سئو کلاه سیاه چیست؟ تکنیک های خطرناک این روش را بشناسیم
اگر بخواهیم یک تعریف ساده برای سئو کلاه سیاه ارائه دهیم ؛ میگوئیم سئو کلاه سیاه مجموعه ای از تکنیک ها برای کسب جایگاه سریع در نتایج جستجو است که با استاندارد ها و الگوریتم های پیشنهادی در گوگل متضاد است .
سئو چیست؟ در تعریفی دیگر به زبان ساده تکنیک های کلاه سیاه روش هایی برای فریب موتور جستجو به حساب می آیند تا جایگاه بهتری برای سایتشان رقم بزنند . در آموزش تولید محتوا ، سئو تکنیکال و لینک سازی داخلی نیز از تکنیک های کلاه سیاه استفاده می شود و فقط به لینک سازی خارجی مربوط نمی گردد .
تکنیک های کلاه سیاه به چه کار می آیند
روش هایی که در کلاه سیاه به کار می روند در گوگل محکوم واقع می شوند ؛ پس به چه دلیل نوشته و به افراد آموزش داده می شوند ؟
متخصصین و فعالان در زمینه سئو اقدام به نوشتار مقالات آموزش سئو می کنند ، آن ها آنالیز های دقیق در بابت جستجو کلمات انجام می دهند و هدفشان از نگارش هر مقاله ای کسب جایگاه در عبارات خاصی است .
مهمترین دلیل نوشتار این مقالات تقاضای بالای آن است . بسیاری از افراد هستند که علاقه مند به یادگیری تکنیک های سئو کلاه سیاه هستند . و از همه اصولی تر و مهم تر اینکه زمانی که افراد در مورده تکنیک های ممنوعه گوگل اطلاعات داشته باشند با آگاهی بهتری روش های اصولی را پیاده می کنند . زیرا دیگر تفاوت روش درست غلط را می دانند .
اقدامات نادرست تبدیل شدن سئو سایت از سفید به سیاه
- بهینه سازی بیش از حد سایت یا over optimization
- اسپم کردن صفحه نتایج گوگل
- تکنیک های سئو کلاه سیاه در تولید محتوا
۴٫سئو منفی یا کاهش عمدی رتبه سایت های رقیب
- روش های Blask hat در لینک سازی
تکنیک های خطرناک سئو کلاه سیاه
- خرید لینک
مت کات متخصص سئو بیان می کند:
“اکثریت افراد برای اینکه بتوانند لینک های ورودی بیشتری بگیرند و سریع تر در صفحات اول قرار بگیرند، اقدام به خرید لینک می کنند.” این یکی از بدترین تکنیک های سئو کلاه سیاه است که متاسفانه سایت های بزرگ هم استفاده می کنند.
خرید لینک یکی از موارد سئو کلاه سیاه بشمار می رود و گوگل افرادی را که می خواهند با دورزدن قانون، سایت خود را بهینه نمایند، به شدت مورده برخورد قرار می دهند .
- کامنت های اسپم
حتما تا به حال دیده اید که افرادی زیر پست های شما کامنت گذاری می کنند یا لینک های سایت خود را قرار می دهند که از نظر محتوا و موضوع هیچ ارتباطی با سایت شما ندارند. چنین کامنت هایی را ” کامنت اسپم” می گویند که یکی از تکنیک های سئو کلاه سیاه است .
- محتوای کپی شده
تولید محتوا چیست؟ محتوا ، پادشاه سایت است. راحت ترین و ارزانترین روش بلا بردن رتبه سایت، تولید محتوای ناب است. ولی استفاده از محتوای کپی شده را بدترین نوع سئو کلاه سیاه است.
- دوباره عبارت بندی کردن مقاله ها
دوباره عبارت بندی کردن مقاله که شبیه محتوای کپی شده است ، یک دزدی ادبی محسوب می شود که الگوریتم گوگل که خیلی باهوش است مطلب اصلی را از فرعی تشخیص دهد و دزد آن را جریمه می کند.
- پنهان کردن متن
پنهان کردن متن یک تکنیک های فریب آمیز است ، در این تکنیک، مدیر سایت یا مسئول محتوا، متنی را می نویسد که برای کاربران قابل نمایش نیست و فقط موتورهای جستجو می توانستند آن را مشاهده کنند . البته امروزه دیگر موتورهای جستجو به راحتی متوجه این مطلب می شوند .
۶ . Doorway page
این صفحه، به عنوان صفحه پرش یا پل شناخته شده که برای کلمه کلیدی مورد هدف کاملا بهینه شده و از نظر محتوا ارزش آنچنانی ندارد و هدف آن فقط ارسال کاربر از این صفحه به صفحات دیگر است که هیچ ارتباطی با عبارت مورد جستجو فرد ندارد.
- استفاده زیاد از کلمات کلیدی
این تکنیک که قبلا خیلی کاربرد داشت ، امروزه نه تنها هیچ کاربردی ندارد بلکه موجب جریمه سایت نیز می شود . گوگل برای هر کلمه کلیدی یک چگالی مصرف تعیین کرده است که بین ۱ تا ۳ درصد در هر صفحه است.
- محتوای غیرقابل مشاهده
در این تکنیک کلمات کلیدی به صورت سفید در پس زمینه مطلب استفاده می شود . از این رو کاربر نمی تواند آن ها را مشاهده کند اما موتورهای جستجو آن را می بیند .
یک تفاوت کلی و مهم در انواع روش های سئو وجود دارد به نام سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه
بزرگترین تفاوتی بین این دو ، این است که سئو کلاه سفید دستورالعمل های گوگل را دنبال می کند و تجربه کاربر را بهبود می دهد ، ولی سئو کلاه سیاه این دستورالعمل ها را نقض می کند و اغلب کاملا بی توجه به کاربران است ، یا به زبان دیگر :
کلاه سیاه به جای پیروی از دستوالعملها و قوانین ها برای ارتقا رتبه سایت، مبانی این دستورالعملها را استخراج میکند تا سیستم رتبهبندی فریب داده شود و رتبه سایت ارتقا یابد .
کلاه سفید تعهد کامل و بینقصی در پیروی از دستورالعملها دارد ، تا بتواند رتبه سایت را به درستی ارتقا دهد .
عواقب استفاده از سئو کلاه سیاه
استفاده از سئو کلاه سیاه در وب سایت یک عمل پر خطر به حساب می آید ، چرا که دیر یا زود شناسایی می شود، که در نتیجه به حذف کامل وب سایت و یا جریمه منجر می شود .
چه زمانی وجود سئو کلاه سیاه را گزارش کنیم؟
براساس قوانین موتورهای جستجو وجود کلاه سیاه غیرقابل قبول بوده و در صورت رویت در وب سایت باید گزارش شود .
حال از کجا باید مطمئن شویم کلاه سیاه وجود دارد :
تعریف یک کلمه کلیدی به صورت وسیع و بی قید و شرط ( وجود اسپم )
استفاده از تکنیک سئو منفی ، علیه شما در وب سایت ها
وب سایتی که وب سایت شما را، حتی به صورت غیر عمدی ، گزارش کرده
و نیز استفاده از تکنیک هایی که در بالا ذکر شد .
جمع بندی
سئو کلاه سیاه مجموعه ای از تکنیک ها برای کسب جایگاه سریع در نتایج جستجو است که با استاندارد ها و الگوریتم های پیشنهادی در گوگل متضاد است .
زمانی که افراد در مورده تکنیک های ممنوعه گوگل اطلاعات داشته باشند با آگاهی بهتری روش های اصولی را پیاده می کنند . زیرا دیگر تفاوت روش درست غلط را می دانند ، به همین دلیل یه یادگیری کلاه سیاه می پردازند .
اقدامات نادرست تبدیل شدن سئو سایت از سفید به سیاه :
- بهینه سازی بیش از حد سایت یا over optimization
- اسپم کردن صفحه نتایج گوگل
و ………..
تکنیک های خطرناک سئو کلاه سیاه
۱٫خرید لینک
- کامنت های اسپم
محتوا کپی شده
و ……….
تفاوت کلاه سیاه و سفید
کلاه سیاه به جای پیروی از دستوالعملها و قوانین ها برای ارتقا رتبه سایت، مبانی این دستورالعملها را استخراج میکند تا سیستم رتبهبندی فریب داده شود و رتبه سایت ارتقا یابد ولی کلاه سفید تعهد کامل و بی نقصی در پیروی از دستورالعمل ها دارد تا رتبه سایت را اتقا دهد .
دریافت لینک کوتاه این نوشته:
کپی شد! |