سبک زندگی

مواظب این تله ها در زندگی باشید

مجله اینترنتی کولاک ، ترجمه: نگین نشاط 

 

گول نخورید، زندگی پر از تله است. تله هایی که خیلی راحت در آن ها می افتید اما بیرون آمدن از آن ها بسیار دشوار است. در این لیست به چند نمونه از اتفاقات بد ناگهانی در زندگی اشاره می کنیم، به امید آن که کمتر برایمان اتفاق بیفتند و کمتر دچار خسارت های سنگین شویم.

 

 

-اشتباه در شرط بندی: اگر یک اتفاق بارها و بارها پشت سر هم بیفتد، امکان این که به یک باره خلاف آن اتفاق بیفتد بسیار زیاد است. باور خرابی می گوید که جهان با این شیوه تعادل خود را حفظ می کند پس وقتی به لاس وگاس می روید خیلی مراقب خودتان باشید.

– برقراری ارتباط چشمی با مغازه دار های وسط پاساژ ها: این مورد از پانزده دقیقه های هدر رفته ای است که هیچوقت بر نمی گردند.

– فکر این که تحت تاثیر تبلیغات قرار نمی گیرید: تبلیغات می تواند پر زرق و برق و آشکار نباشند تا شما را به تله بیندازند؛ راه هایی وجود دارد برای این که پول شما را به جیب بزنند بدون این که حتی متوجه شوید. خیلی اوقات زمین مغازه که روی آن ایستاده اید طوری طراحی شده تا شما احساس راحتی کنید و این راحتی باعث خرید شما شود!

– فکر این که حتما باید به دانشگاه بروید: انسان های بزرگ زیادی هستند که زندگی بسیار راحتی دارند، بدون آنکه به دانشگاه رفته باشند.

– تورم در سبک زندگی: هرچه بیشتر پول در می آوریم، بیشتر پول خرج می کنیم. همین موضوع ما را درخطر مشکلات اقتصادی زیادی قرار می دهد. بهتر است به فکر سرمایه گذاری و پس انداز باشیم.

– فقدان دستمال توالت: دو دسته آدم در جهان وجود دارند: آن هایی که این مشکل را تجربه کردند و آن هایی که قرار است تجربه اش کنند.

 – سرمایه گذاری اشتباه: خیلی از مردم وقتی سرمایه ای دارند آن را در جای اشتباه سرمایه گذاری می کنند و بعد از مدتی برای آن که خیالشان راحت شود حتی پول بیشتری سرمایه گذاری می کنند. خیلی اوقات حتی نمی دانند روی چه دارند سرمایه گذاری می کنند؛ این عدم آگاهی می تواند جبران ناپذیر باشد.

– فشار دادن بزرگ ترین دکمه دانلود در سایت ها: ممکن است پشیمان شوید.

– شرکت های هرمی: اگر شما تا کنون در تله این شرکت ها نیفتاده اید، قطعا یکی از دوستانتان گول این شرکت ها را خورده است.

– کمبود تله: زمانی که از فقر دوری می کنید و از بی پول شدن می ترسید، خودتان آن را جذب می کنید. ترس از از دست دادن پول شما را به سمت تصمیم های اشتباه مالی و در نهایت از دست دادن پولتان سوق می دهد.

– تلاش برای راضی نگه داشتن همه: سنتان که بالا برود، متوجه می شوید که هرچقدر هم که خوب باشید مردم بالاخره راهی برای انتقاد از شما پیدا می کنند. به آدم نیازمند کمک نکردید؟ آدم بدی هستید. کمک کردید؟ قطعا ثروت باد آورده دارید.

– وعده های دروغین: این بیشتر مخصوص سیاستمداران است، برای جذب رای شما وعده های رنگارنگ و جذابی می دهند اما وقتی به قدرت می رسند هیچ کدام از آن ها را به یاد نمی آورند و فقط به فکر منافع خود هستند.

– ذخیره نکردن اطلاعات: به عمق این فاجعه پی نمی برید تا لحظه ای که تمام اطلاعات، عکس ها و فیلم های مهمتان به یکباره پاک نشوند.

–  بدهی: شما قطعا می توانید و باید بدون بدهی به کسی زندگی کنید.

– بالا رفتن از نردبان: این جمله فقط برای سرکارتان نیست، در زندگی هم به کارتان می آید. ما شغل خوبی می خواهیم تا خانه و زندگی بهتری داشته باشیم؛ برای داشتن زندگی بهتر هم باید شغل بهتری داشته باشیم، این چرخه هیچوقت به پایان نمی رسد!

– کارت های اعتباری: تمام چیز هایی که درباره تبلیغات و گرفتن پولتان، برایتان گفتیم را به خاطر بیاورید.

– نیازی به نوشتن نیست، یادم میماند: میخواستم چی بگم بهتون؟

– اعتماد زیادی به حافظه تان: حافظه شما بسیار سابقه بدی دارد. تحقیقی به نام اثر ماندلا نشان می دهد که ذهن شما می تواند چیز هایی را به خاطر بیاورد که حتی اتفاق هم میفتاده اند ( مثل کشته شدن نلسون ماندلا در زندان ). پس چون تمام دوستان و‌اطرافیانتان قسم می خورند که چیزی اتفاق افتاده، شما مجبور نیستید باور کنید. شهادت افراد در دادگاه ها هم به همین دلیل اعتبار قبل را ندارد و ما ممنون آزمایش های DNA  هستیم تا از چیزی مطمئن شویم.

–  یک‌ لحظه فیس بوک را چک کنم: باید گفت که قطعا در اشتباه هستید اگر فکر می کنید این کار فقط یک لحظه از عمرتان را می گیرد.

–  فکر این که همه چیز را می دانید: همگی ما این اشتباه را می کنیم؛ شاید دلیلش این است که بیش از حد به حافظه خود اعتماد داریم. در این جور مواقع می توانیم نظرات دیگران را هم بشنویم، شاید کمکمان کردند.

 

منبع:

list25

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا