سلامت

کدام شامپو و نرم کننده برای کدام جنس مو مناسب است؟

ممکن است هنگام خرید شامپو و نرم کننده مو با مشکل مواجه شوید، چرا که در حال حاضر صدها برند ایرانی و خارجی شامپو و نرم کننده در فروشگاه‌های آنلاین و آفلاین به فروش می‌رسد و هر روز تبلیغات شامپو و نرم کننده یا کاندیشنر در رسانه‌های عمومی و شبکه‌های اجتماعی بیشتر می‌شود.

به نظر شما یک برند شناخته شده می‌تواند تمام نیاز موهای شما را برآورده و موهایتان را به درستی تغذیه کند؟

با این حال توجه داشته باشید که ژن در پُر بودن موها بی‌تاثیر نیست. افرادی که مادر و پدر یا مادربزرگ و پدربزرگی با موهای پُر پشت دارند، ممکن است موهای پُرتری داشته باشند.

اگر از ریزش بی‌رویه موهایتان رنج می‌برید، باید با یک متخصص پوست و مو مشورت کنید. چرا که ممکن است ریزش و کم‌پشتی موهایتان از کمبود ویتامین یا آهن باشد که باید طبق آزمایشاتی بررسی شود یا ممکن است ریزش موهایتان ارثی باشد.

بسیاری از مردم بی‌آنکه به جنس موهایشان توجه کنند، چشم بسته یک شامپو از فروشگاه تهیه می‌کنند. این کار ممکن است به ریشه موهایتان آسیب جدی وارد کند. برای مثال اگر موهایتان چرب است و بی‌توجه از شامپوی موهای خشک استفاده می‌کنید، ممکن است دچار ریزش مو شوید و ریشه موهایتان سست شود.

۱٫ شامپوی مناسب موهای معمولی:

افرادی که موهای معمولی دارند، چربی موهایشان به مقدار کافی است. شما می‌توانید از شامپوهای مخصوص موهای معمولی که میزان نرم کننده متوسطی دارد، استفاده کنید تا به ریشه موهایتان آسیب وارد نشود. با این حال توصیه می‌کنیم برای سلامت بیشتر موهایتان از ماسک مو نیز بهره‌مند شوید.

۲٫ شامپوی مناسب موهای چرب:

بسیاری از افرادی که موهای چرب و روغنی دارند، مجبور هستند برای زیبایی و سلامت موهایشان روزی یک یا دوبار موهایشان را بشویند که کار ساده‌ای به نظر نمی‌رسد. در این صورت باید خرید شامپو را در لیست خود قرار دهید که چربی سر را کنترل کند، چرا که چربی ریشه، باعث ریزش مو می‌شود.

از شامپوهایی که حاوی نرم‌ کننده و آبرسان هستند، استفاده نکنید. این شامپوها چربی سرتان را افزایش می‌دهند و در نتیجه موهایتان چرب‌ و روغنی‌تر از همیشه به نظر می‌رسد. شامپویی مناسب موهایتان است که موهایتان را حجم بدهد یا مخصوص موهای صاف باشد تا چربی سرتان نیز کنترل شود.

۳٫ شامپوی مناسب موهای خشک و شکننده:

معمولا موهای خشک، در معرض آسیب و شکنندگی هستند. در این صورت توصیه می‌کنیم از مصرف شامپوهای حجم‌دهنده و مخصوص موهای چرب خودداری کنید. علاوه بر این، سولفات باعث خشک‌تر شدن موهایتان می‌شود که باید پیش از خرید شامپو مناسب موی خشک، به ترکیبات شامپو توجه کنید.

شامپوی آبرسان، کِرِمی و حاوی نرم کننده، از جمله شامپوهای مناسب موی خشک و شکننده است. ترکیب درخت چای نیز به احیای موهای آسیب‌دیده کمک بسزایی می‌کند.

خرید نرم کننده مو مناسب جنس موهایتان

کاربرد نرم کننده برای نرم و درخشان کردن مو است. هیچ گاه نرم کننده را به ریشه موهایتان نزنید، چرا که ریشه مو را سُست می‌کند و باعث ریزش موهایتان می‌شود. از این رو نرم کننده را تنها برای ساقه و نوک موهایتان استفاده کنید تا موهای خوش حالت و زیبایی داشته باشید. معمولا نرم کننده یا کاندیشنر مو را پس از شامپو به موها می‌زنند تا موها آبرسانی و تقویت شود. با این حال پیش از خرید کاندیشنر مناسب موهایتان باید نکاتی را به یاد داشته باشید.

۱٫ پیش از خرید نرم کننده مو، به ترکیبات توجه کنید:

اگرچه موهای آسیب دیده نیاز به مراقبت‌های ویژه دارد، با این حال یک نرم کننده مو مناسب در درخشش و زیبایی موهایتان تاثیر بسزایی دارد. یک کاندیشنر مو استاندارد حاوی آمینواسید، ویتامین و مواد معدنی است تا موهایتان را مغذی و تقویت کند.

۲٫ از نرم کننده مو به صورت مداوم استفاده کنید:

زمانی موهای نرم و درخشان خواهید داشت که به طور مرتب از نرم کننده مناسب مویتان استفاده کنید. توصیه می‌کنیم هفته‌ای یک بار به موهایتان نرم کننده بزنید و پیش از استفاده به راهنمای روی بسته‌بندی توجه کنید. بعضی از کاندیشنرها به آبکشی نیاز دارند و برخی دیگر نیازی به آبکشی مو ندارند.

۳٫ به جنس مویتان توجه کنید:

پیش از خرید نرم کننده مو، همانند شامپو به جنس مویتان توجه کنید. در صورتی که موهایتان چرب و روغنی است، از نرم کننده که حاوی ترکیبات نرم‌کننده و آبرسان است، پرهیز کنید تا دچار ریزش مو نشوید.

اگر موهایتان خشک و شکننده است، از کاندیشنری که موهایتان را حجم می‌دهد و حاوی روغن کمی است، استفاده نکنید. این نوع کاندیشنرها میزان روغن کف سرتان را کاهش می‌دهند و ریشه موهایتان خشک و شکننده‌تر می‌شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا