اجتماعیاخبار داغ

واکنش آموزش و پرورش به ماجرای قتل رومینا اشرفی چه بود؟

در این مطلب از مجله کولاک، توضیحاتی درباره واکنش آموزش و پرورش به ماجرای قتل رومینا اشرفی توسط پدر خود خواهیم داشت! با ما همراه باشید. مسعود شکوهی ، مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب ‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش در واکنش به قتل رومینا اشرفی ، دختر ۱۴ ساله تالشی توضیحاتی درباره اقداماتی که آموزش و پرورش برای جلوگیری از چنین آسیب‌ هایی انجام می ‌دهد، ارائه داد!

واکنش آموزش و پرورش به ماجرای قتل رومینا اشرفی

مسعود شکوهی ، مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب ‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش در این باره گفت:

این اتفاق باعث تاسف شد و فضای عمومی را جریحه دار کرد. آموزش و پرورش کارهای متعددی را در این راستا انجام می‌ دهد. آزمون ‌های سلامت روان را برگزار می کنیم و همه هفتم و هشتمی ها و در واقع بیش از ۲ میلیون دانش آموز در آن شرکت می ‌کنند.

نقشه خطرپذیری مدارس را آماده و گزارش ‌ها و اخطارهای لازم را به مراجع مربوط داده‌ ایم و موارد اورژانسی را مشخص و درصد سلامت روانی اجتماعی و فردی را در دست داریم. مهم ترین سامانه ما نماد یا نظام مراقبت اجتماعی است و همه دانش آموزان در این سامانه دارای پروفایل هستند و رصد می شوند. در حوزه روانی و رفتاری هم نیمرخ دانش آموزان و هم نقشه خطرپذیری را در اختیار منطقه و استان قرار می ‌دهیم اما قطعا کافی نیست.

مسعود شکوهی ، مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب ‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش در برنامه تلویزیونی ” پرسشگر ” با بیان اینکه اعتباری ۶۸۰۰ میلیونی برای پیشگیری از آسیب‌ های اجتماعی ۱۵ میلیون دانش آموز در اختیار داریم و حتی امکان آموزش ‌های توانمندسازی هم به طور کامل وجود ندارد گفت:

این بودجه عملا هیچ است. امکان اجرای بسیاری برنامه‌ های پیش بینی شده فراهم نشده است اما با همه اینها در حوزه مسئولیت خودمان تلاش کرده ‌ایم.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا