سینماسینمای‌جهان

معرفی فیلم راه بازگشت ۲۰۲۰ The Way Back + اسامی بازیگران، خلاصه داستان و نقد فیلم

معرفی فیلم راه بازگشت The Way Back به کارگردانی پیتر ویر به همراه اسامی بازیگران خلاصه داستان و نقد فیلم راه بازگشت را در این مطلب بخوانید. راه بازگشت (The Way Back) یک فیلم آمریکایی محصول سال ۲۰۲۰ در ژانر درام ورزشی است که توسط گاوین اوکانر کارگردانی و برد اینگلزبی آن را نوشته است. در این فیلم بازیگرانی همانند بن افلک، ال مادریگال، میکلا واتکینس و جنینا گاوانکار به ایفای نقش پرداخته‌اند. در این فیلم ماجرای یک کارگر ساختمانی الکلی دنبال می‌شود که برای مربیگری تیم بسکتبال دوران دبیرستان خود دعوت می‌شود. این فیلم در تاریخ ۶ مارس ۲۰۲۰ (۱۶ اسفند ۱۳۹۸) توسط کمپانی برادران وارنر اکران شد.

خلاصه داستان

وقایع فیلم راه بازگشت حول محور فردی به نام جک کانینگهام (Jack Cunningham) می‌گذرند که بن افلک (Ben Affleck) نقش او را ایفا کرده است. جک در دوره دبیرستان اوضاع سروسامان یافته‌ای داشت. او که از ستاره‌های بسکتبال مدرسه خود بود، این قابلیت را داشت که راه خود را برای عضویت در لیگ‌های حرفه‌ای باز کند؛ اما پس از سپری شدن دوره دبیرستان تصمیم می‌گیرد که از ورزش مورد علاقه خود کناره‌گیری کرده و به آینده مرتبط با آن نیز پشت پا بزند. اتفاقات فیلم در دوره‌ای آغاز می‌شوند که روزهای طلایی جک مدت‌هاست که سپری شده‌اند؛ اما با این وجود از یاد نیز نرفته‌اند.

سال‌ها پس از اتفاقات گفته شده جک این موقعیت را پیدا می‌کند که وظیفه مربی‌گری تیم بسکتبال مدرسه‌ای را که در آن درس خوانده بود بر عهده بگیرد. او علی‌رغم میل باطنی خود قبول می‌کند و با این تصمیم خود را نیز شگفت‌زده می‌کند. به عبارت دیگر این آخرین شانس جک برای اثبات خود از طریق هدایت بسکتبالیست‌های جوان برای رسیدن به پیروزی است.

معرفی فیلم راه بازگشت 2020
معرفی فیلم راه بازگشت ۲۰۲۰

معرفی بازیگران

بن افلک

بن افلک (Benjamin Geza Affleck-Boldt) یک بازیگر و فیلم‌ساز اهل آمریکاست که تاکنون موفق به کسب دو جایزه اسکار و سه جایزه گلدن گلوب شده است. افلک حرفه خود را از دوران کودکی و با حضور در سری تلویزیونی آموزشی The Voyage of the Mimi آغاز کرد. پس از آن او موفق به حضور در آثاری همانند Dazed and Confused، فیلم Dogma و Good Will Hunting شد. از آثار دیگر افلک که او در آن‌ها حضور موفقی از خود به جای گذاشته است می‌توان به فیلم‌های Hollywoodland، فیلم Gone Baby Gone، فیلم The Town، فیلم Argo و Gone Girl اشاره کرد.

ال مادریگال

دومین بازیگر فیلم راه بازگشت ال مادریگال (Alessandro Liborio Madrigal) محسوب می‌شود. مادریگال یک کمدین، نویسنده، بازیگر و تهیه‌کننده آمریکایی است که از طریق برنامه تلویزیونی The Daily Show with Jon Stewart به شهرت رسید. مادریگال همچنین در آثاری همانند Night School، سریال I’m Dying Up Here، سریال About A Boy، سریال Gary Unmarried و Welcome to The Captain به ایفای نقش پرداخته است. جا دارد اشاره کنیم که مادریگال در فیلم Morbius نیز به ایفای نقش خواهد پرداخت.

میکلا واتکینس

میکلا واتکینس (Michaela Watkins) سومین بازیگر فهرست بازیگران فیلم راه بازگشت محسوب می‌شود. این بازیگر و کمدین آمریکایی را بیشتر با هنرنمایی‌اش در سری تلویزیونی Casual و همچنین سری تلویزیونی Trophy Wife می‌شناسیم. علاوه بر این او در سری‌های دیگری همانند The New Adventures of Old Christine، سریال Enlightened، سریال Transparent و همچنین فیلم‌هایی همانند The Back-up Plan، فیلم Wanderlust، فیلم Enough Said و Sword of Trust نیز به ایفای نقش پرداخته است.

جنینا گاوانکار

چهارمین هنرپیشه‌ای که در میان بازیگران فیلم راه بازگشت می‌خواهیم برای شما معرفی کنیم جنینا گاوانکار (Janina Zione Gavankar) نام دارد. گاوانکار یک بازیگر و موسیقی‌دان آمریکایی است که در عین حال یک نوازنده ماهر پیانو و خواننده نیز محسوب می‌شود. از آثاری که او در آن‌ها به ایفای نقش پرداخته است می‌توان به The L Word، سریال The Gates، سریال The Leage، سریال True Blood و سریال Arrow اشاره کرد.

بازیگران دیگر فیلم راه بازگشت عبارتند از:

  • گلین ترمن (Glynn Turman) در نقش داک
  • برندون ویلسون (Brandon Wilson) در نقش برندون دورت
  • هیز مک‌آرتور (Hayes MacArthur) در نقش اریک
  • ریچل کارپانی (Rachael Carpani) در نقش دایان
  • مارلین فورته (Marlene Forte) در نقش گیل
  • لوکاس گیج (Lukas Gage) در نقش ادی
  • ملوین گرگ (Melvin Gregg) در نقش مارکوس پریش
  • چارلز لوت جونیور (Charles Lott Jr) در نقش چابز هندریکس
  • کریس برونو (Chris Bruno) در نقش سال‌دِسانتو

نقد فیلم

در سایت راتن تومیتوز فیلم راه بازگشت از میان ۸۶ نقد انجام شده، نمره متوسط ۶٫۸۸ را دریافت کرده است. نظر عمومی منتقدین این سایت نسبت به فیلم در این جمله خلاصه شده است.

در سایت متاکریتیک نیز این فیلم موفق به کسب نمره متوسط ۶۶ از ۱۰۰ شده است که این نمره‌بندی بر اساس ۲۳ نقد انجام گرفته است. بازخورد منتقدین متاکریتیک نسبت به فیلم راه بازگشت را می‌توان عموما مثبت نامید. تاد مک‌کارتی (Todd McCarthy) از نشریه Hollywood Reporter در رابطه با فیلم راه بازگشت گفته است.

اون گلیبرمن (Owen Gleiberman) نیز از نشریه Variety در رابطه با فیلم گفته است:

فیلم راه بازگشت را با همدیگر بررسی کردیم و به داستان، تریلر، بازخورد منتقدین و همچنین بازیگران و کارگردان آن پرداختیم. امیدواریم از خواندن مقاله‌مان لذت کافی برده باشید. تاکنون می‌توان گفت بازخورد منتقدین نسبت به فیلم The Way Back مثبت بوده است.

نظر شما در رابطه با فیلم راه بازگشت چیست؟ نظرات خود را از قسمت پایین و از بخش کامنت‌های سایت با ما در میان بگذارید.


⇐ برای دیدن مطالب بیشتر به لینک های: باکس آفیس هفتگی ۲۰۲۰ و فیلم جدید خارجی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا