چهره هاسلبریتی خارجی

بیوگرافی کامل کریشما کاپور بازیگر نقش میرا در سریال هندی ذهنیت + اینستاگرام و عکس

مجله اینترنی کولاک، ترجمه: سمیرا فیض آبادی: کریشما کاپور یکی از محبوب‌ترین و بهترین بازیگران صنعت فیلم سینمای هند در دهه ۹۰ و اوایل دهه ۲۰۰۰ بود. او طی سال‌های فعالیتش افتخارات متعددی از جمله جایزه ملی هند و جایز با پرستیژ فیلم فیر را دریافت کرده است. او ۲۵ فوریه سال ۱۹۷۴ میلادی در خانواده ای هنرمند و سینمایی در بمبئی به دنیا آمد. کریشما نوه راج کاپور، اسطوره ماندگار سینمای هند است. پدر او رندیر کاپور و مادرش بابیتا که هر دو از بازیگران پیشکسوت بالیوود هستند و دیگر خویشاوندان او عمدتا در صنعت سینمای هند فعالیت داشته و دارند. کرینا کاپور چهره برجسته بالیوود خواهر اوست. باوجود داشتن خانواده‌ای سینما، پدر او رندیر کاپور دوست نداشت خانم‌های در خانواده‌اش بازیگر شوند چراکه این حرفه را مانع اجرای وظایف یک زن در یک خانواده می‌دانست و همین موضوع باعث ایجاد اختلاف میان پدر و مادر کاریشما شد

کریشما کاپور
کریشما کاپور

به همین دلیل در سال ۱۹۸۸ از هم جدا شدند. اما مادرش او را برای ورود به دنیای هنر و بازیگری حمایت کرد. کریشما و خواهرش کرینا نزد مادرش بزرگ شدند و بابیتا برای تامین مخارج زندگی‌شان مجبور بود چند جا کار کند تا اینکه کاریشما در سن ۱۷ سالگی به خاطر ورود به سینما درس و تحصیل و کالج را رها کرد تا به لحاظ مالی هم ساپورتی برای خانواده باشد. پدر و مادر کریشما در سال ۲۰۰۷ پس از سالها جدا از هم زندگی کردن، با هم آشتی کردند.

کریشما در سال ۱۹۹۱ میلادی با فیلم نسبتا موفق « Prem Qaidi» وارد سینما شد و پس از آن در آثار موفق همچون «جیگر»، «اناری»، «راجا بابو»، «کولی نامبر وان»، «ساجن چله سسورال»، «جیت» و… بازی کرد. گویندا و سلمان خان زوج‌های هنری موفق و جذابی در کنار کاریشما بودند.
در سال ۱۹۹۶ در فیلمی عاشقانه و پرفروش به نام «راجا هندوستانی» مقابل عامر خان بازی کرد و این فیلم در کارنامه حرفه‌ای او به یک نقطه عطف تبدیل شد. او به خاطر بازی در این فیلم مورد تحسین قرار گرفت و جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن را از جشنواره فیلم فیر برای این فیلم دریافت کرد. در سال ۱۹۹۷ در فیلم موزیکال عاطفی «دل دیوانه است» که یکی از ماندگارترین فیلم‌های سینمای هند است، نقش مکمل مادوری دیکشیت را بازی کرد. او به خاطر بازی در این فیلم یک جایزه از جشنواره فیلم ملی و جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل را از جشنواره فیلم فیر دریافت کرد.

کریشما کاپور
کریشما کاپور

پس از آن با بازی در سه فیلم کمدی ساخته دیوید داوان به نام‌های «هیرو نامبر وان»، «بیوی نامبر وان» و «دولهن هام لجائنگه» موفقیت‌های بیشتری بدست آورد. فیلم خانوادگی درام « Hum Saath-Saath Hain» در سال ۱۹۹۹ یکی از موفق‌ترین فیلم‌های اوست. کاپور در سالهای ۲۰۰۰ و ۲۰۰۱ در دو فیلم متفاوت به نام‌های «فیزا» و «زوبیدا»‌ بازی کرد و به خاطر بازی در فیزا جایزه بهترین بازیگر زن نقش اول و بهترین بازیگر زن از نگاه منتقدین را از جشنواره فیلم فیر دریافت کرد.
این بازیگر ۴۶ ساله در سال ۲۰۰۴ تصمیم گرفت از سینما و بازیگری فاصله بگیرد و بیشتر وقت خود را صرف خانواده و فرزندش کند و فعالیت خود را در عرصه هنر محدود کرد. او در سال ۲۰۱۲ در یک اثر مهیج فوق طبیعی به نام « Dangerous Ishqq» ساخته ویکرام بات بازی کرد که متاسفانه این فیلم در گیشه شکست خورد و بعد از ۱۲ سال که در هیچ فیلمی کاری جدی نکرد سال ۲۰۲۰ با یک سریال اینترنتی به نام « Mentalhood» به فضای بازی برگشته است.

زندگی شخصی کریشما کاپور:

کریشما از سال ۱۹۹۲ با همبازی‌اش در فیلم «جیگر»، آجی دیوگان در رابطه‌ای جدی بود اما در سال ۱۹۹۵ پس از ۳ سال رابطه‌شان را به هم زدند. در سال ۲۰۰۲ با آبیشک بچن، پسر آمیتاب بچن نامزد کرد اما بعد از چند ماه این نامزدی هم به هم خورد. رابطه چند ساله او و آبیشک به هم خورد و هیچ دلیل خاصی برای به هم خوردن این رابطه مطرح نشد.
۲۹ سپتامبر سال ۲۰۰۳، کاریشما با یک تاجر ثروتمند به نام سانجی کاپور ازدواج کرد. آنها مراسمی مجلل به سبک سیک‌ها در کاخ اجدادی کریشما در بمبئی برگزار کردند. آنها صاحب یک دختر به نام سمیرا (متولد سال ۲۰۰۵) و کیان (متولد سال ۲۰۱۰) هستند. از همان سال های ابتدایی زندگی مشترک کریشما زمزمه‌هایی درخصوص مشکل داشتن او با همسرش شنیده می‌شد تا اینکه در سال ۲۰۱۴ این زوج با توافق درخواست طلاق دادند و در سال ۲۰۱۶ به طور رسمی از هم جدا شدند و حضانت بچه‌ها با کریشما است.

آدرس اینستاگرام کریشما کاپور:

KK (@therealkarismakapoor) • Instagram photos and videos

کریشما کاپور
کریشما کاپور

مصاحبه جذاب و خواندنی با کریشما کاپور

کریشما کاپور:‌ بعداز بدست آوردن آنچه که می‌خواستم سینما را ترک کردم
کریشما کاپور به خاطر بازی در سریال « Mentalhood» نقدهای بسیار مثبتی دریافت کرده است. او در این فیلم نقش یک مادر متعهد و پرتلاش را بازی کرده است که سعی دارد بچه‌هایش را در دنیایی که به سرعت در حال تغییر است پرورش دهد. مادر کریشما کاپور، ستاره دیروز بالیوود، بابیتا به یک مادر جسور و شیردل معروف بود. او به به شدت مادر جاه طلبی بود دخترانش کریشما و کرینا کاپور را هل داد تا به جایگاهی که امروز دارند برسند. کریشما کاپور که خودش هم مادر دو فرزند یک دختر به نام سمیرا و یک پسر به نام کیان است در زندگی واقعی هم مادر فداکاری بوده است. تجربه شخصی خود او و همچنین تاثیرات مادرش به او کمک کرده که کاراکترش و نقش مادر سه فرزند در سریال « Mentalhood» را به خوبی ایفا کند. با این هنرمند مشهور و توانمند هندی در خصوص سریال اخیرش مصاحبه ای انجام شده که می توانید در اینجا خلاصه آن را مطالعه کنید.

چه چیزی باعث شد که بعد از این همه سال فاصله از بازیگری به بازی در سریال « Mentalhood» جواب مثبت بدهید؟
وقتی اکتا کاپور پیشنهاد بازی در این سریال را به من داد مطمئن نبودم که می خواهم در این سریال بازی کنم یا نه. اما بعد از شنیدن فیلمنامه پذیرفتم. دلم می خواهد به مردم بگویم که در زندگی روزانه چه روندی را طی می کنم و دلم می خواهد به مخاطبین بگویم که آنها تنها نیستند. این اتفاقات و مسائل همان چیزهایی هستند که ما به عنوان والدین با آنها روبرو هستیم. با این سریال هر فردی می تواند هم دردی کند. هر کسی این دوران را پشت سر گذاشته یا در حال سپری کردن این دوران است و یا اینکه این روزها را پیش رو خواهد داشت. در هر قسمت از این سریال موضوعاتی متعدد و البته جدی مطرح شده است.

بچه هایتان سمیرا و کیان چه واکنشی نسبت به بازی شما در این سریال داشتند؟
آنها گفتند اگر تو دوست داشته باشی ما هم دوست داریم. از اینکه دوباره دارم کار می کنم هیجان زده هستند. من اصلا اضطراب و نگرانی نداشتم. دوران بازیگری ام دوران بسیاری خوبی بود. من فیلم های خیلی خوبی تاکنون بازی کرده ام. مردم مرا دوست داشتند و از این بابت قدردان آنها هستم. تجربه های جدید را دوست دارم. قبل هم یک برنامه رادیویی کار کرده بودم. در تلویزیون کار کرده ام و حال فضای اینترنتی. فضای دیجیتال، فضای متفاوتی است و ابتکار بیشتری در آن وجود دارد.

شما کار را به خاطر فرزندانتان کنار گذاشتید. درست است؟
بله، این تصمیمی بود که من گرفتم. دلم می خواست کنار بچه هایم باشم. مادر شدن یک زن را کاملا تغییر می دهد و بچه اولویت اول زندگی می شود. کار در اولویت دوم برای من قرار می گیرد. موضوع این است که اگر کار کنی دوست داری سریع به خانه برگردی و کنار بچه‌هایت باشی و هیچ چیز از این مهم‌تر نیست. حالا که بچه‌هایم بزرگتر شده‌اند می‌توانم دوباره کار کنم البته گزیده کار خواهم بود.

آیا از اینکه در این مدت کار و سینما را ترک کرده بودید پشیمان بودید؟
نه، من بازیگری و کار را در سن کمی شروع کردم و در آن دوره خیلی کار کردم. من برای ماه‌ها شبانه روزی کار می‌کردم.جاه طلب بودم و دوست داشتم در بالاترین نقطه باشم و از رسیدن به آن نقطه لذت می‌بردم و بعد از بدست آوردن آنچه که می‌خواستم کاری و وبازی را رها کردم. بنابراین هیچ پشیمانی‌ای ندارم.

قرار گرفتن مقابل دوربین بعد از این همه مدت چه حسی برایتان داشت؟
من برای یک سری تبلیغات تجاری اغلب جلوی دروبین می‌رفتم. بنابراین شکاف و فاصله زیاد این چنینی وجود نداشته است. بازی در نقش یک مادر برایم لذت بخش بود. حتی زمان نگارش فیلمنامه به عنوان یک مادر پیشنهاداتی ارائه می‌دادم. دوست داشتم تجربیات خود را هم در کار بیاورم.

چقدر شبیه مادر خودتان بابیتا هستید؟
من کاملا شبیه مادرم هستم. هرچه سنم بیشتر می‌شوم بیشتر قدردان او هستم و بیشتر تحسینش می‌کنم. او یک سیستم ارزشگذاری قوی به ما داد و در درون ما ریشه کرده است. احترام گذاشتن به بزرگترها، وقت گذراندن با خانواده، اصوال اخلاقی کاری مستحکم و خوشبختانه همه این فاکتورها را به بچه‌هایم هم منتقل کرده‌ام. اغلب وقتی به بچه‌هایم چیزی می‌گویم رو به مادرم می‌کنم و می‌گویم ببین کاملا شبیه تو شده‌ام.

کریشما کاپور
کریشما کاپور

یک چیز خاص که از مادرتان یاد گرفته‌اید؟
من از مادرم چیزهای ساده‌ای آموختم. اینکه یک فرد راستگو باشیم، صداقت شخصیتمان را حفظ کنیم … متمرکز باشیم، سخت کار کنیم و برای پول ارزش قائل باشیم و سیستم ارزش اصلی مان بقوی باشد.

تنها سرپرستی کردن بچه‌ها کار سختی است؟ (کریشما از همسرش جدا شده و حضانت بچه‌هایش را دارد)
سعی می‌کنم به همه چیز نگاه مثبتی داشته باشم و مسائل زندگی‌مان را مدیریت کنم. من دائم با بچه‌هایم حتی همین الان در حال انجام مصاحبه هستم در تماس می‌باشم.

رابطه خاصی با خواهرتان کرینا کاپور دارید…
بله، ما همیشه رابطه بسیاری نزدیکی با هم داشته‌ایم. ما شبیه همه خواهرهای دنیا هستیم. در مورد همه چیز با هم صحبت می کنیم؛ قیمت سبزیجات، اتفاقات آشپزخانه، مسائل تربیت بچه‌ها و همچنین کار هر چیزی دیگری که خواهرهای معمولی با هم صحبت می‌کنند. کارینا برای نسل آینده می‌تواند مثال بسیار خوبی باشد – زندگی خصوصی داشته باشید، ازدواج کنید، بچه‌دار شوید و هنوز در اوج باشید و استوار کار کنید و همچنان خوب به نظر برسید.

چجور مادری هستید؟
من مادری محافظه کار هستم. اما خودم را خیلی جسور هم نمی‌بینم. اصولمند هستم اما فکر می‌کنم مادر خیلی اصولمندتر از من بود و همین ویژگی او در کارم به من خیلی کمک کرد و در شکل گیری شخصیتم تاثیرگذار بود. من با بچه‌هایم بعد از اینکه از مدرسه برمی‌گردند سر میر شام گفتگو می‌کنم و همین موضوع را تبدیل به مسئله‌ای برای معاشرت با آنها می کنم و همه توجهم را معطوف به آنها می‌کنم و از کنار آنها بودن لذت می‌برم.

برای بچه‌هایتان آشپزی هم می کنید؟
بله، همه سعی‌ام را می‌کنم غذاهای خوبی درست کنم. وقتی بچه‌ها کوچکتر هستند باید غذاهای با ظاهر جذاب برای آنها درست کنید اما الان که بزرگتر شده‌اند نسبت به سلامت تغذیه آگاه شده‌اند و همیشه در مورد عادات غذایی سالم مطالعه می کنند و من از آنها چیزهای زیادی یاد می‌گیرم. این نسل خیلی باهوش هستند. خیلی موقع‌ها به من می‌گویند فلان چیز سالم نیست و جایگزین مناسبی برای آن به من معرفی می‌کنند.

طی چند سال اخیر سینما، فضای بهتر و بزرگتری برای بازیگران زن دارد. موافقید؟
همیشه در همه دوره‌ها نقش‌های خوبی برای بایگران زن وجود داشته است. در از فیلم‌هایی همچون «مادر هند» و «مغول اعظم» که امروز به خاطر بازیگران زن آنها، این فیلم‌ها را به خاطر داریم. من هم از بازی در فیلم‌هایی همچون راجا هندوستانی و دل دیوانه است به فیلم‌های متفاوتی همچون فیزا و و زبیدا رسیدم. امروز هم همه بازیگران زن در هر سنی که هستند نقش‌های خوبی بازی می‌کنند. گزینه‌ها متنوع است.

کار بعدی در دست دارید؟
برنامه خاصی ندارم اما احتمالا بله. از بازی در فیلم‌های کمدی لذت می‌برم. درحال حاضر نمی‌توانم اطلاعات بیشتری بدهم. اجازه دهید تهیه کننده کار اعلام رسمی داشته باشد.

کریشما کاپور کریشما کاپور

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا