سلامت

کرونای پیشرفته در ایران واقعیت دارد؟

در خصوص کرونای پیشرفته در ایران شایعات زیادی در برخی محافل و فضای مجازی وجود دارد. همچنین درباره علت و منشاء ویروس کرونا در جهان، روایت‌های متفاوتی مطرح شده است؛ از توطئه آمریکا علیه چین در بحبوحه‌ی جنگ تجاری با این کشور تا سوپ خفاش و… هنوز علت اصلی بروز این بیماری مشخص نشده است. اما این یادداشت موجز به کرونای ایرانی! پرداخته است.

کرونای پیشرفته در ایران
کرونای پیشرفته در ایران

ابتدا باید توجه داشت که بر اساس نتایج پژوهش ها کرونا یک مجموعه بیماری است که شامل سرما خوردگی، آنفولانزا، سارس، کووید۹۹ و… می شود. آنچه در برخی از کشورها از جمله ایران شیوع پیدا کرده کووید ۹۹ است. این ویروس از چین منتقل شده و چنانچه در روزهای اول با جدیدت با آن برخورد شود کاملا قابل درمان است.

اگرچه باید بیماری کروناویروس را جدی گرفت ولی با خونسردی و شناخت کامل از این بیماری به مقابله با آن پرداخت. جامعه پزشکی بر این باور اصرار دارد که این بیماری در صورت مراقبت و رعایت‌ نکات بهداشتی به راحتی قابل کنترل بوده و درصد کشندگی آن بسیار کمتر از آنفلونزای H۱N۱ – که هرساله در فصل سرما با آن مواجه هستیم- است. البته این واقعیت غیرقابل انکار است که قدرت انتشار و پخش آن بسیار بیشتر از H۱N۱ است، اما این موضوع نیز با رعایت نکات بهداشتی و توصیه پزشکان، قابل کنترل است.

در حالی از آمار کشته های کرونا در آسیا و برخی از کشورهای این قاره از جمله ایران در برخی رسانه ها یاد می شود درحالیکه براساس آمار، کشور آمریکا تاکنون به دلیل بیماری H۱N۱ بیشتر از ۸۵۰۰ نفر فوتی داشته است؛ یعنی ۴ برابر بیشتر از کل قربانیان بیماریکرونا؛ اما هیچ یک ار رسانه‌های مدعی درباره آن خبری منتشر نکرده‌اند. در کشور ایتالیا بیش از ۲۰۰ بیمار مبتلا به کرونا شده و چندین فوتی داشته، اما این‌گونه اخبار هم از سوی رسانه‌ نظام سلطه بایکوت شده است!

آیا باورپذیر است، که کشورهای پرجمعیت و همسایه چین از جمله مغولستان، افغانستان، پاکستان، هند، ویتنام و… که از قضا هم سطح مراودات تجاری و ترددی بیشتری با چین نسبت به ایران دارند و هم از سطح بهداشت پایین‌تری نسبت به کشور ایران برخوردار هستند، هنوز درگیر این ویروس نشده باشند!؟

“کرونای ایرانی” به عبارتی، روایت برخی افراد و گروه‌هایی است که قریب به اتفاق آن‌ها در آمریکا و کشورهای اروپایی گذر عمر می‌کنند و با دلارهای آغتشه به خون و سفره مردم ایران خود را استرلیزه کرده‌اند و آنچنان از کروناویروس غول ساخته‌اند که گویی مبداء و منشاء این بیماری کشور ایران بوده و هیچ راه مقابله و نجاتی در برابر آن نیست!

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا