چهره هاسلبریتی ایرانی

عکس دیده نشده ای از علی پروین در کنار همسر و دخترش

در این مطلب، عکس دیده نشده ای از علی پروین در کنار همسر و دخترش را خواهیم دید! با ما همراه باشید. علی پروین چندی پیش به سبب انتشار خبر فوت وی، در رسانه ها خبرساز شده بود! در جدیدترین خبر نیز، عکس های دیده نشده ای از وی و خانواده اش در فضای مجازی منتشر شده است.

علی پروین در کنار همسر و دخترش
علی پروین و دخترش

لازم به بیان است علی پروین مانند هر فوتبالیست دیگری ، مسیر ترقی را طی کرد و از تیم ” کیان ” به تیم ملی فوتبال ایران رسید! در این تیم زیر نظر منصور امیر آصفی کار می کرد که به تیم ملی فوتبال ایران دعوت شد. علی الهی اولین مربی پروین بود که به خاطر رفاقت با برادر بزرگتر پروین یعنی عباس خواست که پروین در تیم فوتبال ” عارف ” بازی کند. او آن زمان ۱۵ سال بیشتر نداشت!

در سال ۱۳۴۶ شمسی و زمانی که بازی حساسی با تیم شهربانی داشت ، توسط رایکوف به تیم ملی جوانان ایران دعوت شد. آن زمان ناصر حجازی و ناصر عبداللهی هم ازهمبازیان او بودند. پروین سپس از ” کیان ” به ” پیکان ” رفت ، اما تیم فوتبال پیکان نیز پس از مدتی منحل شد. او در این باره می گوید: ” یک روز در خانه نشسته بودیم که همایون بهزادی و دکتر برومند به سراغم آمدند و به خاطر آن ها با تیم فوتبال پرسپولیس قرارداد امضا کردم! “

وی ده سال به طور مداوم بازیکن تیم ملی کشورمان ایران بوده است و با تیم ملی ، سه بار قهرمانی در آسیا را تجربه کرده است و در جام ملت‌ های آسیا در سال ۱۹۷۶ میلادی بهترین بازیکن این تورنمنت شد! و از نفرات تاثیر گذار در تیم ملی بود؛ به گونه ای که در فینال گل پیروزی بخش تیم ملی را به ثمر رساند و باعث قهرمانی تیم ملی ایران شد. علی پروین با به دست آوردن ۱۵ جام قهرمانی به‌ عنوان سرمربی پرسپولیس، پر افتخارترین سرمربی تاریخ این باشگاه است! پروین از سال ۱۳۶۸ شمسی تا ۱۳۷۲ شمسی به مدت ۴ سال سرمربی تیم ملی فوتبال ایران بود و در سال ۱۹۹۰ میلادی نیز توانست فوتبال ایران را به عنوان قهرمان بازی‌ های آسیایی پکن برساند!

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا