گفتگو

گفتگو با امیر صدهزاری و فریبا طالبی زوج دوست داشتنی سریال دخترم نرگس + عکس

گفتگو با امیر صدهزاری و فریبا طالبی زوج دوست داشتنی سریال دخترم نرگس به همراه عکس  و بیوگرافی همچنین اطلاعات تکمیلی در همین مطلب. فریبا طالبی، متولد چهار اردیبهشت هزار و سیصد و شصت و چهار در مشهد، بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر، فارغ التحصیل لیسانس سینما گرایش بازیگری از دانشگاه هنر است. در کارنامه هنری او می توان به مجموعه های «ستایش»، «پادری»، «کیمیا»، «فاصله ها»، «رهایی»، «وارش» و فیلم های «زیر یک سقف»، «رفت»، «بن بست»، «راه بهشت» و «اتوبوس»  اشاره کرد.

گفتگو با امیر صدهزاری و فریبا طالبی
گفتگو با امیر صدهزاری و فریبا طالبی

امیرصدهزاری، متولد یازده آبان هزار و سیصد و شصت و دو در تهران، فارغ التحصیل رشته بازیگری از دانشگاه سوره، بازیگر تئاتر، تلویزیون، طراح صحنه و لباس است و از فعالیت های هنری اش می توان از نمایش های «تاجر ونیزی»، «خرده جنایت های زن و شوهری»، «خشم و هیاهو»، «اساطیر شاهنامه»، «مشروطیت» و «کورنگاه» نام برد.

 

گفتگو: عباسعلی اسکتی
عکس: فائزه سلیمیان

*این سریال چه حرفی برای گفتن داشت و چه شد بازی در آن را پذیرفتید؟

فریبا طالبی: من فیلمنامه را خواندم و خیلی برای من جذاب بود. دوست داشتم وارد مذاکره شوم و این نقش را قبول کنم.

امیر صدهزاری: کلیت فیلمنامه معضلات اجتماعی و به روز بود و اینکه نقش برای من جذاب بود. وقتی پیشنهاد شد و دیدم یک نقش خاکستری است، خیلی دوست داشتم این کاراکتر را بازی کنم.

*قرنطینه را چقدر رعایت کرده اید؟

امیر صدهزاری: قرنطینه را با توجه به شرایط رعایت کرده ایم. ما بیشتر مشغول طراحی لباس و در محیط خودمان درگیر طراحی و دوخت و دوز بوده ایم.

فریبا طالبی: قرنطینه تاثیر زیادی در روال زندگی ما نداشت، چون ما قبل از این هم داشتیم همان مسیر را می رفتیم. فضای طراحی فضایی نیست که خیلی درگیر معاشرت با آدم ها شویم و زمانی بود که داشتیم پروژه های خودمان را انجام می دادیم.

*طراحی لباس سریال دخترم نرگس یا طراحی های شخصی؟

فریبا طالبی: طراحی برای مزون خودمان بود. اصولا دوست داریم فضا کژوآل باشد، پس می رویم سراغ سبک های مدرن و سبک کژوآل. قبلا در این سبک، طراحی خانم ها و آقایان جدا بود، ولی الان «ست» می دوزیم. مخصوصا زوج های جوان این سبک کار را خیلی دوست دارند و خیلی سراغ ما می آیند. دوست دارند برای عروسی و مراسم هایشان ست بپوشند و ما هم در این مسیر جلو می رویم.

*کرونا تاثیری روی حرفه طراحی لباس شما گذاشته است؟

فریبا طالبی: نه، ما نوع نگاهمان را عوض کرده ایم و برای ما اتفاقی نیفتاده که بخواهیم ناراحت آن باشیم.

امیر صدهزاری: قطعا چنین شرایطی در هر بیزنسی تاثیر می گذارد، اما برای ما فروش آنلاین و غیر حضوری بیشتر شده است.

*چگونه برای بازی در این سریال انتخاب شده اید؟

فریبا طالبی: اول امیر را انتخاب کرده بودند و بعد چون من و بازیگر نقش نرگس شباهت چشم و ابرو داشتیم، به من هم پیشنهاد دادند. اینگونه نبود که امیر برود و بگوید فریبا هم باشد. آمدند به من گفتند شما هم می خواهید فیلمنامه را بخوانید و قرارداد بنویسیم؟

امیر صدهزاری: دوست قدیمی ما، محمد رحمانیان، مدیر برنامه ریزی این پروژه بود. ایشان من را به آقای پیران، کارگردان کار، پیشنهاد دادند و تایید شد. در مرحله اول من رفتم و قراردادم بستم و در مرحله بعد برای نقش مرضیه گفتند چقدر خوب که شما هستید و می توانیم خانم طالبی را هم پیشنهاد بدهیم.

*از آشنایی تان صحبت کنید.

فریبا طالبی: فکر می کنم آشنایی ما یک مصاحبه کامل شود. این آشنایی به شکلی بود که من به پروژه ای دعوت شده بودم و نمی خواستم بروم. مدیر تولید این پروژه دائم اصرار می کرد که حتما حضور داشته باشم و بالاخره رفتم. در ورودی که باز شد و کارگردان آمد گفت سلام، امیر رد شد و من با نگاه تعقیبش کردم و پرسیدم این آقا چه کسی است؟ کارگردان، فیلمنامه را توضیح می داد و من همه حواسم این بود که آن شخص چه کسی بود؟ مدیر تولید گفت اگه تمایل دارید قراداد را بنویسیم و من گفتم برگه قراردادتان کجاست؟ امضا کردم و گفتم هرچقدر می خواهید دستمزد بنویسید، فقط من بدانم آن آقا چه کسی بود! بعد فهمیدم امیر، طراح لباس و صحنه آن کار است.

*شما این علاقه را حس کردید؟

امیر صدهزاری: نه! من درگیر پیش تولید بودم و خیلی به این قضایا توجه نکردم.

*سریال شما در نظرسنجی سازمان، رتبه اول را دارد. چه دلایلی باعث این استقبال شده است؟

امیر صدهزاری: چون متاسفانه سریال های دیگر را ندیده ام، نمی توانم در مورد آنها نظر بدهم، ولی به نظر من این سریال هر چقدر جلوتر رفتیم، جذابتر شد.

فریبا طالبی: چون درام اجتماعی بود، خانواده ای بود که تیپ جوان در آن حضور داشت و البته حضور آقای پاک نیت هم بی تاثیر نیست. ایشان خیلی محبوب هستند و شاید پنجاه درصد مردم نخواهند قصه را دنبال کنند، ولی بخواهند محمود پاک نیت را ببینند.

امیر صدهزاری: به هر حال شبکه یک، شبکه پرمخاطبی است و ببینده خودش را دارد و این سریال هم کاری بود که بین مخاطبان جا افتاد.

*در میان فیلم های ایرانی نقشی بوده که دوست داشته باشید شما آن را بازی کنید؟

فریبا طالبی: امیر نویسنده است و کلی داستان، فیلمنامه و نمایشنامه می نویسد. اخیرا هم دارد نمایشنامه ای را به مرحله اجرا می رساند که در این نمایشنامه یکسری شیطنت هایی کرده و نقش های مختلف را بازی می کند. من دوست داشتم جای ترانه علیدوستی در سریال شهرزاد باشم، چون می دانم توانایی اش را دارم و به همان اندازه می توانستم جلو بروم. دوست داشتم به جای نگار جواهریان در فیلم هایی که بازی کرده، بازی کنم، چون فضای بازی اش را دوست دارم و یکی از آرزوهایم این است که با آقای فتحی کار کنم.

امیر صدهزاری: موضوعی که فریبا به آن اشاره کرد، اتود اولیه اش را سال هشتاد و یک سر کلاس استاد داریوش ارجمند  در دانشگاه سوره زده ام و با تشویق ایشان و استاد آتیلا پسیانی همان موقع بسته شد، اینبار می خواهم آن را در قالب فضای اینستاگرام بازی کنم.

*دوستان صمیمی شما هنری هستند؟

امیر صدهزاری: هم هستند و هم نیستند! کسری ذوالفقاری از دوستان قدیمی من است که خیلی با هم صمیمی هستیم، الهام طهموری و همسرش حامد، شهره لرستانی و آقای احمد کاوری هم از دوستان ما هستند.

فریبا طالبی: ما دوست صمیمی نداریم. دوست صمیمی من امیر است و دوست صمیمی امیر من هستم. معاشرت داریم با سمیرا حسینی، متین ستوده، الهام طهموری که کم و بیش همیدگر را می بینیم.

*ازدواج برای هنرمندان سخت تر است؟

امیر صدهزاری: برای من که راحت بود.

فریبا طالبی: من هم دیدم جهیزیه ام کامل است، پسر هم آماده است و فقط من کم هستم. از شوخی گذشته، سخت نیست و باید ببینیم نگاه شما به ازدواج چگونه است.

امیر صدهزاری: اگر بخواهید کلی نگاه کنید، شاید سخت به نظر بیاید، ولی برای ما خیلی راحت بود.

فریبا طالبی: من ازدواج کردم که درست تر پیشرفت کنم، یعنی با خیال راحت دغدغه ام را برای پیشرفت بگذارم. دیگر دغدغه ام این نباشد دنبال شوهر بگردم، شوهر پیدا کرده ام و حالا می توانم دنبال آرزوهایم بروم.

گفتگو با امیر صدهزاری و فریبا طالبی
گفتگو با امیر صدهزاری و فریبا طالبی

*نظر مخاطبانتان چقدر برای شما اهمیت دارد؟

امیر صدهزاری: این «نظر مخاطب» که گفتید، خیلی قشنگ بود. نظر مخاطب برای من مهم است، ولی نظر آدم هایی که هویت خارجی ندارند، اصلا برای من مهم نیست و حتی من را اذیت هم نمی کند. اگر انتقاد کنند و درست انتقاد کنند، قبول دارم.

فریبا طالبی: بعضی کامنت ها وجود دارد که می خواهند حاشیه درست کنند و آنها برای من اصلا مهم نیست، ولی اگر کامنتی باشد که حتی نقد کند، اما نقد سازنده باشد، من تشکر و سپاسگزاری می کنم. به چیزهایی که به پیشرفت من کمک کند، توجه می کنم و از مواردی که باعث پیشرفت من نمی شود، رد می شوم.

*کامنت جالبی هم داشته اید که در خاطرتان مانده باشد؟

فریبا طالبی: وقتی ما ازدواج کردیم، من یک عکس از ازدواجمان گذاشتم و همه آمدند و گفتند چه همسر جذابی دارید. هیچ کس به من نگفت عروس خانم ان شاء ا… خوشبخت شوید، همه می گفتند آقای داماد داداش ندارند؟ از کجا گیرشان آورده اید؟

امیر صدهزاری: یک کامنت جالب برای من این بود که بنده خدایی آمد و کامنت گذاشت: نمی ترسید؟! گفتم: از چه چیزی نمی ترسم؟ گفت: از صدای کلفت خانم طالبی نمی ترسید؟ خیلی خندیدم و گفتم: این چه حرفی است می زنید؟

*چرا از این همه هنر، سمت بازیگری آمده اید؟

فریبا طالبی: من از بچگی عاشق بازیگری بودم. همه تئاترهای مدرسه را بازی می کردم و جلوی آینه با خودم حرف می زدم و کلا از بچگی عاشق بازیگری بودم.در دانشگاه هنر درس خواندم و آرام آرام وارد این حرفه شدم و ادامه دادم.

امیر صدهزاری: من با عروسک گردانی شروع کردم. در سن کم خیلی ادای بازیگرهای قدیمی را در می آوردم.  یک روز آقایی که از دوستان برادرم بود و کار تلویزیون و کودک می کرد، به من گفت علاقه دارید وارد این حیطه شوید و کار عروسکی انجام دهید؟  من با همان سن کم گفتم کار عروسکی نمی کنم، حرف قشنگی زد که هنوز در خاطرم مانده، گفت شما هزار سال هم در خانه بنشینید، هیچ کس نمی آید بگوید بیایید و بروید نقش اول را بازی کنید، باید از یک جا شروع کنید. اینطوری بود که من وارد کار کودک شدم، بعد وارد تئاتر شدم، پشت صحنه دکور سازی و دستیاری کردم، بعد در اجراهای مختلف طراحی کردم و در نهایت وارد اجرا شدم.

*دوست دارید فرزندتان هم بازیگر شود؟

فریبا طالبی و امیر صدهزاری: هر چه خودش بخواهد.

*امروز دوست دارید کنار کدام هنرپیشه بازی و با کدام کارگردان کار کنید؟

فریبا طالبی: خیلی از کارگردان ها هستند که آدم دوست دارد با آنان کار کند، ولی الان ایده آل من آقای فتحی است. دوست دارم با خانم لیلا حاتمی، خانم باران کوثری، آقای شهاب حسینی و آقای نوید محمدزاده پارتنر شوم.

امیر صدهزاری: من تجربه کار کردن با آقای فتحی را دارم، البته نه جلوی دوربین، و دوست دارم جلوی دروبین آقای فتحی هم بازی کنم. بازیگرها خانم فاطمه معتمد آریا، خانم مریلا زارعی، آقای شهاب حسینی، آقای هومن سیدی و آقای جواد عزتی.

*خیلی عکس های شیک و جذابی از شما در فضای مجازی دیده می شود، کار مدلینگ انجام می دهید؟

فریبا طالبی: ما اصولا داریم «پرسونال برندیگ» می کنیم، طراحی لباس می کنیم و دوست داریم آن را بولد کنیم. ما می خواهیم این را بگوییم که لازم نیست همه لباس های مارک دار و مدل بپوشند، چون در زندگی عادی همه مردم مدل نیستند، مردم یک استایل عادی دارند و باید بپذیرند که به عنوان یک استایل عادی می توانند این لباس را بپوشند و به همان اندازه که یک مدل شیک می شود، آنها هم شیک باشند. ما با این تفکر جلو می رویم.

امیر صدهزاری: من غیر از کارهای خودمان کار مدلینگ انجام نداده ام، فقط لباس های برند خودمان را پوشیده ام و عکاسی کرده ایم، مدل نیست. مدل بودن یکسری استانداردها دارد که من ندارم. خیلی ها فکر می کنند که من کار مدلینگ می کنم، در حالی که من فقط لباس های خودمان را می پوشم.

*خانم طالبی در صحبت هایتان به آینه اشاره کردید. جلوی آینه تمرین جایزه گرفتن هم می کردید؟

فریبا طالبی: بله، من جلوی آینه می ایستادم و کلوزآپ خودم را نگاه می کردم. می گفتم فریبا! تو چقدر جذاب هستی لعنتی! لباس هایم را تصویرسازی می کردم و همیشه می گفتم وقتی از پله ها بالا می روم تا آن جایزه را بگیرم، این لباس را می پوشم، به این فکر نمی کردم که چه دیالوگی بگویم، آن تصویر را با آن لباس می دیدم.

امیر صدهزاری: البته این موضوع برای ما اتفاق افتاد و در سال نود و شش، جایزه بهترین طراحی لباس را گرفتیم.

فریبا طالبی: من در مورد جایزه های بزرگ حرف می زنم، البته من جایزه بهترین بازیگر جشنواره «سالتو» ایتالیا را هم برای فیلم «رفت» گرفتم، ولی سر سریال دخترم نرگس بودم و نتوانستم بروم. طراحی لباس دنیای دیگری دارد، اما بازیگری چیز دیگری است.

امیر صدهزاری: بله، من هم خیلی این تصویر را دیده ام و بیشتر به این فکر کرده ام که از چه کسانی باید تشکر کنم، آنجا چقدر به من زمان می دهند و چگونه باید اولویت بندی کنم. آدم همیشه باید قدردان دیگران باشد.

*فکر می کنید چند درصد جذاب هستید؟

فریبا طالبی:  بیایید از این زاویه به آن نگاه کنیم که ما از نظر خودمان عزت نفس بسیار بالایی داریم و بسیار جذاب هستیم.

امیر صدهزاری: جذابیت؟ نمی دانم! هفتاد درصد، وقتی فکر کنید صد در صد هستید، یعنی همه چیز تمام است. جذابیت آدم ها جا دارد که همیشه پیشرفت کند.

*اگر بخواهید خودتان را در یک جمله تعریف کنید، چه می گویید؟

فریبا طالبی: من در یک جمله نمی توانم خودم را توصیف کنم، چون خیلی موجود هیجان انگیزی هستم، ولی می توانم بگویم فریبا طالبی دختری است که شخصیتی برون گرا دارد، خدا همیشه همراه اوست و اتفاقات خوب پشت سر هم برای او می افتد.

امیر صدهزاری: من می توانم بگویم موجودی که استعدادهای خودش را دست کم می گیرد.

فریبا طالبی: امیر شاعر هم هست و شعرهای بسیار خوبی می نویسد.

امیر صدهزاری: حالا شما اینها را ننویسید!

*اگر دوباره متولد می شدید، دوست داشتید کجا و با چه شغلی این اتفاق بیفتد؟

امیر صدهزاری: اگر دوباره این شانس را به من می دادند، همین ایران با همین شغل.

فریبا طالبی: فکر می کنم اگر می خواستم دوباره متولد شوم، دوست داشتم قطعا جایی به دنیا بیایم که مهد هنر و بازیگری باشد. جایی پر از آدم های بزرگ و سوپر استارهای خفن!

گفتگو با امیر صدهزاری و فریبا طالبی
گفتگو با امیر صدهزاری و فریبا طالبی

*خواننده مورد علاقه هم دارید؟

امیر صدهزاری: چند خواننده را خیلی دوست دارم؛ حمید حامی، مانی رهنما، نیما مسیحا و مهدی یغمایی که صدایش را خیلی دوست دارم.

فریبا طالبی: من اصولا خیلی درگیر این مسائل نیستم و بیشتر درگیر این هستم که ذهنم را چگونه مدیریت کنم، چطوری بیزنسم را بزرگ کنم، بنابراین می روم سراغ فایل هایی که ذهنم را درست تر مدیریت کنم. این روزها درگیر گوش دادن به فایل های علمی انگیزشی رنه سینا هستم.

*چند شخصیت که دوست دارید از نزدیک ببینید را اسم می برید؟

فریبا طالبی: «مریل استریپ» که به نظر من خیلی جذاب است، «ناتالی پورتمن»، «رابرت دنیرو» و «تام هاردی».

امیر صدهزاری:سعدی، خیام و فردوسی که اسطوره های ما هستند.

*فوتبالی هستید؟

امیر صدهزاری: من پرسپولیسی بودم، ولی ۹-۸ سالی می شود که لیگ ایران را تماشا نمی کنم. لیگ های اروپایی را دنبال می کنم وطرفدار رئال مادرید هستم.

فریبا طالبی: من فوتبالی نیستم و شنا ورزش مورد علاقه من است.

*از آنچه امروز هستید، راضی هستید؟

فریبا طالبی: بله! ما خیلی راضی هستیم، برای اینکه حتما باید این مسیر را طی کنیم تا به آنچه می خواهیم برسیم.

امیر صدهزاری: بله، من هم از آنچه هستم رضایت دارم، چون در حال حاضر یکسری افکار و آرزوهای مهندسی شده دارم که در مسیر آن قرار گرفته ام.

*فکر می کنید ده سال بعد کجا باشید؟

فریبا طالبی: ده سال بعد در یک جزیره هستم که آن جزیره را خریده ام و صاحب آن جزیره هستم. در پرفکت ترین حالت ممکن، پولسازترین و کارآفرین ترین موجود روی زمین هستم و جزو ده تا آدم پولساز جهانم.

*و سه چیز که به جزیره خودتان می برید؟

فریبا طالبی: امیر را می برم، همین که امیر باشد کافی است، گوشی و مجموعه چرخ و میز طراحی خودم را هم می برم تا آنجا بتوانم لباس بدوزم.

امیر صدهزاری: فریبا که قطعا سرجهازی است، لپ تاپ می برم که بتوانم تایپ کنم و مجموعه کتاب هایم را هم می برم.

*یک سوال از خودتان بپرسید و جواب بدهید

امیر صدهزاری: سلام، خوب هستید؟ بله!

فریبا طالبی: از خودم می پرسم آیا اینقدر توانایی دارید که اینقدر آرزوهای بزرگ در ذهنتان داشته باشید و می خواهید به آنها برسید؟ جواب می دهم که: بله، چون آدم هایی که الگوی من هستند، آنقدر بزرگ هستند که به همه آرزوهایشان رسیده اند، پس من هم شبیه همان آدم ها هستم و می توانم این کار را انجام بدهم.

*زندگی را چه رنگی می بینید و خط قرمزهای شما چیست؟

امیر صدهزاری: زندگی را آبی آسمانی و خط قرمزهای من دورویی، سوء استفاده و بی احترامی هستند.

فریبا طالبی: زندگی من بیشتر اطلسی است و من هیچ خط قرمزی ندارم، مگر اینکه کسی بخواهد عزت نفس من را مورد هدف قرار دهد. با همه دوست و صمیمی هستم و با همه زود صمیمی می شوم، ولی اگر ببینم کسی بخواهد عزت نفس من را مورد هدف قرار بدهد، واکنش نشان می دهم.

*در خانه چقدر از هنر صحبت می کنید؟

امیر صدهزاری: در مورد کارهای هنری صحبت می کنیم، اما لحن ما هنری نیست.

*علاقه مندی های شما؟

امیر صدهزاری: طراحی لباس و بازیگری.

فریبا طالبی: آنقدر که درگیر طراحی هستیم و برای ما جذاب است، به کار دیگری نمی رسیم. همین کار برای ما تفریح است و خوش می گذرد.

امیر صدهزاری: در واقع اینقدر کار ما برای ما جالب است که تفریح دیگری نداشته باشیم.

*در پایان از فعالیت های پیش رو بگویید.

فریبا طالبی: دو سریال به من پیشنهاد شده که باید برای خواندن فیلمنامه بروم و هنوز نهایی نشده است.

امیر صدهزاری: برنامه های من هم یکی با فریبا مشترک است که هنوز مشخص نیست و سفارش هایی داریم برای دو شرکت متفاوت که لباس های آنان را طراحی کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا