چهره هاسلبریتی ایرانی

نظر مجید مجیدی درباره بازی روح الله زمانی در فیلم خورشید

در این مطلب نظر مجید مجیدی درباره بازی روح الله زمانی در فیلم خورشید را می خوانید. بازی روح الله زمانی بازیگر نوجوان فیلم خورشید در جشنواره فجر با تحسین بسیاری از منتقدان همراه شد.  مجیدی که با این فیلم به دنیای فیلمسازی که در آن به سینما شناخته شده بود، بازگشت. او با “خورشید” بار دیگر سراغ سوژه‌ای رفته که خوب می‌شناسد. کار با بچه‌ها و یک موضوع روز اجتماعی و «خورشید» را با کودکان کار و برای کودکان کار ساخته و با آن برنده بهترین فیلم سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر شده است. گفتگوی “خبر آنلاین” را با مجیدی می خوانید:

نظر مجید مجیدی درباره بازی روح الله زمانی
نظر مجید مجیدی درباره بازی روح الله زمانی

خیلی خوشحالم. فیلمسازی خیلی کار سختی است و اساسا فیلم ساختن بسیار کار سختی است. فیلم «خورشید» در واقع می‌شود گفت که در امتداد همان فیلم‌هایی بوده که من کار کردم. از همان «بدوک» تا «بچه‌های آسمان»، همان سیر را دارد. همیشه دغدغه بچه‌ها و دغدغه نسلی که آینده کشور را می‌سازند برایم مساله بوده چون خاستگاه خود من از همین دوران بوده. این دوران دوران طلایی زندگی من بوده چون از همان زمان نوجوانی وارد عرصه کار هنر شدم و آن دوران همیشه در ذهن من خیلی شفاف بوده و هست. همیشه فکر می‌کردم این دنیا، دنیای بسیار پاک و صمیمی‌ای است و صداقتی دارد و می‌شود از طریق بچه‌ها، بی‌واسطه حرف‌های قشنگ‌تر و زیباتری زد. دنیایی که به خاطر فطرت پاک بچه‌ها در آن غل و غش وجود ندارد. خوشحالم که این فیلم یک بار دیگر توانسته این اتفاق را به وجود بیاورد که هم مخاطب هم اصحاب رسانه فیلم را دوست داشته باشند. 

به نظر من بازیگرهایی در حد آقای نصیریان قابلیت‌ها و ظرفیت‌های بزرگی دارند که معتقد بودم که ظرفیت‌های این بازیگر هنوز تخلیه نشده و همچنان معتقدم که آقای نصیریان و امثال ایشان ظرفیت‌هایی دارند که منتهی باید سر جای خودشان قرار بگیرند و این خیلی مهم است که درست انتخاب کنید. درست انتخاب کردن ۵۰درصد مسیری است که یک کارگردان می‌رود. وقتی شما یک نقش را درست انتخاب می‌کنید جواب می‌دهد. این نقش خیلی سخت بود. چون یک نقش تقریبا سیاه و سفید در درام است. اگر یک بازیگر جوان از آنها که در این نقش‌ها کلیشه شده‌اند انتخاب می‌کردیم، ممکن بود کل اثر را خراب کند. من فکر کردم که باید یک آدم پیری باشد که علی‌رغم خشونتی که خودِ کاراکتر دارد مهربان باشد. وقتی سناریو را به آقای نصیریان دادم خودشان خیلی مشتاق شدند و جالب است که ایشان سناریو را همان شب اول خواند و گفت دوست دارم حتما در این پروژه باشم.

برای اینکه معتقدم این جوهایی است که برای این بچه به وجود می‌آورند. آن حرف هم حرف‌هایی بوده که در طول این سال‌ها به او گفتند که چرا رها شدی و نیامدی. حرف‎‌های ناصوابی است که زده می‌شود. کودکی یک بدی که دارد  این است که به مرور زمان چهره بچه تغییر می‌کند. همین بچه‌ها هم الان همین هستند. روح‌الله در این فیلم فرق می‌کند. این بچه ذاتا آرتیست است. معتقدم در ژن او بازیگری هست و آینده بسیار درخشانی خواهد داشت، مثل لطیف که در «پدر» بود و بعد فیلم‌های دیگری بازی کرد. اگر آن ظرفیت وجود داشته باشد، کشف می‌شود و در واقع به سینما و کارگردان‌های دیگر هدیه می‌شود. امیدوارم از این ظرفیت‌ها بشود خوب استفاده کرد و البته ما هم آنها را راهنمایی می‌کنیم.


همچنین بخوانید:

روح الله زمانی بازیگر نقش علی در فیلم خورشید کیست؟ + بیوگرافی و عکس

تحلیل و نقد فیلم خورشید ساخته مجید مجیدی + نکات خواندنی

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا