چهره هاسلبریتی ایرانی

کدام هنرمندان از جشنواره فجر ۹۸ انصراف دادند؟ + اسامی و جزئیات ماجرا

کدام هنرمندان از جشنواره فجر ۹۸ انصراف دادند ؟ بعد از اعلام سرنگونی هواپیمای مسافربری اوکراینی توسط پدافند و اخبار کذب و دروغی که از رسانه های رسمی مثل تلویزیون و خبرگزاری های دولتی مبنی بر نقص فنی هواپیما منتشر می شد، خشم بسیاری جامعه را فرا گرفت. در همدردی با خانواده کشته‌شدگان پرواز ۷۵۲  اوکراینی و اعتراض به عملکرد مسئولان، برخی از هنرمندان از حضور در جشنواره فجر ۹۸ انصراف دادند. موج اعتراضی هنرمندان البته به جشنواره فیلم فجر ختم نشده و سه جشنواره مهم دیگر یعنی تجسمی، موسیقی و تئاتر نیز شاهد کناره گیری و انصراف بوده است.

کدام هنرمندان از جشنواره فجر ۹۸ انصراف دادند
کدام هنرمندان از جشنواره فجر ۹۸ انصراف دادند

موج اعتراضی با انصراف چهره‌های به‌نامی همچون مسعود کیمیایی آغاز شد. کیوان ساکت آهنگساز، نوازندهٔ برجسته تار و سه‌تار نیز، دیگر چهره هنری بود که از حضور جشنواره انصراف داد. کیوان ساکت با انتشار متنی در صفحه اینستاگرام خود از حضور در جشنواره‌های هنری فجر انصراف داد.

وی نوشت:
من به نشانه ی همدلی با مردم داغدار و ستم دیده سرزمین ام، امسال در هیچ یک از “جشنواره های هنری فجر” حضور نخواهم داشت.
نه به عنوان هنرمند شرکت کننده، نه در مقام داور یا کارشناس مدعو و نه در نقش مخاطب و بیننده هیچ یک از آثار.

همچنین سازندگان فیلم مستند کامی به تهیه‌کنندگی پیمان قاسم‌خانی و کارگردانی میترا ابراهیمی از شرکت در جشنواره فیلم فجر انصراف دادند. فیلم مستند کامی به تهیه‌کنندگی پیمان قاسم خانی و کارگردانی میترا ابراهیمی ساخته شده است.

 آرش دادگر، کارگردان نمایش «مکبث» و سرپرست گروه تئاتر کوانتوم از حضور در سی و هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر انصراف داد. آرش دادگر در صفحه اینستاگرام خود از انصرافش مبنی بر حضور در سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر خبر داد.

او در صفحه اینستاگرام خود نوشته است: «این‌جانب آرش دادگر، کارگردان نمایش «مکبث» و سرپرست گروه تئاتر کوانتوم انصراف خود را از اجرای این نمایش در سی و هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر اعلام می‌کنم.»

همچنین سه گروه نمایشی مشتمل بر صد هنرمند مشهدی از حضور در سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر انصراف دادند. گروه‌های «آدیداس»، «جانی سکیکی» و «خدای جنگ» که از مشهد به سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر راه یافته بودند، در ابراز هم‌دردی با مردم داغ‌دیده ایران در پی ماجرای سقوط هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ از حضور در این جشنواره انصراف دادند.

هم‌زمان با اعلام انصراف این هنرمندان، دبیران و داوران بخش‌های مختلف جشنواره هنرهای تجسمی فجر نیز از همکاری با این جشنواره انصراف دادند.

در بیانیه هیئت داوران بخش عکس جشنواره تجسمی فجر آمده است: «ضمن تشکر از عکاسان شرکت‌کننده، تأثر و همدلی عمیق خود را با مردم داغدار ایران اعلام می‌کنیم، چرا که همواره و در هر شرایطی مسائل انسانی بر فعالیت‌های هنری ارجحیت دارد.»

وب‌ سایت کافه سینما نیز که در سال‌های اخیر اخبار جشنواره فجر را پوشش می‌داد در بیانیه‌ای ضمن ابراز تسلیت، اعلام کرد که در جشنواره امسال و سالن رسانه‌هایش حضور پیدا نمی‌کند. البته کافه سینما دلیل این انصراف را شیوه تصمیم‌گیری و مسیر حرکت جشنواره فجر عنوان کرده است.

همچنین چهره هایی مانند شهرام ناظری، علیرضا قربانی، رخشان بنی اعتماد، پیمان معادی، نوید محمدزاده، فاطمه معتمد آریا، صابر ابر و… طی روزهای اخیر از حضور در جشنواره انصراف دادند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا