار از اسید لینولئیک و اسید اولئیک می باشد که بخش عمده‌ ی آن ها گاما-توکوفرول و سایر ایزومرهای ویتامین هستند. اسیدهای آمینه‌ ی موجود در کنجد لیزین، تریپتوفان و متیونین هستند. درباره ی فواید استفاده از روغن کنجد بد نیست بدانید که این دانه ی خوراکی دارای فوایدی چون:

جلوگیری از تصلب شرایین و بسته شدن عروق،

جلوگیری از بروز آب مروارید،

مناسب برای سرخ کردن به دلیل مقاومت بالای حرارتی،

کاهش ابتلا به بیماری پارکینسون،

جلوگیری از بیماری‌ های مفصلی و آرتروز،

دارا بودن ویتامین E و به طبع آن جلوگیری از بروز بیماری آلزایمر،

مفید برای افرادی که از مشکل کم خونی و سرگیجه رنج می‌ برند،

دارا بودن خاصیت ضد قارچی و ضد باکتریایی،

جلوگیری کننده از بروز آکنه های پوستی،

و رفع کننده ی سوزش های ادراری و…

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا