اخبار داغفرهنگی

مهرداد کاظمی خواننده ای که کرونا گرفت کیست؟ + بیوگرافی و آخرین وضعیت سلامتی

مهرداد کاظمی خواننده ای که کرونا گرفت کیست؟ زندگینامه و بیوگرافی به همراه آخرین وضعیت سلامتی مهرداد کاظمی خواننده قدیمی پاپ و اطلاعات تکمیلی. مهرداد کاظمی، خواننده اثر “ای ساربان” در سالهای اخیر درگیر بیماری بوده است اما در روزهای اخیر شایعاتی در فضای مجازی منتشر شد که علاقمندان این خواننده را نگران کرد.

مهرداد کاظمی خواننده ای که کرونا گرفت
مهرداد کاظمی خواننده ای که کرونا گرفت

یکی از همراهان و دوستان نزدیک مهرداد کاظمی خواننده شناخته شده موسیقی کشورمان از اوضاع مناسب احوال جسمانی این هنرمند برخلاف برخی شایعات مطرح شده در فضای مجازی خبر داد.

محمود جعفری بهنام از صدابرداران پیشکسوت موسیقی کشورمان که طی سال‌های اخیر از نزدیک در جریان مراحل درمانی مهرداد کاظمی خواننده پیشکسوت موسیقی کشورمان قرار داشته است، درباره برخی شایعه‌های مطرح شده در فضای مجازی مبنی‌بر وخیم بودن اوضاع جسمانی این هنرمند، به مهر گفت: همان طور که علاقه‌مندان آثار آقای کاظمی می‌دانند، این هنرمند سال‌های زیادی است که با بیماری درگیر هستند و در این مدت هم مراحل تکمیلی درمان را پشت سر می‌گذراند. در این مدت هم شرایط به گونه‌ای بوده که بعضاً اوضاع جسمانی وی در فراز و نشیب قرار گرفته و در برخی مواقع هم نیازمند مراقبت‌های بیشتر بوده است.

وی ادامه داد: در مدتی که آقای کاظمی خارج از کشور زندگی می‌کنند، تمامی آنچه باید درباره وضعیت درمانی وی صورت بگیرد به درستی انجام شده و هیچ مشکلی از بابت درمان وجود ندارد. حتی سال گذشته که ما ویژه برنامه “سازهای خاکی” را برگزار کردیم، بنا داشتیم به دلیل قدردانی از مقام هنری این هنرمند پیشکسوت موسیقی که در جبهه‌ها همراه با ارکستر سمفونیک تهران خدمات بسیار ارزشمندی را انجام داده، او را به تهران بیاوریم که متاسفانه به دلیل توصیه پزشکان این امر میسر نشد.

جعفری‌بهنام ادامه داد: به هر صورت مهرداد کاظمی اکنون در منزل دختر خود ساکن است و تمامی مراحل مربوط به درمان را ادامه می‌دهد. در این راستا پیوندها و جراحی‌های لازم صورت گرفته و مراحل درمانی به دقت پیگیری می‌شود.

این صدابردار پیشکسوت موسیقی افزود: اما طی روزهای گذشته تصاویر و مطالبی در فضای مجازی منتشر شده که متاسفانه برخی از آن‌ها به وخیم شدن اوضاع جسمانی مهرداد کاظمی اشاره داشتند. موضوعی که خود من را هم نگران کرد و تصمیم گرفتم مجدداً جویای حال این هنرمند باشم. به همین منظور روز گذشته (جمعه ۲۰ تیر) در تماس مستقیمی که با مهرداد داشتم مطلع شدم که حال مساعدی دارد و خوشبختانه اکنون در شرایطی بهتر از قبل قرار دارد.

وی افزود: این موضوع من را هم خوشحال کرد و امیدوار شدم تا به زودی او را در ایران ببینم. کما اینکه وی در همین چند ماه نیز نهایت تلاش خود را انجام داد تا با اجازه پزشکان بتواند در کشورمان حضور پیدا کند.

مهرداد کاظمى دوره ابتدایى را در مدرسه قدوسى و متوسطه را در دبیرستان‌هاى امین‏الدوله و مروى تهران به پایان رساند. در زمان تحصیل به خصوص دوران ابتدایى در مدرسه، قرآن و سرود می‌خواند و همیشه مورد شویق و محبت مربیان و همکلاسی‌هایش قرار می‌گرفت.

کاظمی در دوران متوسطه، با گروهی از همکلاسی‌هایش ارکسترى تشکیل داد و با همین ارکستر در مسابقات هنرى دبیرستان‌ها و اردوهاى منظریه و رامسر شرکت و مقام‌هایى کسب کرد.

مهرداد کاظمى، در ۱۶ سالگی در امتحان ورودى رادیو و تلویزیون شرکت کرد و پس از قبولی به این مرکز راه یافت و پس از طى دوره‌هایی وزارت فرهنگ و هنر وقت راه یافت. وی در آن زمان تحت تعلیم استادان موسیقى ایرانى و خارجى قرار گرفت و پس از چندى به عنوان تکخوان گروه کر و ارکسترهاى فرهنگ و هنر مشغول به کار شد.

کاظمى در سال ۱۳۵۰ نزد شادروان ادیب خوانسارى چهره نامدار شیوه آوازی مکتب اصفهان رفت و به مدت ۴ سال ردیف های آوازی موسیقی سنتی را از مکتب این هنرمند بزرگ بهره‌‏مند شد و پس از آن به هنرستان عالى موسیقى رفت و ۴ سال هم از مکتب زنده‌‏یاد استاد محمود کریمى،از شاگردان عبدالله خان دوامی بهره‌‏ها برد. وی حدود ۲ سال هم نزد استاد محمدرضا شجریان رفت و از وى نیز براى بالا بردن دانش آوازی خود بهره‌مند شد.

کاظمی داراى دیپلم طبیعى و لیسانس موسیقى است و موفق به دریافت درجه دکتراى افتخارى ارزشیابى هنرى نیز شده است. مهرداد کاظمی با اجراى آهنگ «اى ساربان» که از ساخته‏‌هاى دکتر ریاحى می‌باشد و همراه با گروه کر و ارکستر سمفونیک تهران اجرا شد بیش از پیش شکوفا شد.

این اثر در دستگاه همایون و رو غزل معروف مولانا با مطلع ” ای ساربان آهسته ران کآرام جانم می رود”ساخته شد و چند سالی از جمله آثار پرخواستار علاقه مندان موسیقی ایرانی بود که بارها و بارها به صورت صوتی و تصویری از رادیو و تلویزیون پخش شد.

از جمله کارهای دیگر کاظمی آلبوم «بهاران» است که کارى گروهى بوده و حاصل ۱۰ سال موسیقى بعد از انقلاب است. این آلبوم با همکارى حسین قوامى، محمدرضا شجریان، شهرام ناظرى، علیرضا افتخارى، على رستمیان و مهرداد کاظمى تهیه شده است.

همچنین آلبوم «جام جان» که روى شعرى از مولانا و حافظ ساخته و با همکاری‏ على رحیمیان با ارکستر سمفونیک تهران اجرا شده است. نواى «میناى دل» که موسیقى سنتى می‌باشد و آهنگ آن از احمد راغب با شعرهایى از مهرداد اوستا و مشفق کاشانى می‌باشد و با ارکستر سنتى صدا و سیما اجرا و ضبط شده است.

«گلبانگ عارفان» نیز با شعرهایى از مولانا، سعدى و باباطاهر است، آهنگ آن از علیرضا بس‏دست می‌باشد و با ارکستر سنتى تالار وحدت (رودکى) اجرا شده است. مهرداد کاظمی خواننده‌ای که با اثر خاطره‌انگیز «ای‌ساربان» خود را به علاقه‌مندان به موسیقی شناسانده بود اوایل مهر سال ۱۳۹۱ به کما رفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا