سینماسینمای‌جهان

معرفی بازیگران و داستان فیلم چاقوکشی Knives Out + نقد فیلم و نکات خواندنی

در این مطلب از بازیگران و داستان فیلم چاقوکشی Knives Out نوشته ایم. فیلم Knives Out یا در زبان فارسی «چاقوکشی» یکی از جدیدترین آثار اکشن، درام، دلهره‌آور، اسرارآمیز، کمدی و جنایی شرکت لاینزگیت است که به‌ دست کارگردان بسیار خوبی به نام ریان جانسون ساخته شده است.
برای دیدن مطالب بیشتر از جدیدترین فیلم های خارجی به لینک برچسب های باکس آفیس هفتگی ۲۰۲۰ و فیلم جدید خارجی مراجعه کنید.

بازیگران و داستان فیلم چاقوکشی Knives Out
بازیگران و داستان فیلم چاقوکشی Knives Out

این فیلم در فروش جهانی به رکورد جدیدی رسید. فروش جهانی این فیلم سرانجام از مرز ۳۰۰ میلیون دلار نیز عبور کرد تا این اثر تحسین شده به موفقیت بزرگ تجاری دیگری نیز دست پیدا کند. فروش کلی فیلم Knives Out تا پایان روز دوشنبه در آمریکای شمالی به ۱۵۹.۱ میلیون دلار و ۱۴۰.۹ میلیون دلار در دیگر کشورهای جهان افزایش پیدا کرد تا سرانجام فروش کلی و جهانی از مرز ۳۰۰ میلیون دلار عبور کند. فیلم Knives Out از اوایل ماه آذر امسال به‌روی پرده‌های سینما رفته و هنوز به فروش خوب خود ادامه می‌دهد. همچنین اثر جدید رایان جانسون به دومین فیلم اورجینال موفق در گیشه جهانی سال ۲۰۱۹ تبدیل شد که در رتبه اول فیلم Once Upon A Time in Hollywood (روزی روزگاری در هالیوود) با فروش ۳۷۴.۲ میلیون دلار قرار دارد.

اسامی بازیگران و نقش هایشان

در فیلم چاقوکشی، بازیگران و هنرمندان بااستعداد و محبوبی مانند دنیل کریگ در نقش کاراگاه بنویت بلانک، کریس ایوانز در نقش هیو رنسوم درایزدیل، آنا دِ آرماس در نقش مارتا کابررا، جیمی لی کورتیس در نقش لیندا درایزدیل، مایکل شنون در نقش والتر «والت» ترومبی، دان جانسون در نقش ریچارد درایزدیل، تونی کولت در نقش جونی ترومبی، لیکیث استنفیلد در نقش کاراگاه ستوان الیوت، کاترین لنگفورد در نقش مگان «مگ» ترومبی، کریستوفر پلامر در نقش هارلن ترومبی و نوآه سیگن در نقش تروپر وگنر و چند تن دیگر حضور داشته و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

خلاصه داستان فیلم

داستان این فیلم در مورد مرگ نویسنده‌ی رمان‌ های جنایی یعنی هرلان ترومبی هست که دقیقا بعد از تولد هشتاد و پنج سالگی‌ اش جسد وی در ملکش پیدا می‌شود. بنوئیت بلانک کارآگاه کنجکاو و خوش‌ رفتاری می‌باشد که در مورد این پرونده‌ی اسرارآمیز تحقیق می‌کند. از خانواده‌ی غیر معمولی هرلان گرفته تا خدمه‌ی وفادار وی همگی جزو مظنونین قتل هستند و بلانک نیز به دنبال حقیقت پشت این قتل می‌باشد و…

درباره ریان جانسون کارگردان

ریان جانسون (Rian Johnson) ۱۷ دسامبر ۱۹۷۳ در مریلند آمریکا به دنیا آمده است. وی از سال ۲۰۰۵ میلادی تاکنون مشغول فعالیت بوده‌است. جانسون  همچنین برنده جوایزی همچون جایزه انجمن کارگردانان آمریکا شده‌است.

در کارنامه کاری جانسون کارگردانی فیلم Star Wars: The Last Jedi (جنگ ستارگان: آخرین جدای)، فیلم Looper (لوپر)، فیلم The Brothers Bloom (برادران بلوم)، فیلم Brick (آجر)، سریال Breaking Bad (برکینگ بد)، سریال Terriers (تریرها) و … دیده می شود.

نقد فیلم

این فیلم در طی این مدت نظرات مختلفی را از منتقدان دریافت کرد که بخش زیادی از آن‌ها در حد بالا و تا حدودی متوسط بودند. این فیلم بیشتر از هر چیزی با داستان بسیار جذاب و ایفای نقش چشمگیر بازیگران خود توانست نظر و توجه منتقدان را به خود جلب کند و این امتیازات بسیار خوب را بگیرد. از سوی دیگر هم نظراتی که منتقدان در سایت راتن تومیتوز منتشر کردند، نشان می‌دهد که از کل منتقدها ۹۶ درصد از این فیلم رضایت داشتند.

حال بیایید با هم نگاهی به نقدهای منتشر شده از فیلم Knives Out بیندازیم:

مایک لاسل | سان فرانسیسکو کرونیکل

۱۰۰ از ۱۰۰

یکی از لذت‌های مداومی که در فیلم چاقوکشی وجود دارد، این است که با وجود اینکه سبک و استایل آن مربوط‌به سال‌ها قبل است، اما فیلمنامه و داستانی که در آن وجود دارد، یک پاسخ بسیار خوب برای دنیای امروز است.

تای بر | بوستون گلوب

۱۰۰ از ۱۰۰

داستانی سنگین و عمیق، بازیگران حرفه‌ای و همچنین صحنه‌های خنده‌داری که حسابی شما را به وجود می‌آورند. احتمالا بتوان فیلم Knives Out را سرگرم کننده‌ترین اثر سینمایی سال جاری خواند.

دیوید سیمز | آتلانتیک

۹۰ از ۱۰۰

هنر رمز و راز قتل‌های سینمایی این است که سازندگان کاری کنند که عمل جمع کردن سرنخ‌های مختلف، مشکوک به نظر بیاید و ارزش تماشا کردن داشته باشد. حال در فیلم Knives Out، کریگ با جذابیت خود، دِ آرماس که به نوبه‌ی خود بهترین است و همچنین جانسون که عشق خود نسبت به این ژانر را در اثر تزریق کرده، باعث شدند که این امر با جذابیتی هرچه بیشتر، به بهترین نحو انجام شود.

تاشا رابینسون | ورج

۸۷ از ۱۰۰

فیلم چاقوکشی فاقد تنش هیچکاکی یا کیفیتی در حد و اندازه کریستی بود. اما در کل می‌توان گفت که اثر خنده‌دار، شگفت‌انگیز و جذابی محسوب می‌شد و به فیلمنامه جنایی-اسرارآمیز معمولی خود تلنگری وارد کرده بود.

جرد مبارک | فیلم استیج

۸۳ از ۱۰۰

به‌جای اینکه فیلمنامه شخصیت‌ها را دستکاری کند و آن‌ها را به بازی بگیرد، رایان جانسون کاری کرده بود که آن‌ها داستان را دستکاری کنند. این یک کار بسیار جذاب است که به ندرت در هالیوود اتفاق می‌افتد.

ریچارد روپر | شیکاگو سان تایمز

۷۵ از ۱۰۰

این فیلم یکی از همان آثاری محسوب می‌شود که در آن، بازیگران بی‌نظیر و جذاب هم درست همانند ما که زمان تماشای فیلم لذت می‌بریم، هنگام ساخت آن فوق‌العاده لذت برده‌اند؛ به‌خصوص که خیلی از چهره‌های آشنایی که در این اثر می‌بینیم، در داستان فیلم نقشی مخالف معمول همیشه ایفا می‌کنند.

پیتر بردشاو | گاردین

۶۰ از ۱۰۰

چیزی که ما در این فیلم داریم، یک پرونده قتل اسرارآمیز مستقیم است اما ماجرای آن با لذت و شوخ‌طبعی بیان می‌شود.

دیوید ادلستاین | ولچر

۵۰ از ۱۰۰

فیلم چاقوکشی یک اثر سینمایی محسوب می‌شود که به نظر می‌رسد تنها یک بخش کوچکی از پتانسیل خود را صرف کرده است. در طول مدت زمان این اثر، این حس به مخاطب منتقل می‌شود که داستان این اثر همیشه می‌توانست هوشمندانه‌تر و بهتر از این چیزی که هست، باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا