سبک زندگی

طرز تهیه سوپ سیب زمینی و تره برای کاهش وزن

مجله اینترنتی کولاک : یکی از سوپ های مناسب فصل زمستان، سوپ سیب زمینی و تره است که هم طعم فوق العاده ای دارد و هم بسیار مقوی است. سوپ تره و سیب زمینی با وجود سرشار بودن از مواد مغذی، کالری آنچنان بالایی ندارد. به دلیل شیوع سرما خوردگی و آنفولانزا در این فصل، خوردن انواع سوپ ها توصیه می شود. این سوپ علاوه بر کربوهیدرات و فیبر گیاهی، پروتئین نیز دارد. بنابراین با خوردن آن احساس سیری خواهید داشت.

سوپ سیب زمینی و تره

مواد لازم :

۵۰ گرم کره

۴۵۰ گرم سیب زمینی، پوست کنده و برش خورده به قطعات یک سانتی متری

یک پیاز کوچک به همان اندازه سیب زمینی ها برش بدهید.

۴۵۰ گرم قسمت سفید تره، خرد شده (قسمت های سبز رنگ را برای یک سوپ دیگر و یا آب سبزیجات استفاده کنید).

۸۵۰ میلی لیتر آب مرغ یا سبزیجات

۱۴۲ گرم خامه هم زده شده

۱۲۵ میلی لیتر شیر پر چرب

برای پایان:

قسمت سفید یک تره

مقدار کمی کره

پیازچه های خرد شده

دستور پخت سوپ سیب زمینی و تره

کره را در یک ماهی تابه بزرگ آب کنید. وقتی کره آب شد و حرارت گرفت سیب زمینی ها، پیازها و تره ها را اضافه کنید. آن ها را خوب به هم بزنید تا همگی به کره آغشته شوند. آن ها را با نمک و فلفل سیاه، خوب طعم دار کنید و سپس دوباره بهم بزنید. یک ورق روغنی روی سبزیجات قرار دهید تا بخار آن حفظ شود، سپس درپوش ماهی تابه را روی آن قرار دهید. به مدت ۱۰ دقیقه و یا تا زمانی که سبزیجات نرم شوند، آن را روی حرارت ملایم قرار دهید.

درب ماهی تابه را بردارید و ورق روغنی را دور بیندازید. ۸۵۰ میلی لیتر آب سبزیجات یا آب مرغ را درون ماهی تابه بریزید. آب درون ماهی تابه را به جوش بیاورید و اجازه دهید تا پخته شدن کامل سبزیجات، حدود ۵ دقیقه بجوشد. به هیچ وجه بیش از حد سوپ را نپزید وگرنه طعم اصلی خود را از دست می دهد.

مواد را به داخل همزن منتقل کنید و تا زمانی که همه چیز به صورت پوره در آید مخلوطشان کنید. مواد را بچشید و اگر لازم بود دوباره چاشنی بزنید. سوپ را به یک ماهی تابه تمیز منتقل کنید و سه چهارم خامه و تمام شیر را داخل آن بریزید.

برای پایان، قسمت سفید یک تره را خوب خرد کنید و آن را چند دقیقه بپزید. اجازه ندهید تره ها رنگ بگیرند. سوپ را دوباره گرم کنید و اجازه دهید کمی بجوشد (اگر خیلی غلیظ شده بود، می توانید کمی آب مرغ یا سبزیجات به سوپ اضافه کنید). سپس می توانید سوپ داغ را داخل کاسه ها بریزید. روی هر کاسه مقداری از خامه ای که باقی مانده را بریزید. سپس به هر کاسه مقداری تره سرخ شده با کره و پیازچه نیز اضافه کنید.

اطلاعات تغذیه ای سوپ سیب زمینی و تره

مواد گفته شده در این دستور پخت، برای ۶ وعده  و هر وعده، شامل یک کاسه است.

اطلاعاتی که در ادامه می آید، به یک وعده از این غذا مربوط می شود.

کالری: ۲۵۲

چربی در یک وعده: ۱۸ گرم

چربی اشباع در یک وعده: ۱۱ گرم

کربوهیدرات در یک وعده: ۱۸ گرم

قند در یک وعده: ۰ گرم

فیبر در یک وعده: ۳ گرم

پروتئین در یک وعده: ۵ گرم

نمک در یک وعده: ۰.۵ گرم

 

منبع: وبسایت دکتر کرمانی

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا