سریالسریال‌ایرانی

اسامی بازیگران سریال ایل دا + خلاصه داستان سریال ایلدا | معرفی نقش های بازیگران

سریال ایل دا سریالی پر بازیگر با درونمایه جنگ تحمیلی است. این مجموعه با موضوع اتحاد و حماسه مردان و زنان عشایر مرز نشین در برابر متجاوزان به خاک این مرز  و بوم و قصه ایستادگی و ایثار آنها را بین سال های ۱۳۵۸ تا ۱۳۵۹ را روایت می کند.

بازیگران سریال ایل دا
بازیگران سریال ایل دا

خلاصه داستان سریال

فیلمنامه این سریال بیشتر حماسی است و از فرهنگ آن منطقه و داستان‌هایی که سینه به سینه نقل شده است استفاده شده است. این سریال قصه مردم عادی در جنگ است و ما با نیروهای نظامی سازمان یافته روبه رو نیستیم اهالی منطقه‌های جنوب و غرب کشور فداکاری‌هایی کردند که شاید خیلی هم در تاریخ ثبت نشده است. به طور مثال رشادت‌های زنانه و نقش زن‌ها و حتی نوجوانان در این سریال برجسته است.

سیدعلیرضا سبط احمدی تهیه‌کننده سریال تلویزیونی «ایل دا» گفت: در این مجموعه یکی از شاخص ترین و پرکارترین جلوه های بصری به اجرا در می آید و شاهد خواهیم بود که به ابتکار عظیم محمدی و سینا قویدل انجام می شود.

پوریا پورسرخ
پوریا پورسرخ

سبط احمدی با اشاره به اینکه پیش از ۷۵ درصد از پیش تولید این کار انجام شده ادامه داد: ساخت دکورهای این مجموعه توسط مهدی احمدی رو به اتمام است و کار طراحی صحنه را رضا حاج درویش و طراحی گریم را هم جلال امیر مرندی و طراح لباس را دلیله سوفیانی به عهده دارند، مدیر تولید این مجموعه محمدرضا نجفی و مدیر تدارکات آن هم محسن اسکندری است.

تهیه کننده این سریال گفت: موسیقی فولکلور که با فرهنگ غنی قوم لر توسط رضا خسروی ساخته می شود، جذابیتی است که باید شنیده شود. وی افزود: صحنه های جنگ با دو دوربین و گاهی هم سه دوربین توسط مدیر تصویر برداری مصطفی احمدیان و صدابرداری حسین غفاری ثبت خواهد شد.

اسامی بازیگران و نقش ها

بازیگران سریال ایل دا عبارتند از:

مجید مظفری (صالح خان)، پوریا پورسرخ (ایرج)، فاطمه گودرزی (دا گل)، خسرو شهراز (نصیر خان)، علی دهکردی (دکتر هوشنگ)، جعفر دهقان (کاکاوند)، کاظم هژیر آزاد (شیر علی خان)، کوروش سلیمانی (شیرزاد)، امیرمحمد زند (فرهاد)، غلامرضا علی اکبری (شیخ رحیم)، سینا رازانی (کریم)، مهدی صبایی (منصور)، شهین تسلیمی (بی بی) رضا نجفی (عمو برفی)، مژگان صابری (هاویر)، بهروز چاهل (دکتر هندی)، محمدصادق ملک (جابر و قادر)، سیامک ادیب (قباد)، معصومه بافنده (آساره) پویان گنجی (یاور)، دریا مرادی دشت (گندم)، زینب قادری (گلاره)، مسعود امین ناجی (بهادر)، طیبه دوست (زیور)، منصور نواصری (کامل)، امید محمد نژاد (کیومرث)، فاطمه آقا بابایی (ننه نازار)، مهدی افشار (گروهبان واحدی)، ناهید عساکره (راحیل)، سید امیر سالار قوامی (سیاوش) و یاسین مسعودی (امید) در سریال «ایل دا» ایفای نقش خواهند کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا