چهره هاسلبریتی ایرانی

آزاده زارعی بازیگر نقش فریبا در سریال شاهرگ کیست؟ + عکس بیوگرافی آزاده زارعی

آزاده زارعی بازیگر نقش فریبا در سریال شاهرگ کیست؟ به همراه زندگینامه کامل و بیوگرافی آزاده زارعی همچنین عکس و اطلاعاتی از زندگی خصوصی در این مطلب. آزاده زارعی بازیگر زن ۱۰ خرداد ۱۳۶۸ در اصفهان به دنیا آمد. زارعی فارغ التحصیل لیسانس رشته کارگردانی است. او در یک خانواده چهار نفری بدنیا آمده و تنها یک برادر دارد پدرش با هنر غریبه نبوده و در رشته قلم زنی در اصفهان مشهور است.

آزاده زارعی بازیگر نقش فریبا در سریال شاهرگ
آزاده زارعی بازیگر نقش فریبا در سریال شاهرگ

آزاده زارعی اولین حضور حرفه ایش در نقش یک پسر لات در فیلم “آمین خواهیم گفت” به کارگردانی سامان سالوادور در سال ۱۳۸۹ بود. این فیلم بدلیل حضور بدون حجاب آزاده زارعی در نقش پسرانه مدتی طول کشید تا با مشورت مراجع مجوز اکرن بگیرد. این فیلم در تاریخ ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ در سینماهای ایران اکران شد.

اولین بازی او در سریال آوای باران سال ۹۲ در نقش باران، او را به شدت محبوب کرد. در مورد نحوه حضورش در این سریال می گوید : «دستیاران آقای سهیلی زاده من را به او معرفی کردند بعد از گذراندن چندین مرحله تست سخت، در نهایت برای حضور در این سریال انتخاب شد. تا روزی که فیلمبرداری آغاز شد، نمی دانستم به صورت قطعی انتخاب شده ام، در این سریال با سیاوش خیرابی، سام درخشانی و حمیدرضا پگاه همبازی بودم.»

آزاده زارعی به شدت فوتبالی است و طرفدار استقلال و از تیم های خارجی هم هوادارن تیم بارسلونا است، بعد از بازی در آوای باران به سیندرلای ایران معروف شد! گاهی شعر هم میگوید و هنوز مجرد است.

این خانوم بازیگر دستی نیز در هنر قلم‌ زنی روی مس و نقره و برنج و طلا دارد و آثار خود را در گالر ی‌های مختلف ایرانی و خارجی به نمایش و فروش گذاشته است، پدرش از استادان این رشته است. او می گیود: «پدر من هنرمند و در رشته قلم زنی بسیار مشهور هستند و سبک خاص خودشان را دارند مادر و برادرم هم به شدت من را پشتیبانی کردند و من را تنها نگذاشتند.»

این بازیگر درباره رابطه با برادرش می گوید: «هر کس که ما را در کنار هم ببیند متوجه می شود که با هم خواهر و برادریم! احمد لیسانس کامپیوتر و فوق لیسانس IT دارد و در حال حاضر برای دکتری می خواند. احمد به معنای واقعی برادر و دوست خوبی است.

فیلم و سریال

● فیلم آمین خواهیم گفت – ۱۳۸۹

● فیلم برف روی شیروانی داغ – ۱۳۸۹

● فیلم اکباتان – ۱۳۹۰

● فیلم عملیات مهد کودک – ۱۳۹۱

● سریال آوای باران – ۱۳۹۲

● سریال مهر طوبی – ۱۳۹۴

● فیلم هایلایت –۱۳۶۹

جدیدترین مصاحبه آزاده زرعی

بازیگر نقش «فریبا» در سریال «شاهرگ» گفت: این شخصیت در ابتدا یک ساختار ساده دارد ولی هر چه داستان جلوتر می رود شخصیتی از او می بینیم که پیچیدگی هایی دارد که جذابش می کند. وی درباره حضورش در سریال «شاهرگ» و این مهم که سریال قصه ای مردانه دارد، چطور بازی در نقش فریبا را پذیرفتید، به خبرنگار فارس گفت: مردانه بودن قصه ویژگی ای نبود که من دلیلی برای ایفا کردن نقش و یا ایفا نکردن آن در نظر گرفته باشم، اما تجربه اش حس مسئولیتی همراه داشت که من را مجاب به پذیرش نقش فریبا کرد. ‎وقتی داستان شاهرگ را خوندم از ابتدا می دانستم با یک قصه مردانه روبه رو‌هستم.

*فریبا کاراکتر پیچیده و تاثیرگذاری دارد

وی درباره شخصیت فریبا گفت : شخصیت فریبا در ابتدا یک ساختار ساده دارد ولی هر چه داستان جلوتر می رود شخصیتی از فریبا می بینیم که پیچیدگی هایی دارد که جذابش می کند و این دو بخش از تفاوت در یک نقش برایم جذاب بود. فریبا کاراکتر عجیب و پیچیده و تاثیر گذاری داشت که انتخابش کردم و در حال حاضر هم دوستش دارم‌.

آزاده زارعی بازیگر نقش فریبا در سریال شاهرگ
آزاده زارعی بازیگر نقش فریبا در سریال شاهرگ

 *آثار تصویری  تاریخ معاصر بهترین منتقدان را دارد

بازیگر سریال پر مخاطب «آوای باران» درباره ساخت سریال هایی با موضوع التهابات دهه ۶۰ و تاریخ معاصر که به واسطه زنده بودن افراد و نزدیکی به زمان حال بیشتر مورد نقد و نظر قرار می گیرد، گفت: به عقیده من هم این زمان، زمان مناسب برای روایت های این چنین داستان هایی است و مهم ترین دلیل آن هم همین زنده بودن افرادی است که حضور واقعی در آن بازه زمانی داشتند و بهترین منتقدان تجربی این آثار هستند.

*درباره فعالیت های گروهک های دهه ۶۰ مطالعه داشتم

زارعی درباره چگونگی نزدیک شدن به فضای پر التهاب دهه ۶۰ گفت : قبل از پیشنهاد شدن این سریال و این نقش در مورد این فضا و بخصوص این گروهک ها مستندهای گوناگونی دیده بودم و تقریبا با فضای دهه ۶۰ از این طریق آشنایی داشتم . جدای دیدن آثار مستند، کتاب زیاد می خوانم و  به مرور تمام اتفاق هایی که در تاریخ رقم خورده علاقمندم.  اتفاقا در آن زمان که کار شاهرگ پیشنهاد شد، کتاب مصورِ سال سی را مطالعه می کردم که من را به این اتفاق نزدیک تر می‌کرد. باز هم می توانم بگویم تجربه جذابی است، زیستن، در زمانی که نبودی…

 *احساس مادر بودن را با فریبا درک کردم/ نقش را زندگی می کنم

زارعی درباره نزدیک شدن به شخصیت فریبا با پیچیدگی هایی که برای این نقش طراحی شده است ، گفت : من قبل از شروع زندگی کردن یک نقش در ابتدا تلاش می کنم که کاراکتر را درک کنم و آنقدر به نقش فکر می کنم که جزیی از خودم می شود.  وقتی  کاراکتر در مغزت رخنه کند در وجودت می نشیند زیرا  دیگه ” آزاده” (خودم) نیست که فکر کند،  در  موقعیت پیش آمده  باید چه ری اکشنی داشته باشد.  در حقیقت  کاراکتر است  که من را  وادار می کند چطور راه بروم ، حرف بزنم و….این یک کلیت برای من است. من واقعا احساس مادر بودن را با ایفای نقش فریبا  درک کردم،  حتی پشت صحنه ام آیلین جاهد (دختر بچه  که نقش دخترم را بازی می کرد) مادر صدایم  می کرد و من حس مادر بودن بهم دست می داد و‌ به وجد می آمدم.

وی در خاتمه به تغییرات فریبا در داستان اشاره نکرد و گفت: شاید بعد از تمام شدن سریال بهتر بتوانم درباره ( نقش فریبا ) بیشتر صحبت کنم زیرا  کم گویی راجع به آن  به علت فاش نشدن داستان سخت هست و منتظر زمان بهتری برای این جواب باید بمانم.

زارعی درباره فعالیت های اخیرش در عرصه بازیگری گفت : به تازگی برای حضور در یک کار سینمایی صحبت کردم و چند سناریو در دست بررسی دارم اما تئاتر برایم بسبار جذاب و با اهمیت است.

آزاده زارعی
آزاده زارعی
آزاده زارعی
آزاده زارعی

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا