گوناگون

جدیدترین خبر از شرایط وام مسکن سال ۹۹ + نحوه دریافت | مبلغ وام مسکن ۹۹ و اقساط

جدیدترین خبر از شرایط وام مسکن سال ۹۹ همچنین نحوه دریافت مبلغ وام مسکن ۹۹ به همراه اقساط وام و اطلاعات تکمیلی در همین مطلب بخوانید. بسیاری از اقشار در شرایط کنونی که قیمت مسکن بسیار بالا رفته به دنبال وام هستند. ما در این مطلب جدیدترین اخبار در خصوص وام مسکن را منتشر می کنیم.

شرایط وام مسکن سال ۹۹
شرایط وام مسکن سال ۹۹

سقف وام ساخت به ازای هر واحد را برای سازندگان حرفه‌ای در تهران ۲۰۰ میلیون تومان، برای مراکز استان‌ها و شهر‌های بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۱۷۰ میلیون تومان و برای سایر شهر‌ها ۱۴۰ میلیون تومان است. مدیر امور اعتباری بانک مسکن از افزایش سقف تسهیلات ساخت مسکن به ۲۵۰ میلیون تومان در تهران خبر داد.

محمدحسن علمداری اظهار کرد: در سال جهش تولید تسهیلات اعطایی به ازای هر واحد به سازندگان حرفه‌ای و در صورت استفاده از تکنولوژی جدید و فناوری نوین و کاهش مصرف انرژی به ازای هر واحد ۲۵۰ میلیون تومان تعلق می‌گیرد.

وی ادامه داد: این تسهیلات در مراکز استان‌ها و شهر‌های بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۲۲۰ میلیون تومان و برای سایر شهر‌ها ۱۸۰ میلیون تومان است.

وی افزود: سقف وام ساخت به ازای هر واحد را برای سازندگان حرفه‌ای در تهران ۲۰۰ میلیون تومان، برای مراکز استان‌ها و شهر‌های بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۱۷۰ میلیون تومان و برای سایر شهر‌ها ۱۴۰ میلیون تومان است. همچنین به ازای هر واحد را به شکل عادی برای تهران ۷۰ میلیون تومان، برای مراکز استان‌ها و شهر‌های بالای ۲۰۰ هزارنفر جمعیت ۶۰۶۰ میلیون تومان و برای سایر شهر‌ها ۵۰ میلیون تومان وام پرداخت می‌شود.

وام جدید مسکن به چه کسانی تعلق می گیرد؟

سقف تسهیلات خرید مسکن از محل اوراق گواهی حق تقدم تسهیلات اوایل دی ماه امسال افزایش یافت.

متقاضیان انفرادی در شهر تهران که پیش از این قادر به دریافت تسهیلات ۶۰ میلیونی از محل اوراق بودند هم‌اکنون به تسهیلات ۱۰۰ میلیونی، متقاضیان انفرادی در مراکز استان‌ها و شهرهای با جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفر به تسهیلات ۸۰ میلیون تومانی و متقاضیان سایر شهرها به تسهیلات ۶۰ میلیونی دسترسی دارند. سقف این تسهیلات برای زوجین نیز در شهر تهران به ۲۰۰ میلیون تومان,در شهرهای بزرگ ۱۶۰ میلیون تومان و سایر شهرها به ۱۲۰ میلیون تومان افزایش یافت

وام مسکن بانک ملی با بانک تخصصی عامل بخش مسکن چه تفاوتی دارد؟

یکی از تفاوتهای اساسی درزمینه جعاله (وام تعمیرات مسکن ) است.اگرچه برای هردو بانک ، تمامی متقاضیان دریافت وام مسکن، وام جعاله را نیز هم زمان با آن پرداخت می کنند اما وام جعاله ای که از طرف بانک ملی پرداخت می شود ۱۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۳ ساله است درحالیکه این مقدار برای بانک تخصصی عامل بخش مسکن ۲۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۵ ساله است.

آخرین وضعیت اوراق تسهیلات مسکن

بررسی‌ها نشان می‌دهد متوسط قیمت هر برگ اوراق حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن در تاریخ ۱۸ فروردین ۹۹ حدود ۴۷ هزار و ۸۰۰ تومان است در شرایطی که ارزش کل معاملات انجام شده تا این لحظه ۹۷۷ میلیون و ۹۷۰ هزار و ۹۱ ریال و حجم کل معاملات انجام شده ۲,۰۴۴ به ثبت رسیده است.

گران‌ترین اوراق تسهیلات مسکن مربوط به تسه (۹۸۰۴۱) امتیاز تسهیلات مسکن تیر ۹۸ است که قیمت حدودی آن ۵۱ هزار و ۶۰۰ تومان بوده که نسبت به روز گذشته با کاهش قیمت همراه بوده است.

پر معامله‌ترین نماد معاملاتی نیزمربوط به اوراق تسهیلات مسکن (۹۷۰۳) امتیاز تسهیلات مسکن خرداد ۹۷ با قیمت حدودی ۴۸ هزار و ۴۰۰ تومان بوده است.

به نظر می‌رسد با فعالیت دوباره بانک‌ها و افزایش تقاضا برای خرید مسکن قیمت اوراق تسهیلات مسکن نیز روند صعودی پیدا کند.

در حال حاضر تعداد برگه‌های لازم برای دریافت سقف وام ترکیبی مسکن در تهران شامل وام ۲۰۰ میلیون تومانی خرید و وام ۴۰ میلیون تومانی جعاله، ۴۸۰ برگه و برای وام ترکیبی فردی مسکن (۱۴۰ میلیون تومان) ۲۸۰ برگه است که با در نظر گرفتن میانگین قیمتی هر برگه، ۴۸ هزار تومان، برای وام زوجین حدود ۲۳ میلیون تومان باید پرداخت شود.

اعطای ۱۴۰ هزار وام مسکن ملی/پرداخت ۵۰ هزار وام نوسازی بافت فرسوده

به نقل از بانک عامل بخش مسکن، ابوالقاسم رحیمی انارکی با اشاره به سیاست‌های اعتباری بانک در سال جدید که بر محور تأمین نیاز تسهیلاتی عرضه کننده ها و تولیدکنندگان واحدهای مسکونی ارزان قیمت شهری طراحی شده است، اعلام کرد: ما در بانک مسکن برای انجام وظیفه در مسیر تحقق شعار سال جدید که توسط مقام معظم رهبری ارائه شده است، بسته مالی مشخصی را طراحی کرده ایم که جهت و سمت و سوی برنامه‌های بانک در سال ۹۹ را تعیین می‌کند. هدف این بسته اثرگذاری مثبت اقتصادی بر جامعه بخصوص بر بخش مسکن و ساختمان به منظور تحقق جهش تولید خواهد بود.

مدیر عامل بانک مسکن با بیان اینکه بسته جهش تولید طراحی شده در بانک مسکن شامل ۲۲ جزو مهم و کلیدی است، افزود: در گام اول سقف تسهیلات ساخت واحدهای مسکونی در سال ۹۹ را تا ۴۷ درصد نسبت به سال ۹۸ افزایش دادیم با این هدف که تورم ساختمانی برای سازندگانی که اقدام به عرضه واحدهای مسکونی ارزان قیمت برای اقشار هدف می‌کنند با دریافت این تسهیلات بتوانند از پس بخش قابل توجهی از هزینه‌های ساخت و ساز بربیایند.

رحیمی انارکی اولویت اعطای تسهیلات با سقف‌های بالا را شامل حال سازندگان حرفه‌ای و دارای صلاحیت عنوان کرد و گفت: هر چقدر دامنه فعالیت این سازندگان در بازار ساخت و ساز افزایش پیدا کند، کیفیت واحدهای مسکونی و خانه‌هایی که به بازار مسکن و متقاضیان عرضه می‌شود نیز تقویت می‌شود. تسهیلات ساخت همچنین با اولویت پروژه‌هایی که متناسب با الگوی مصرف خانوار (واحدهای کم متراژ) طراحی می‌شود، به سازندگان پرداخت خواهد شد.

به گفته مدیرعامل بانک مسکن، در این بسته یک مشوق برای سازندگانی که از فناوری‌های نوین ساختمانی استفاده می‌کنند در نظر گرفته شده و آن نرخ سود تسهیلات است که یک واحد درصد به آنها تخفیف داده می‌شود.

در بسته مصوب بانک مسکن برای جهش تولید در سال ۹۹، ۱۴۰ هزار فقره تسهیلات برای اجرای طرح اقدام ملی تولید مسکن در نظر گرفته شده است.

محور مهم دیگر این بسته، رونق زایی در پروژه‌های نوسازی و بازآفرینی بافت‌های فرسوده سراسر کشور است. برای این منظور بانک مسکن در سال جدید ۵۰ هزار فقره تسهیلات برای ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده به سازندگان این پروژه‌ها اعطا می‌کند. این تسهیلات بدون نیاز به سپرده گذاری به پروژه‌های تخریب و نوسازی در بافت‌های فرسوده سراسر کشور پرداخت می‌شود.

بانک مسکن بر اساس این بسته، مأموریت خود را برای تحقق شعار سال ۹۹، صرفاً به پروژه‌های مسکن سازی محدوده نکرده است بلکه قصد دارد بخشی از پروژه‌های زیرساختی کشور که توسط وزارت راه و شهرسازی اجرا می‌شود را نیز تأمین مالی کند. برای این منظور ۱۰ هزار میلیارد ریال از طرح‌های زیرساختی این وزارتخانه توسط بانک مسکن و پس از اخذ مجوزهای لازم از مراجع ذیربط تأمین مالی خواهد شد.

مدیر عامل بانک مسکن از افزایش بعضاً تا دو برابری اختیارات مدیریت‌های شعب بانک مسکن در اعطای انواع تسهیلات و خدمات در سال جدید خبر داد که این موضوع باعث کاهش زمان مورد نیاز برای ارائه خدمت به متقاضیان می‌شود و بهره وری اقتصادی را بالا می‌برد.

به گفته رئیس هیأت مدیره بانک مسکن، تداوم عملیات فروش اموال مازاد و تملیکی جهت افزایش توان تسهیلات دهی و استفاده از ظرفیت‌های بازار سرمایه همچون صندوق زمین و ساختمان برای تأمین مالی بخشی از منابع مورد نیاز طرح‌های بزرگ بخش مسکن و ساختمان و همچنین انتشار ۲ هزار میلیارد تومان اوراق رهنی و اوراق بهادار جهت افزایش توان بانک برای تأمین مالی بخش مسکن، سه محور دیگر بسته جدید بانک مسکن است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا