گوناگون

نصب اپلیکیشن شاد روی لپ تاپ + راهنمایی کامل مراحل نصب شاد روی دسکتاپ

نصب اپلیکیشن شاد روی لپ تاپ همچنین راهنمایی کامل مراحل نصب نرم افزار شاد بر روی دستکتاپ و کامپوترهای خانگی را در همین مطلب مطالعه کنید. با توجه به شیوع کرونا و عدم حضور دانش آموزان و معلمان در مدارس، آموزش و پرورش برای این روزهای دانش آموزان سامانه و اپلیکیشن شاد را در نظر گرفته است.

مراحل نصب اپلیکیشن شاد ویژه دانش آموزان و دبیران دوره ابتدایی همچنین راهنما و عکس اپلیکیشن شاد و چگونگی استفاده از آن در همین مطلب. رییس مرکز برنامه ریزی و فناوری اطلاعات آموزش و پرورش گفت: شبکه اجتماعی دانش آموزان (شاد) از ۱۶ فروردین ماه برای تمام دانش آموزان در اقصی نقاط کشور فرآیند آموزش دروس را آغاز کرد.

رییس مرکز برنامه ریزی و فناوری اطلاعات آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مراحل اولیه برای آموزش شبکه اجتماعی دانش آموزان انجام شده است، عنوان کرد: درحال حاضر مدیران مدارس و دانش آموزان برای ثبت نام در این کار آماده هستند. از ۱۶ فروردین به تدریج مدیران، معلمان و دانش آموزان عضو این گروه ها می شوند تا مرحله اول آموزش آغاز شود.

نصب اپلیکیشن شاد روی لپ تاپ
نصب اپلیکیشن شاد روی لپ تاپ

به گفته شرفی، جدول برنامه درسی دانش آموزان را معاونان آموزشی آموزش و پرورش تعیین کرده اند. این برنامه ها در واقع مطابق برنامه هفتگی کلاس های حقیقی تعیین شده است؛ اما با توجه به اینکه کشش یادگیری مجازی سنگین تر است، این آموزش ها تقریبا نصف ساعات درسی هفتگی دانش آموزان مشخص شده است.

وی یادآور شد: شبکه اجتماعی دانش آموزان زیرساخت کلی آموزش و پرورش است و قرار است همیشه فعال باشد، اما در زمان های بحرانی مانند زمان شیوع کرونا که بحران حساسی محسوب می شود، استفاده آموزشی جایگزین است.

رییس مرکز برنامه ریزی و فناوری اطلاعات آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: شبکه اجتماعی دانش آموزان یک شبکه دائمی است که در شرایط عادی کشور به عنوان مکمل آموزشی برای بحث توسعه عدالت آموزشی مورد استفاده قرار می گیرد.

شرفی همچنین درباره امکان دسترسی دانش آموزان عشایر و روستایی به شبکه اجتماعی دانش آموزان گفت: آموزش و پرورش زیرساخت ها را برای دانش آموزان عشایر و روستایی نیز مهیا کرده است. با توجه به تهیه زیرساخت ها و اتصالات توسط وزارت ارتباطات، دانش آموزان عشایر و روستایی می توانند از طریق مدارس و مکان هایی که به اینترنت دسترسی دارند، از این شبکه استفاده کنند.

نحوه استفاده

شبکه اجتماعی دانش آموزان«شاد» به منظور ساماندهی آموزش مجازی معلمان که بنابر مسئولیت اجتماعی خود درمدت زمان تعطیلی مدارس انجام داده‌اند، در وزارت آموزش و پرورش طراحی و پیاده سازی شده است.

زیر ساخت اجرای این طرح، استفاده از پیام رسان‌های داخلی است که با طراحی یک رابط کاربری ساده جهت اتصال به پیام رسان و احراز هویت مدیر، معلم و دانش آموز، امکان برگزاری کلاس‌های آنلاین مبتنی برتبادل پیام و محتوا را فراهم ساخته است.

لینک دانلود و سایت شبکه شاد

شایان ذکراست؛ والدین دانش آموز یا شخص دانش آموز پس از اطلاع از پیام رسان منتخب مدرسه از طریق مدیر یا معلم باید نسخه‌ی جدید پیام ‌رسان را نصب کند و از طریق گزینه‌ی بات شاد با انتخاب نقش «دانش آموز» به لینک shad.medu.ir متصل شده و پس از تکمیل اطلاعات خواسته شده مطابق به کلاس خود در مدرسه وصل شود.

دانش‌ آموز بدون پیام‌ رسان نیز از طریق سامانهshad.medu.ir می‌تواند وارد کلاس‌های مدرسه خود شود. مرکز برنامه ریزی و فناوری اطلاعات درختواره‌ای از نحوه احراز هویت دانش آموز و ورود به پیام رسان ارائه داده است که در ادامه خواهد آمد.

نحوه استفاده از برنامه و شبکه اجتماعی شاد

  • ابتدا وارد سایت shad.medu.ir شوید.
  • ابتدا در فیلد کد ملی٬ کد ملی خود را وارد کنید.
  • سپس اطلاعاتی شامل سری شناسنامه و سریال شناسنامه را وارد فیلد مربوطه کنید.
  • تاریخ تولد خود را در فیلد مربوطه وارد کنید.
  • بر روی ورود به گروه کلاس من کلیک کنید.
  • بعد از انجام این کار وارد گروهی در پیام رسان سروش می شوید.
  • دانلود یکی از ۵ برنامه زیر برای امکان استفاده از برنامه شاد الزامی می باشد.
  • متاسفانه تا زمان نهایی شدن نرم افزار شاد اطلاعات تکمیل تر وجود نخواهد داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا