چهره هاسلبریتی ایرانی

ایرج سنجری همسر ژاله صامتی کیست ؟ | بیوگرافی کامل و زندگینامه ایرج سنجری+ عکس

ایرج سنجری همسر ژاله صامتی کیست ؟ همچنین بیوگرافی کامل و زندگینامه ایرج سنجری به همراه عکس های وی و نکاتی از زندگی شخصی در این مطلب. نام ایرج سنجری بالعکس همسر هنرمندش کمتر شنیده شده است. علاقه مندان به هنر دوبله اما ایرج سنجری و صدای او را به خوبی می شناسند. ایرج سنجری در خانواده ای هنرمند به دنیا آمده است.

ایرج سنجری همسر ژاله صامتی کیست
ایرج سنجری همسر ژاله صامتی کیست

ایرج سنجری بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر، دوبلور و مدیر دوبلاژ است. او فرزند علی اصغر سنجری(کارگردان) است. تحصیلات وی در رشته کارگردانی از کشور کانادا است. سنجری پیش از انقلاب عضو گروه تئاتر هنر ملی بود. او در آن سالها در سریال‌های «داش پالکی» و «کیمیاگر» به کارگردانی پدرش در سال ۱۳۵۲ بازی کرد. ایرج سنجری در سریال «سنگ و شیشه» در سال ۱۳۷۲ به عنوان یکی از بازیگران اصلی ایفای نقش کرد، نکته جالب درباره بازی وی در این سریال این است که به علت حضور وی در کانادا در زمان دوبله این سریال بدون اطلاع وی از صدای منوچهر والی زاده برای نقش وی استفاده کردند.

او همچنین در سریال های «آژانس دوستی»، «کارگاه شمسی» و «روزگار قریب» به عنوان بازیگر مهمان حضور داشت. ایرج سنجری مدیر دوبلاژ فیلم های «کینگ کنگ»، «جزیره شاتر» و …. از فعایت های وی در این حرفه محسوب می شود. وی اعتقاد دارد مدیر دوبلاژ نباید نقش اصلی اثر را خود به عهده بگیرد و این مساله موجب ضربه زدن به دوبله اثر می شود. ایرج سنجری همسر ژاله صامتی است و آن‌ها دو فرزند به نام‌های یاس، متولد دهه ۷۰ و نیاز، متولد دهه ۸۰ دارند.

سنجری در سال ۱۳۹۳ در تئاتر «برف سرخ» به کارگردانی ابوالفضل حاجی علیخانی در کنار همسرش بازی کرد و همچنین در سال ۱۳۹۵ در تئاتر «یادم تو را فراموش» به کارگردانی همسرش، ژاله صامتی و تهیه کنندگی خودش، به عنوان بازیگر بر روی صحنه رفت. این زوج هنری در فیلم سینمایی «وجه حامل» به کارگردانی بهمن کامیار به عنوان زن و شوهر در مقابل یکدیگر بازی کردند. از دیگر کارهای وی در تئاتر می توان به نمایش «نوای اسرار آمیز» اشاره کرد.

ایرج سنجری مدتی ست که کمتر روی صحنه ظاهر می شود. وی درباره کم‌کاری‌اش در تئاتر گفته است:

«از یک‌سو شرایط تئاتر برای من دلپذیر نیست و از سویی دیگر بسیاری با من کار نمی‌کنند چون زبان من تند است. مافیایی که در تئاتر است، از سینما بدتر است. برخی کار می‌کنند و دیگرانی که ارتباط‌های چندانی ندارند، باید کنار بنشینند تا اگر فرصتی دست داد، کار کنند.

ما در هیچ گروه و باندی نیستیم در نتیجه هر از گاهی اتفاقی می‌افتد و ما یک کار کوچکی می‌کنیم. در این ۴۵ الی ۵۰ سالی که در تئاتر هستم، شرایط ۱۰ سال اخیر، بی‌سابقه بوده است.»

ایرج سنجری مدت هاست با ژاله صامتی ازدواج کرده است. این زوج صاحب دو فرزند دختر بنام یاس متولد دهه ۷۰ و نیاز متولد دهه ۸۰ هستند. ژاله صامتی ۱۴ فروردین ۱۳۵۱ در تهران به دنیا آمده است. او فارغ التحصیل لیسانس رشته تئاتر از دانشگاه هنر می باشد، بجز بازیگری کارگردان تئاتر و متولی مدرسه بازیگریست و می گوید عاشق دو دخترش است.

صامتی درباره خانواده خود گفته است:

« ما باهم خانوادگی به سینما، کنسرت و تئاتر می‌ رویم، تماشای تئاتر از برنامه‌ های همیشگی‌ مان است و ماهی حداقل سه، چهار بار به دیدن تئاتر می‌ رویم. بچه‌ های من از نوزادی به تئاترشهر رفته‌ اند.»

این زوج هنری چندان اهل دیده شدن و اصطلاحا شوآف نیستند. صامتی در این خصوص گفته است:

«من اصلا از دیده شدن خوشم نمی آید، از همان ابتدای ورودم به سینما سعی کردم پوششی داشته باشم که خیلی به چشم نیایم. اعتقاد دارم بازیگر نباید خودش دیده شود بلکه نقشی را که ایفا می کند باید دیده و در ذهن مردم ماندگار شود.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا