کلیپ داغ

ویدیویی از کودک بلوچی در سیل سیستان و بلوچستان و درخواست کمک وی از مسئولین

در این مطلب، ویدیویی از کودک بلوچی در سیل سیستان و بلوچستان و درخواست کمک وی از مسئولین را خواهیم دید! با ما همراه باشید. بخش وسیعی از استان سیستان و بلوچستان را سیل در بر گرفته است و براساس گزارش ها، ارتباطات در برخی از منطقه ها قطع شده است! در شهر جاسک نیز به دلیل احتمال بروز سیل، چهار روستا تخلیه شده است. بر اثر بارندگی‌ های چند روز اخیر در سیستان و بلوچستان رودخانه‌ های فصلی طغیان کردند و تعدادی از راه‌ های ارتباطی مسدود و منازل شماری از مردم در ۱۳ شهرستان در جنوب استان دچار آبگرفتگی شد. این کودک بلوچی در سیل سیستان و بلوچستان با لهجه بلوچی می گوید: ” بیایید خونه های مارو نگاه کنید! داریم از سردی میمیریم. ما گناه داریم؛ بارون خونه هامونو خراب کرده! “

رسول راشکی ، مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان افزود: تاکنون به یک هزار و ۱۷۳ فرد آسیب دیده از سیلاب در قالب ۲۸۵ خانواده در ۲۷ روستا در سطح استان توسط جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان امداد رسانی انجام شده است. وی ادامه داد: نیروهای امدادی هلال احمر علاوه بر اسکان مردم درگیر طی این مدت ۲۷۳ تخته پتو، ۱۴۲ تخته موکت، ۸۰ دستگاه چادر و مقادیری نایلون و مواد غذایی بین افراد آسیب دیده در سطح استان سیستان و بلوچستان توزیع کردند.

رسول راشکی درباره خبر سیل وحشتناک در سیستان و بلوچستان و با اشاره به اینکه تاکنون ساکنان ۶ روستا گرفتار در سیلاب در شهرستان کنارک تخلیه و به مناطق امن منتقل شده‌ اند، تصریح کرد: همچنین مأموران هلال احمر تاکنون جان ۲۱ نفر از گرفتاران در طغیان رودخانه‌های محلی را نجات داده‌اند و ۸ خودروی گرفتار در سیلاب را نیز رها کردند.

سیستان و بلوچستان را دریابیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا