سینما

هر آنچه باید درباره فیلم ونوم Venom بدانید+بازیگران، خلاصه داستان و نقد

در این پست از مجله اینترنتی کولاک مطلبی در مورد

هر آنچه باید درباره فیلم ونوم Venom بدانید+بازیگران، خلاصه داستان و نقد

ارائه شده است ، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است، می توانید برای مشاهده مطالب بیشتر در این موضوع به دسته بندی

رسانه

مجله اینترنتی کولاک مراجعه کنید .

هالیوود با خلق یک اثر ابر قهرمانانه دیگر سینماها را قبضه کرد! فیلم ابرقهرمانی «ونوم» با بازی تام هاردی با ۸۰ میلیون دلار فروش در سه روز اول اکران، رکورد افتتاحیه در ماه اکتبر را شکست. «ستاره‌ای متولد شده» دیگر فیلم جدید هفته هم درآمد قابل توجهی به دست آورد.

«ونوم» که در دنیای مرد عنکبوتی می‌گذرد، در ۴۲۵۰ سالن روی پرده رفت و ۸۰ میلیون دلار فروخت. رکورد فروش افتتاحیه در ماه اکتبر متعلق به فیلم «جاذبه» بود که در سال ۲۰۱۳ بیش از ۵۵ میلیون دلار کسب کرده بود. همچنین «ونوم» بعد از «سولو: داستانی از جنگ ستارگان» دومین افتتاحیه موفق سال را به نام خود زد. ۵۹ درصد از تماشاگران این فیلم مرد بودند و فقط ۳۶ درصد از آنها بالای ۲۵ سال سن داشتند.

در بازار خارجی هم «ونوم» با نمایش در ۵۸ کشور توانست بیش از ۱۲۵ میلیون دلار به جیب سازندگانش بریزد و رده اول را به نام خود کند.

تام هاردی در نمایشگاه کامیک کان اکسپیرینس فاش ساخت که فیلم Venom برگرفته از دو مجموعهٔ بسیار پرطرفدار و محبوب داستان‌های مربوط به دنیای سمبیوت‌ها است. یکی مجموعهٔ Planet of the Symbiotes و دیگری مجموعهٔ Lethal Protector.

شخصیت دکتر کارلتون دریک، شخصیتِ کلیدی مجموعهٔ ۶ جلدی کتاب‌های کمیک Lethal Protector است و تام هاردی نیز پیش‌تر این موضوع را تأیید کرده بود که این شخصیت منبع الهام اصلی اقتباس فیلمی از شخصیت ونوم بوده است. کارلتون دریک رهبر گروهی به نام Life Foundation است و این گروه در تلاش است تا با سردرآوردن از قدرت درونی شخصیت ونوم، به تکثیر و همتاسازی این موجود دست یابد.

نتیجه آزمایش‌های گروه Life Foundation منجر به خلق پنج سیمبیوت می‌شود و می‌توان گفت ونوم‌زادگان با نام‌های آگنی (Agony)، لشر (Lasher)، ریوت (Riot)، فیج (Phage) و اسکریم (Scream) سعی در نابودی ونوم دارند.

اسامی بازیگران

تام هاردی در نقش ادی براک / ونوم
میشل ویلیامز در نقش ان ویینگ
ریز احمد در نقش کارلتون دریک / رایوت
اسکات هیز در نقش رولان تریس
رید اسکات در نقش دکتر دن لوئیز
جنی سلیت در نقش دورا اسکرث

تنها یک لباس ساده نیست!

شاید بسیاری از شما فکر کنید که ونوم تنها یک کپی سیاهرنگ از مرد عنکبوتی است که البته تفاوت‌هایی نیز در طراحی ظاهر آن‌ها وجود دارد. اما ونوم یا بهتر بگوییم لباس آن، از یک نژاد فضایی با نام Klyntar سرچشمه می‌گیرد. پس از مدتی که مشخص شد این نژاد علاقه‌مند به همزیستی یا بهتر بگوییم زندگی انگلی با دیگر موجودات است، از جامعه‌ی خود طرد می‌شود.

علی‌رغم اینکه این سیمبیوت‌ها (همزیست‌ها) یکی از نژادهای نجیب فضایی محسوب می‌شوند، اما همزیستی آنان با دیگر موجودات و ایجاد گرایش به خشونت در میزبانان خود، باعث شد تا پس از مدتی به موجوداتی جنگجو شهرت یابند. نکته‌ی جالب درباره‌ی این نژاد، این است که فرزندان آن‌ها بسیار قوی‌تر از والدین خود هستند. هر چند تمامی آن‌ها در یک ویژگی، یعنی گرایش به همزیستی مشترک‌اند.

مرد عنکبوتی تنها یکبار لباس سیاهرنگ را به تن کرد

علی‌رغم اینکه سیمبیوت ونوم پس از طرد شدن از جامعه، محکوم به فروپاشی و از بین رفتن بود؛ اما توانست در جریان Secret Wars خود را به مرد عنکبوتی چسبانده، با او ارتباط برقرار کرده و همراه او به زمین بازگردد.

این سیمبیوت پس از چسبیدن به پیتر پارکر و تبدیل شدن به یک لباس، در کنار داشتن ویژگی‌های اصلی لباس قبلی، به افکار پیتر نیز واکنش نشان می‌داد. همچنین می‌توانست به دیگر انواع لباس نیز تغییر شکل دهد. بنابراین، پیتر دیگر نیازی نداشت تا به‌طور مداوم لباس‌های خود را تغییر دهد، زیرا فکر کردن برای تغییر لباس سیاهرنگش به یک لباس متناسب با مکانی که قصد رفتن داشت، کافی بود.

با پایان یافتن Secret Wars و بازگشت به زمین، به مرور زمان وابستگی سیمبیوت به پیتر پارکر افزایش یافته و در نتیجه قدرت بیشتری کسب کرد؛ به‌طوری که برخی اوقات در حالی که پیتر خواب بوده، کنترل او را بدست گرفته و بدون اینکه خود او متوجه شود، به مبارزه با جنایتکاران می‌پرداخت. این روال ادامه یافت، تا اینکه آقای شگفت انگیز (Mr. Fantastic) متوجه شد که این لباس سیاهرنگ در واقع یک موجود همزیست است. پس از آن، پیتر تصمیم می‌گیرد تا یکبار برای همیشه از شر آن خلاص شود.

ادی براک

تمامی این اتفاقات (چسبیدن سیمبیوت به پیتر، قدرت یافتن آن و در نهایت تلاش پیتر برای جدایی از آن) در حالی رخ می‌دادند که ادی براک به رقیب پیتر پارکر در روزنامه تبدیل شده و در نهایت نیز توسط او مهتم به فریبکاری می‌شود. او که کینه‌ی عمیقی از پارکر به دل‌ گرفته بود، به‌طور اتفاقی به همان کلیسایی می‌رود که مرد عنکبوتی از ناقوس آن برای رهایی از سیمبیوت استفاده می‌کرد. همین حس کینه‌ و انتقام نیز سیمبیوت را به طرف او جذب می‌کند.

زمانی که سیمبیوت به بدن براک چسبید، ظاهری کاملاً متفاوت از گذشته‌ به خود گرفت که از مهم‌ترین تفاوت‌ها می‌توان به دندان‌ها و چنگال‌های آن اشاره کرد. البته تفاوت‌ها به همین موارد ختم نمی‌شود. براک در مواقعی که قصد اشاره به خود و سیمبیوت را داشت، از ضمیر «ما» استفاده می‌کرد. این مسئله نشان می‌داد که خود براک نیز می‌دانست که آن‌ها، دو موجود کاملاً جدا از هم هستند. همچنین سیمبیوت، هویت واقعی مرد عنکبوتی را برای براک فاش کرد.

قدرت‌ها

ونوم تمامی قابلیت‌ها و ویژگی‌های مرد عنکبوتی را در خود دارد، با این تفاوت که از همه جهت نسبت به او برتر است؛ برای مثال، قدرت تار تنیدن او بیشتر است. علاوه بر این، ونوم می‌تواند بدون اینکه حس ویژه‌ی مرد عنکبوتی متوجه‌ی حضور او شود، به او نزدیک شده و غافلگیرش کند. از دیگر قابلیت‌های این ضدقهرمان می‌توان به دندان‌های سمی، قابلیت بهبود و ترمیم بافت‌ها و حتی تغییر شکل ظاهری اشاره کرد.

با وجود تمامی این قدرت‌ها و برتری‌ها نسبت به مرد عنکبوتی، ونوم یک نقطه ضعف چاره ناپذیر دارد. او شدیداً به گرما و صدا آسیب‌پذیر است. حتی با وجود اینکه قدرت ونوم در گذر زمان افزایش می‌یابد اما همچنان به این دو عامل آسیب پذیر بوده و مرد عنکبوتی نیز با استفاده از آتش بارها توانسته براک و سیمبیوت را از یکدیگر جدا کند. البته گفتن این حرف بسیار ساده است اما در عمل، کار بسیاری چالش برانگیزی برای این قهرمان دوست داشتنی محسوب می‌شود.

کارنِج

پیش از این، گفته شد که این سیمبیوت‌ها توانایی تولید مثل دارند. به‌همین دلیل، می‌توان شخصیت کارنِج (Carnage) را فرزند ونوم دانست. زمانی که ونوم در حال فرار از یک زندان بوده، بخشی از سیمبیوت به یک قاتل سریالی به نام کلیتوس کَسیدی چسبیده و با خون او ترکیب می‌شود تا عملاً جدایی این دو از یکدیگر غیرممکن باشد.

علی‌رغم اینکه سیمبیوت روی ویژگی‌های شخصیتی میزبان خود تاثیر می‌گذارد اما این رویه ممکن است برخی اوقات تغییر کرده و این تاثیرات متقابل شوند. به همین‌ دلیل، کارنج شخصیتی بی‌رحم‌تر و خشن‌تر از ونوم است (که این اتفاق نیز به‌خاطر خلق‌وخوی کسیدی رخ داده است).

نکته‌ی جالب اینجاست که ونوم و کارنج رابطه‌ی خوبی با هم نداشته و حتی ونوم نیز کارنج را به‌خاطر وحشی‌گری‌هایش از جمله سلاخی صدها نفر انسان بی‌گناه سرزش می‌کند. همچنین در یکی از کمیک‌ها، کارنج به تهدیدی جدی‌ برای ونوم و مرد عنکبوتی تبدیل می‌شود؛ به‌طوری که برای شکست او شاهد همکاری این دو دشمن دیرینه هستیم.

محافظ مرگبار (Lethal Protector)

در یکی از کمیک‌ها، ونوم و مرد عنکبوتی به توافق می‌رسند تا به شرط اینکه ونوم مرتکب هیچ گونه جرم و جنایتی نشود، مرد عنکبوتی نیز برای او مزاحمتی ایجاد نکند. به‌همین دلیل، ونوم تصمیم می‌گیرد تا از نیویورک به سان فرانسیسکو نقل مکان کند که آن‌جا تبدیل به قهرمان می‌شود. ادی براک و سیمبیوت که در این شهر با نام محافظ مرگبار (Lethal Protector) شناخته می‌شوند، با سبک خاص خود به مبارزه علیه بی‌عدالتی می‌پردازند. البته مدت زیادی طول نکشید که خشونت این دو در مبارزه برای برقراری عدالت، مرد عنکبوتی را به سان فرانسیسکو کشاند.

این‌طور که به نظر می‌رسید، نویسندگان قصد داشتند تا شخصیت ونوم را از دنیای مرد عنکبوتی خارج کرده و آن را به شخصیتی مستقل تبدیل کنند. احتمالاً این برهه از تاریخچه‌ی این شخصیت، برهه‌ی مناسبی برای ساخت فیلم سینمایی خواهد بود. همچنین پس از مدتی از این ماجراها، ونوم دوباره همان شخصیت منفی گذشته می‌شود. البته مدت زیادی طول نمی‌کشد که تشخیص سرطان و بازگشت براک به دین مسیحیت، باعث می‌شود تا برای همیشه خودش را از سیمبیوت جدا کند.

مک گارگان

پس از اینکه ادی براک خود را از شر سیمبیوت خلاص کرد، سیمبیوت توانست خود را به مک گارگان (اسکورپیون) رسانده و به او بچسبد. این اتفاق باعث شد تا اسکورپیون نیز پی به هویت واقعی مرد عنکبوتی ببرد.

اما از ‌آنجایی که گارگان همانند براک و پارکر از لحاظ ذهنی قدرتمند نبود، سیمبیوت کنترل او را بدست گرفته و با گذشت زمان بزرگ‌ و بزرگ‌تر می‌شود. در همین حین نیز گرایش این سیمبیوت به خوردن گوشت انسان‌ها نمایان شد. در ابتدا، گارگان گرایش‌های خونخوارانه‌ی سیمبیوت را می‌پذیرد؛ اما پس از اتفاقاتی دولت، او و سیمبیوت را از یکدیگر جدا می‌کند.

ورژن آلتیمیت

در دنیای آلتیمیت مارول، سیمبیوت ونوم یک نژاد فضایی نیست، بلکه ماده‌‌ای است که توسط پدر پیتر پارکر و ادی براک در جریان آزمایش‌ برای یافتن درمان سرطان به‌وجود آمده است. در این دنیا نیز سیمبیوت دوباره خود را با پیتر و سپس ادی ترکیب می‌کند. با این تفاوت که اینبا‌ر او کنترل کامل این دو را به‌دست گرفته و شروع به تغذیه از دیگر انسان‌ها می‌کند. ورژن التمیت ونوم در عین حال که بسیار قوی‌تر از ونوم عادی است، بسیار ناپایدار نیز هست.

در فیلم The Amazing Spider-Man 2، قرار بود یک ایستر اگ در ساختمان آسکورپ وجود داشته باشد که به ورژن التمیت ونوم اشاره کند؛ ایستر اگی که بعدها در نسخه‌ی نهایی خذف شد. با نظر گرفتن این نکته، این احتمال وجود دارد که سازندگان فیلم Venom را بر اساس این ورژن بسازند. هر چند ممکن است بازخوردهای طرفداران به این انتخاب چندان مثبت نباشد!

فلش تامپسون

جدیدترین ورژن خلق شده از شخصیت ونوم، فلش تامپسون است. او که در واقع گردن کلفت دبیرستان بوده و بارها نیز پارکر را مورد اذیت و آزار قرار می‌داده است، بعدها به دوست صمیمی او تبدیل می‌شود. فلش که پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه به ارتش ایالات متحده‌ی آمریکا می‌پیوندد، در عراق دو پای خود را از دست می‌دهد. پس از این اتفاق و بازگشت به کشور، دولت به او پیشنهاد می‌دهد که به‌عنوان ونوم به کشورش خدمت کند. او نیز بدون کوچک‌ترین تردیدی این پیشنهاد را می‌پذیرد.

نکته‌ی جالب توجه درباره‌ی این نسخه از ونوم، این است که قبل استفاده از سیمبیوت، به آن یک ماده‌ی خاص تزریق می‌شود تا اینبار میزبان بتواند روی آن کنترل داشته باشد. البته اثرِ این ماده دائمی نبوده و بعد از مدت مشخصی سیمبیوت باید به محفظه‌ی مخصوص بازگردانده شود. به همین دلیل [استفاده از ماده‌ی خاص برای مهار اثر سیمبیوت روی میزبان]، این نسخه از ونوم با دیگر نسخه‌ها کاملاً متفاوت است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به شکل ظاهری زره گونه‌ی آن اشاره کرد.

همچنین در یکی از کمیک‌ها، تغییراتی روی سیمبیوت صورت می‌گیرد که ویژگی‌های منفی را به‌طور کامل از آن حذف کرده و کنترل آن را تماماً در اختیار میزبان قرار می‌دهد.

آنچه که درباره‌ی فیلم می‌دانیم

تاکنون جزئیات زیادی از فیلم Venom منتشر شده است. با این وجود، قصد داریم تا در ادامه به نکات مهمی که درباره‌ی این فیلم می‌دانیم، بپردازیم:

ایوی آراد و مَت تولمچ، تهیه‌ کنندگان سری فیلم‌های The Amazing Spider-Man، روی ساخت این فیلم نظارت خواهند داشت که این مسئله مقداری نگرانی طرفداران را برانگیخته است.

وظیفه‌ی نویسندگی این فیلم برعهده‌ی دانته هارپر، نویسنده‌ی فیلم Edge of Tomorrow قرار دارد. نکته‌ای که شاید از شنیدنش نگران شوید، این است که کارگردان فیلم نامبرده در زمان ساخت، بیش از دو-سوم فیلمنامه‌ی نوشته شده توسط هارپر را حذف کرد!

این‌ها، مواردی بودند که باید قبل از تماشای فیلم Venom، درباره‌ی این شخصیت می‌دانستید.

این پست توسط بخش رسانه مجله کولاک گردآوری شده است , امیدواریم از مطالعه مطلب

هر آنچه باید درباره فیلم ونوم Venom بدانید+بازیگران، خلاصه داستان و نقد

استفاده کافی برده باشید، از شما دعوت می شود از مطالب مرتبط با این پست دیدن فرمایید .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا