کلیپ داغ

ویدیوی توضیحات مسعود کیمیایی درباره انصراف وی از حضور در جشنواره فجر

مسعود کیمیایی ، فیلم‌ ساز، رمان‌ نویس و شاعر از حضور در جشنواره فجر انصراف داد! وی در این باره چنین گفت: ” این به دلیل تسلیتی است که به این همه آدم دارم! ” در حالی که فیلم ” خون شد ” به کارگردانی مسعود کیمیایی برای حضور در بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر انتخاب شده است، این کارگردان شب گذشته با انتشار ویدیویی از این جشنواره انصراف داد!

مسعود کیمیایی در این باره گفت: ” من امسال فیلمی ساختم به نام خون شد که در جشنواره فجر هست. من هیچ وقت اهل جشنواره نبودم و سمت و سویم همیشه مردم هستند و نگاه می کنم می بینیم که مردم روزگار سختی را می گذرانند و روزی نیست که خبرهای بد نشنویم. دلم نمی‌خواهد فیلمم در جشنواره فجر نشان داده بشود به دلیل تسلیتی که به این همه آدم دارم. مردمی که مسافر بودند. “

مسعود کیمیایی بعد از داریوش مهرجویی که ” فیلم لامینور ” را در جشنواره فیم فجر شرکت نداد، دومین فیلمساز موج نوی سینمای ایران است که این تصمیم را می‌ گیرد! کیمیایی از چهره‌ های برجسته سینمای ایران به‌ شمار می‌ رود و از چهره‌ های اصلی موج‌ نوی سینمای ایران است. وی را کارگردانی مؤلف و مؤثر دانسته‌ اند که در شکل‌ گیری بدنه ی اصلی سینما در ایران نقشی محوری داشته‌ است! کیمیایی همچنین معروف به استاد قهرمان سازی در سینمای ایران است!

کیمیایی در سال ۱۹۹۱ میلادی برای فیلم ” دندان مار ” نامزد جایزه خرس طلایی جشنواره فیلم برلین شد و جایزه ویژه هیئت داوران جشنواره فیلم برلین نیز به او رسید. همچنین در سال ۱۳۸۹ شمسی برای فیلم ” جرم ” سیمرغ بلورین بهترین فیلم را از جشنواره فیلم فجر گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا