چهره هاسلبریتی ایرانی

کیکاووس یاکیده بازیگر نقش کامران بوریایی در سریال هوش سیاه کیست؟

 کیکاووس یاکیده بازیگر خوش سیما با رنگ صدایی بی نظیر و جذاب است که میان مردم با سریال هوش سیاه در نقش کامران بوریایی یا همان جمشید بوریایی

به شهرت رسید.

کیکاووس یاکیده ۲۰ بهمن ماه سال ۱۳۴۷ در تهران به دنیا آمد ؛ او صدایی جذاب دارد و یکی از مشهور ترین صداهای دوبلوری در ایران می باشد ؛ کیکاووس یاکیده عاشقانه هنر را دوست می دارد.

در هنرهای مجسمه سازی و شعر نیز تبحر دارد، صدایش در لذت نقاشی باب راس و کمیسر و رکس بسیار شنیده شده است.

کیکاووس یاکیده به شاهنامه خوای و ادبیات اصیلی ایرانی علاقه زیادی دارد و نامش نیز برگرفته از اساطیر شاهنامه فردوسی می باشداز پدر بوشهری اصل و مادر تهرانی متولد شد، او هنر را از مقطع دبستان با تئاتر شروع کرد.

پس از سال ها تجربه در تئاتر غیر حرفه ای سال ۱۳۶۹ وقتی ۲۲ ساله بود به پیشنهاد دوستانش در تست دوبله صدا و سیما شرکت کرد و جذب سازمان شد.

صدایش در کارتون بابالنگ دراز در نقش جرویس پندلتون (بابالنگ دراز) شنیده شد و دوبله سریال کمیسر و رکس در نقش کمیسر موزر و کارتون وایکینگ ها معروف ترین کار ایشان بود.

در سال ۱۳۸۰ هم با دوبله صدای نقاش معروف آمریکایی باب راس در سری برنامه لذت نقاشی برای شبکه چهار از خاطره انگیز ترین کارهای وی می باشد .

کیکاووس یکی از بازیگران بی حاشیه ایرانی است و تاکنون عکسی از همسرش در فضای مجازی منتشر نکرده است، او اکنون همراه همسر و پسرش ایلیا در تهران زندگی می کند.

۵ دیدگاه

  1. پسرشون ۱۸،۱۹سال دارن.
    همسرشون بر اساس شایعاتی خانم سحر ضیایی منشی صحنه هستن….

  2. سلام.آقای یاکیده شبیه مهران مدیری هستن.چرا؟؟؟؟چون عکس همسرشون رو نشون نمیدن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا