موسیقیموسیقی ایران

معرفی گروه دکر “دکر بند” با حضور برادران کاظمی+ بیوگرافی، عکس و جدیدترین آهنگ ها

مجله اینترنتی کولاک: گروه دکر “دکر بند” یک گروه موسیقی است که سبک آن تلفیقی سنتی و پاپ است. این گروه توسط حامد کاظمی و توحید کاظمی تشکیل شده است. حامد و توحید برادران هادی کاظمی بازیگر تلویزیون و سینما هستند.

در این گروه موسیقی توحید کاظمی خواننده و آهنگساز است و حامد کاظمی فقط خوانندگی گروه را بر عهده دارد. آهنگ “باهمیم” از گروه دکر آهنگی بود که در مراسم ازدواج سمانه پاکدل و هادی کاظمی اجرا شد و با استقبال فوق العاده ای از سوی مردم و طرفداران دکر مواجه شد.

 

 

مصاحبه با گروه دکر “دکر بند”

توحید کاظمی از شکل گیری گروه دِکُر گفت: ما برادران هر کدام به صورت جداگانه موسیقی را دنبال کردیم، حامد نزد اساتید بزرگی چون صدیق تعریف ،استاد کرامتی و… موسیقی را فراگرفت .تا آنکه تصمیم گرفتیم انرژی های خود را یکی کنیم و یک اتفاق جدیدتر را رقم بزنیم به این ترتیب با دو سبک متفاوت (پاپ و سنتی ) آمدیم و در کنار یکدیگر قرار گرفتیم و فروردین سال ۹۵ گروه « دِکُر» را تشکیل دادیم .

وی افزود: حدود سه ماه بعد نخستین قطعه گروه را با نام «خواب زده» منتشر کردیم قطعه بعدی تیتراژ پایانی سریال «آسپرین» و ۵ قسمت ابتدایی آن بود بعد از آن قطعه «زمین گرده» را پخش کردیم که در خندوانه هم دعوت شدیم و آن را خواندیم که با استقبال خوبی مواجه شد و حدود سه قطعه دیگر هم آماده کردیم.

این خواننده در ادامه با بیان اینکه به خاطر مشکلات عقب نشینی کردیم تا با برنامه ریزی بهتری حرکت کنیم گفت: تصمیم داریم با برنامه ریزی حرکت کنیم تا بین کارهایمان وقفه ای ایجاد نشود، در حال حاضر قطعاتی را تولید کرده ایم برخی تکمیل شده اند و برخی هم در مرحله میکس و مستر هستند، چندین ملودی هم آماده کرده ایم، تصمیم داریم با همفکری هم هر کدام را که بهتر باشد برای تنظیم آماده کنیم .

توحید کاظمی خاطر نشان کرد: ما موزیک کار می کنیم متاسفانه اطلاعاتی از بازار موسیقی ایران نداریم عدم برنامه ریزی درست ما را عقب انداخت اگر این اتفاقات نمی افتاد مطمئن باشید الان فرمتی که گروه دِکُر دارد خیلی جلوتر بود انشالله با حمایت همیشگی برادرمان هادی کاظمی و مدیر برنامه و تهیه کننده جدیدمان بتوانیم جدی تر در عرصه موسیقی ادامه دهیم.

این خواننده درباره سبک گروه دِکُر اینگونه توضیح داد: ما برای سبکمان اسم نمی گذاریم به آن می گوییم سبک دِکُری درحقیقت سبک ما تلفیقی از موسیقی «سنتی و پاپ» است اما در برخی موارد نخواستیم تلفیقی باشد چون می خواستیم پاپ متفاوت تر داشته باشیم .

معرفی گروه دکر "دکر بند"
معرفی گروه دکر “دکر بند”

 

وی ضمن معرفی اعضای گروه گفت: من وحامد خوانندگان گروه هستیم، از دوستان مهمانی که به گروه ما کمک کردند می توان به امید اسکندر «ملودی سازهای گروه»، محمدرضا جوادی «تنظیم کننده» ، احسان جوادی «میکس ومستر» اشاره کرد و اشکان محمدیان هم فعلا رهبر ارکستر ما هستند . بیشترآهنگ های گروه هم با اشعار امین حق نظری منتشر می شود.

در ادامه حامد کاظمی با بیان اینکه ما در حوزه هنری کنسرتی را در «قالب سنتی و پاپ» برگزار کردیم گفت: زمانی این گروه تشکیل شد که احساس کردم که با توحید می توانم کار کنم و راه متفاوت و جذاب تری را برای شنونده ها درست کنیم .فعلا گروه دِکُر کار صحنه ای ندارد ولی در برنامه هایی که از گروه ما دعوت شده می توان به «خندوانه» ،«کتاب باز» و«ماه تمام» که در ماه رمضان پخش شد اشاره کرد.

وی افزود: ما فعلا می خواهیم با تک آهنگ پیش برویم ودر فاصله معین آنها را پخش کنیم البته جمع آوری گروه ونوازندگان از برنامه های آینده است که به آن فکر می کنیم.
حامد کاظمی در پاسخ به این سوال که چگونه توانستید موسیقی پاپ وسنتی را در کنار هم قرار دهید توضیح داد: هر اتفاق پاپی که تا کنون در ایران رخ داده وشاخص بوده رگه هایی ازموسیقی وآواز سنتی در آن دیده می شود وهمیشه هم ماندگار شده اند . شاید بتوان گفت که هم کار سختی بود هم نه! در کنار هم قرار گرفتن نت ها ،سازها سخت بود البته دیگر این قضیه جا افتاده است مخصوصا در یکی از قطعات ما این موضوع مشهود است که کاملا سبک ها باهم عجین شده است و از آن به بعد موسیقی ما اینگونه پیش می رود.

توحید کاظمی از نحوه انتخاب اشعار گروه گفت: اشعار ما تماما تا به امروز روی ملودی بوده یعنی اول ملودی ساخته می شود وبعد آن را به ترانه سراها می دهیم آنها روی ملودی طرح و اتود می زنند و کارها را با هم ادیت می کنیم وقتی به نتیجه کاملی رسیدیم این ترانه را می خوانیم.

آهنگ های گروه دکر دکر بند

 

آهنگ هواتو دارم

 

آهنگ با همیم

 

آهنگ روزای ابری

 

جدیدترین عکس های گروه دکر دکر بند

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا