سریالسریال خارجی

معرفی سریال شاهین چشم (هاکای) + بازیگران، خلاصه داستان و زمان پخش

معرفی سریال شاهین چشم (هاکای) در این مطلب. سریال تلویزیونی «هاکای» یا شاهین‌چشم با بازی «جرمی رنر» هم اکنون پیش تولید خود را آغاز کرده و در هشت قسمت در سال ۲۰۲۱ پخش جهانی خود را آغاز می‌کند.

معرفی سریال شاهین چشم (هاکای)
معرفی سریال شاهین چشم (هاکای)

هاکای شخصیت تخیلی ابرقهرمانی در کتاب‌های کامیک انتشارات مارول کامیکس می‌باشد. او توسط نویسنده استن لی و تصویرگر دان هک خلق شده و اولین بار به عنوان یک تبهکار در داستان‌های ابرحواس شماره ۵۷ام (سپتامبر ۱۹۶۴) ظاهر شد، همچنین در انتقام جویان شماره ۱۶ام (می ۱۹۶۵) به انتقام‌جویان پیوست و از آن موقع به عنوان یکی از اعضای اصلی در تیم باقی ماند.

بر اساس رده‌بندی ۱۰۰ قهرمان برتر کتاب‌های کامیک آی‌جی‌ان، رتبهٔ ۴۴ام متعلق به شاهین چشم است. جرمی رنر بازیگر آمریکایی، این شخصیت را در چندین فیلم سینمایی از مارول استودیوز در دنیای سینمایی مارول بازی کرده‌است. او در یک سکانس فیلم ثور (۲۰۱۱)، انتقام جویان (۲۰۱۲)، انتقام جویان: عصر اولتران، کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی و انتقام جویان: پایان بازی به ایفای نقش این شخصیت پرداخت.

شاهین چشم و بیوه سیاه اوایل زندگی خودشان جنایتکار ماهری بودند و با هم همکار بودند؛ ولی مرد آهنی با آن دو جنگید و توانست آنها را به انتقام جویان دعوت کند و آن دو را تبدیل به ابر قهرمان کند. آنها کم‌کم به اعضای اصلی انتقام جویان هم تبدیل شدند و کمیک‌های زیادی از آن‌ها ساخته شد.

دان هک تصویر گر آن دو شخصیت بود و آن دو به زوج‌های عاشقی تبدیل شدند و با هم ازدواج کردند. آن‌ها عشق‌های اصلی هم دیگر بودند و جدایی برایشان سخت بود، پس با هم همکاری کردند و عضو سازمان شیلد شدند.

آنها با هم آموزش دیده‌اند و حرکات آکروباتیک هم می‌توانند بکنند و آن‌ها در بازی‌های زیادی بودند مانند لگو ابر قهرمانان مارول و بازی‌های …. آن‌ها در فیلم‌های انتقام جویان ۲۰۱۲ و انتقام جویان: عصر اولتران حضور داشتند و شاهین چشم با بازی گری: جرمی رنر و بیوه سیاه با بازیگری: اسکارلت جوهانسون.

آن‌ها سلاح‌های مجهزی مانند تیر کمان الکتریکی، دست بند الکتریکی، تفنگ و … را دارند. با وجود آنکه شاهین چشم قدرت ابرانسانی ندارد (به غیر از زمانی که به کمک ذرات پیم به جالوت تبدیل شده بود)، او در قله توانایی‌های انسانی است؛ او شمشیربازی استثنایی، آکروبات باز و تیراندازی بزرگ است و از بچگی در سیرک توسط خلافکارانی، چون تیر حیله و شمشیرزن آموزش دیده‌است.


برای دیدن مطالب بیشتر به لینک سریال جدید خارجی مراجعه کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا