اقتصادی

نرخ سود سپرده گذاری در بانک ملی سال ۹۹ +محاسبه سود سپرده بلند مدت و کوتاه مدت بانک ملی

نرخ سود سپرده گذاری در بانک ملی سال ۹۹  همچنین محاسبه سود سپرده بلند مدت و کوتاه مدت بانک ملی ایران به همراه اطلاعات تکمیلی در این مطلب. سپرده گذاری در بانک ها سالهاست که یکی از آسانترین راه ها برای دریافت سود است. هرچند بسیاری از کارشناسان اقتصادی اعتقاد دارند این راه برای توسعه اقتصادی چندان مناسب نیست اما پر ریسک بودن برخی از سرمایه گذاری ها مثل بورس، خرید طلا یا… بسیاری را به سپرده گذاری در بانک ها تشویق می کند. در این مطلب قصد داریم از نرخ سود سپرده گذاری در بانک ملی ایران بگوییم:

 سود سپرده گذاری در بانک ملی سال ۹۹
سود سپرده گذاری در بانک ملی سال ۹۹

سرمایه گذاری بلند مدت

شرایط و مدارک لازم برای افتتاح حساب

 اشخاصی که به سن ۱۸ سال تمام رسیده یا حکم رشد آنها از دادگاه صالحه صادر سده باشد می توانند به نام خود یا کسانی که تحت ولایت ، وصایت یا قیومیت آنان باشند این نوع حساب را افتتاح نمایند.

افتتاح حساب بلند مدت برای اشخاص حقوقی بوسیله صاحبان امضاء مجاز شرط پیش بینی در اساسنامه یا برای اتباع خارجی مقیم ایران که دارای گذرنامه و اجازه اقامت معتبر یا کارت شناسایی معتبر می باشند بلا مانع است.

این حساب بر مبنای ضرایبی از مبالغ تعیین شده ( ۰۰۰ر۱۰۰ ریال) به صورت چندین فقره در یکبرگ صادر می گردد.

مبلغ سپرده گذاری شده در طول دوره سپرده گذاری قابل افزایش نبوده ولی به شکل ضرایبی از مبالغ فوق قابل برداشت می باشد.

این نوع سپرده ها به پدر ، مادر و فرزندان قابل انتقال می باشند.

در سررسید در صورت عدم دریافت دستور کتبی از سوی سپرده گذاری برای دوره های بعدی متناوبا با شرایط روز تمدید،قابل تمدید می باشند.

محاسبه سود سپرده ها

 نرخ سود سپرده های سرمایه گذاری بلند مدت یک ساله در حال حاضر ۱۵ درصد می باشد که با نرخ علی الحساب به صورت علی الحساب محاسبه می گردد. سود علی الحساب ماهانه با استفاده از فرمول زیر محاسبه و اول هر ماه به حسابی که سپرده گذار تعیین نموده است واریز خواهد گردید.

حداقل مدت زمان لازم جهت تعلق سود برای اولین بار یک ماه می باشد.

تعداد روزهای واقعی هر سال × ۱۰۰ / (تعداد روزهای واقعی هرماه × نرخ × مبلغ سپرده ) = سود علی الحساب ماهانه

لازم به ذکر است سود علی الحسابی که از فرمول فوق الذکر محاسبه می شود اول هر ماه به حسابی که سپرده گذار تعیین نموده است واریز خواهد گردید. در صورت بسته شدن قبل از موعد ما به التفاوت سودهای علی الحساب پرداختی تا سودهای استحقاقی از مشتری اخذ و یا به مشتری پرداخت می شود.

الصاق تمبر ۰۰۰ر۱۰ ریالی به هزینه مشتری روی برگ قرارداد ضروری است.

سرمایه گذاری کوتاه مدت

 تعریف حساب سپرده سرمایه گذاری کوتاه مدت

 به حسابی اطلاق می گردد که مشتری به بانک حق وکالت با توکیل می دهد تا سپرده وی را طبق قانون عملیات بانکی بدون ربا بطور مشاع بکار گرفته و منافع حاصله را مطابق آیین نامه و مقررات مربوطه با داشتن حق مصالحه بین بانک و سپرده گذار به تناسب مبلغ و مدت پس از کسر حق الوکاله پرداخت نماید.

هر شخصی که به سن ۱۸ سال شمسی تمام رسیده یا حکم رشد آنها از دادگاه صالحه صادر شده باشد می توانند به نام خود یا کسانی که تحت ولایت، وصایت یا قیومیت آنان باشند این نوع حساب را با حداقل مبلغ ۰۰۰ر۱۰۰ ریال افتتاح نمایند.

محاسبه سود سپرده ها

 این حساب قابل افزایش یا کاهش می باشد ولی چنانچه در لحظه ای از شبانه روز به زیر ۰۰۰ر۵۰ ریال برسد حساب مذکور از شمول تخصیص سود خارج شده و برقراری مجدد آن مستلزم تامین حداقل مبلغ فوق الذکر و استمرار آن بمدت ۳۰ روز دیگر پس از تاریخ تامین می باشد.

نرخ سود سپرده های سرمایه گذاری کوتاه مدت عادی درحال حاضر ۱۰ درصد می باشد .

به منظور احتساب سهم سود سپرده های سرمایه گذاری کوتاه مدت با داشتن گردش عملیات مختلف کمترین مانده حساب در ماه در نظر گرفته می شود و مجموع سودهای روزانه سپرده در ماه ( با تعداد روزهای واقعی درماه ) سود متعلقه به آن ماه را مشخص می نماید.

تعداد روزهای واقعی سال × ۱۰۰ / نرخ × کمترین مانده ماه = سود روزانه مجموعه سودهای روزانه = سود علی الحساب ماهانه

نظر به اینکه کمترین مانده روز افتتاح و انسداد صفر می باشد لذا به روزهای مذکور سودی تعلق نمی گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا