اخبار داغ

وضعیت زیارت حضرت معصومه و جمکران بعد از کرونا در قم

بعد از فوت دو نفر در قم به دلیل ابتلا به ویروس کرونا بسیاری پیگیر وضعیت زیارت حضرت معصومه و جمکران بعد از کرونا در قم هستند. در همین خصوص رییس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت گفت: پیشنهاد محدود کردن موقت رفت و آمد به حرم مطهر حضرت معصومه(س)، مسجد جمکران و سایر اماکن زیارتی در شهر قم، ارائه شده است.

زیارت حضرت معصومه و جمکران بعد از کرونا
زیارت حضرت معصومه و جمکران بعد از کرونا

کیانوش جهانپور گفت: با دستور وزیر بهداشت، مرخصی تمامی روسا و معاونین دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور تا اطلاع ثانوی لغو و مقرر شد که تمامی ماموریت‌های خارج از کشور نیز از دستور کار خارج شود.

جهانپور اضافه کرد: پیشنهاد محدود کردن موقت رفت و آمد به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)، مسجد جمکران و سایر اماکن زیارتی و محل تجمع در شهر قم، ارائه شده و امیدواریم که با پیگیری و ابلاغ استانداری قم، این موضوع عملیاتی شود.

وی تاکید کرد: توصیه وزارت بهداشت، لغو اردوهای سیاحتی و زیارتی دانشجویی و دانش‌آموزی و همچنین لغو تمامی سمینارها و همایش‌ها در شهر قم تا اطلاع ثانوی است و این موضوع به اطلاع نهادهای ذیربط رسیده است.

همچنین مدیریت روابط عمومی و تبلیغات آستان مقدس حضرت معصومه(س) به دنبال انتشار برخی از شایعات به ویژه تصویری که نشان از قرار دادن میله‌هایی در جوار مضجع شریف است طی جوابیه‌ای مطرح کرد: ضریح مطهر همواره و در برخی از شب‌ها ضد عفونی می‌شود که در این ایام برای رعایت بیشتر بهداشت عمومی تعداد آن افزایش یافته است.

در ادامه این جوابیه آمده است: امروز نیز گرد ضریح مطهر به شکل موقت میله‌هایی قرار داده شد تا خادمان بارگاه حضرت، ضریح مطهر را ضد عفونی کنند و اکنون زائران به صورت عادی در حال زیارت ضریح هستند.

در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است: اکنون نیز بخش‌های مختلف همچنان بدون هیچ مشکل و وقفه‌ای به صورت عادی درحال خدمت‌رسانی به زائران هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا