چهره هاسلبریتی خارجی

همه چیز درباره آرنولد شوارتزنگر قهرمان آهنین سینمای هالیوود

مجله اینترنتی کولاک ، ترجمه: احسان فرشتیان 

 

آرنولد شوارتزنگر قهرمان بدنسازی، که هفت سال قهرمانی در جهان را از آن خود کرد. او علاوه بر ورزش حرفه ای، بازیگر معروف هالیوود، سیاستمدار محبوب مردم و بیزنس من موفقی در آمریکا نیز بوده است.

 آرنولد شوارتزنگر چه کسی است؟

“آرنولد شوارتزنگر” متولد ۳۰ جولای ۱۹۴۷ است. آرنولد در اتریش، در نزدیکی شهری به نام “گراز” به دنیا آمد. به شهرت رسیدن آرنولد ابتدا به عنوان یک بدنساز شروع شد. او با استفاده از فعالیت های ورزشی اش شهرت زیادی کسب کرد. پس از مشهور شدنش، دنیای هالیوود برای بازیگری از او استقبال کرد. این موضوع شهرت او را چندین برابر کرد. آرنولد در سال ۲۰۰۳ وارد دنیای سیاست شده و به عنوان فرماندار در کالیفرنیا شروع به کار کرد. او همچنان در روند کاری و فعالیت در امور سیاسی، جزو شخصیت های محبوب شناخته شد. محبوبیت او در حدی بود که در یک دوره به عنوان محبوب ترین سیاستمدار سال انتخاب شد. او سپس در سال ۲۰۱۲ از سیاست، به عرصه هنر بازگشت.

آرنولد شوارتزنگر” در کنار “ژان کلود ون دام”، “بروس ویلیس” و “سیلوستر استالونه”، در فیلم بی مصرف ‌های ۲ یا به عبارتی (The Expendables2) نقش آفرینی کرد. این فیلم در مدت بسیار کمی جزو فیلم های برتر انتخاب شد و در صدر گیشه های پرفروش قرار گرفت. فیلم “بی مصرف های ۲” در عرض یک هفته  حدود ۲۶ میلیون دلار فروش داشته است. زندگی شخصی “آرنولد” به گفته خودش بسیار دشوار بوده و او برای فرار از مشکلات خانه و خانواده به عرصه هنر روی آورد. پدر آرنولد شوارتزنگر که “گوستاو” نام داشت رئیس پلیس و عضو سابق “نازی” بود. پدر او به الکل اعتیاد داشته و رویاهای آرنولد برای کسب موفقیت و به دست آوردن شهرت به عنوان یک قهرمان بدنساز را مسخره می کرد.

آرنولد شوارتزنگر” در ۱۴ سالگی توسط مربی فوتبالش به باشگاه بدنسازی برده شد و از ۱۵ سالگی این رشته را به صورت حرفه ای انتخاب کرد. در ۱۸ سالگی همزمان در دوره خدمت سربازی در ارتش برنده خوش‌ هیکل ترین بدنساز اروپا شد. او دو سال بعد در ۲۰ سالگی برنده مسابقات بدنسازی و همچنین قهرمان بدنسازی جهان شد. آرنولد در سال ۱۹۶۸ وقتی ۲۱ ساله بود به آمریکا رفت و زیر نظر “جو ویدر”، بدنساز مشهور تعلیم دید و تعلیمات بدنسازی خود را پرورش داد. “آرنولد شوارتزنگر” در ۲۳ سالگی برای اولین بار برنده عنوان پر افتخار “مستر المیپا” شد. آرنولد هفت سال به طور ممتد عنوان قهرمانی را از آن خود کرده بود. ورود آرنولد برای اولین بار به دنیای بازیگری در سال ۱۹۷۰ بود.

آرنولد با پیشنهاد دوستانش زمانی که تنها ۲۳ سال داشت فیلمی با عنوان “هرکول” را در نیویورک بازی کرد‌. نام او در تیتراژ فیلم “استرانگ” درج شد. او در چهارمین فیلم خود، در سال ۱۹۷۶ با عنوان فیلم “گرسنه بمان” جایزه طلایی را دریافت کرد. اما شهرت جهانی او با فیلم “ترمیناتور” در سال ۱۹۴۸ به اوج رسید. وی در آن سال ۳۷ سال داشت. آرنولد زندگی عاشقانه بسیار پیچیده ایی داشت. او در سال ۱۹۶۹ وقتی ۲۲ ساله بود با “اوتلند” که یک معلم زبان انگلیسی بود وارد رابطه عاشقانه شد. اما زندگی این دو در سال ۱۹۴۷ بعد از ۵ سال، به جدایی ختم شد‌‌‌. سپس او در ۳۹ سالگی با زنی به نام “ماریا شریور” که شغل او روزنامه نویسی بود و خواهرزاده “جان اف کندی”، رئیس جمهور سابق آمریکا، ازدواج کرد. حاصل این ازدواج ۴ فرزند بوده است.

آرنولد در سال ۲۰۱۱ به طور رسمی اعلام کرد که حدوده ۱۰ سال پیش با خدمتکار خانه خود وارد رابطه شده و از او یک فرزند ۱۰ ساله دارد. این موضوع به عنوان یک رسوایی برای آرنولد رسانه ای شد. همسر وی پس از شنیدن این موضوع درخواست طلاق داد ولی در دادگاه طبق یک بیانیه توافقی تصمیم گرفته شد که برای آینده فرزندانشان چند سال دست نگه دارند. سپس همسر آرنولد در سال ۲۰۱۷ به طور رسمی از همسرش جدا شد و طلاق گرفت. آرنولد در عرصه اقتصادی نیز استعدادهای جالبی داشت. او به همراه دوست صمیمی خود که “فرانکو کلمبو” نام داشت و او هم نیز بدنساز بود، یک شرکت ساختمانی تحت عنوان فروش آهک تاسیس کرد که پس از زلزله سال ۱۹۷۱ این شرکت به سود دهی بسیار بالایی رسید. سرانجام ان دو دست به فروش لوازم بدنسازی زدند.

اموال آرنولد شوارتزنگر ۴۰۰ میلیون دلار بوده است. اما پس از مدتی بخشی از این ثروت بخاطر طلاق بین او و همسر سابقش “ماریا شریور” تقسیم شد. آرنولد در سال ۲۰۱۷ در سن ۷۰ سالگی وارد یک رابطه جدید با زنی به نام “هیرمیلیگان” شد. آرنولد شوارتزنگر در سال۲۰۱۲ زندگی نامه خود را تحت عنوان ،یاد آوری مطلق، منتشر کرد. او علاوه بر این چندین کتاب در زمینه بدنسازی نوشته است که به عنوان دایره المعارف بدنسازی در بسیاری از مراکز تحصیلی و مرتبط به این رشته تدریس می شود.

منابع: biographyonline / greatestphysiques

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا